/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
opstart password
Fra : Studerende4444
Vist : 473 gange
50 point
Dato : 03-01-05 17:30

når jeg tænder min bærabre kommer der en hvid skærm frem, som beder om password til harddisk. Det er umiddelbart efter at bios er indlæst. Jeg har ingen password på computeren???
Efter 6-7 genstart, starter windows nomalt. Men det samme sker dagen efter, eller senere på dagen hvis maskinen har været slukket i et stykke tid. Hvad er galt??

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 60 point
Dato : 03-01-05 17:41

Det lyder lidt som om biosbatteriet er svagt og ikke kan huske opstillingen.

Kommentar
Fra : Studerende4444

Dato : 03-01-05 17:44

ok, hvad kan man gøre ved det. Computeren er ca 3 år gammel

Kommentar
Fra : Yumatci

Dato : 03-01-05 17:46

Gå ind under bios og find noget om password og slå så passwordet fra!

Kommentar
Fra : Studerende4444

Dato : 03-01-05 17:47

det er det der er det mærkelige. For Passwordet er nemlig slået fra. Det er derfor at det er lidt underligt at den beder om et

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 03-01-05 18:29

Hvad er det for en bærbar PC det drejer sig om - mærke og model?

Har du evt. skiftet til harddisk i PC'en?

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-01-05 19:02

Det lyder umidelbart som emesen, har fat i noget, men så skulle man tro, din dato også gik i kuk?
Hvis det er tilfældet, er det bare et par skruer underneden, og et nyt knapbatteri i.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-01-05 19:42

Det kunne være, at der lige er nok til uret. (det tror jeg ikke selv på)
Tænder du på netkablet eller er det batteridrift.

Kommentar
Fra : Studerende4444

Dato : 03-01-05 21:47

det er en DELL Latitude C600

Tænder du på netkablet eller er det batteridrift?????????

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 03-01-05 21:53

Er du sikker på, at du ikke har sat password på din harddisk?

Om du benytter HD password opsættes i BIOS på DELL.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-01-05 21:56

Tja - jeg har desværre ikke flere idéer.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-01-05 00:41

Du kan jo når den er indlæst normalt, se i kontrolpanelet/brugerkonti om din konto er beskyttet med password, og så fjerne password, hvis ikke, er det måske en god ide at oprette en ny bruger med administrationsrettigheder, nu medens du kan.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Studerende4444

Dato : 30-03-05 09:52

Tak for svaret emesen.