/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
Anbefalelsesværdige spisesteder i Paris?
Fra : Axelise
Vist : 1313 gange
220 point
Dato : 03-01-05 17:05

Min mand og jeg skal en lille smuttur til Paris i slutningen af april, og det glæder vi os helt fantastisk til. Han har aldrig været der før, - jeg har været der 4 gange, men eftersom det er 10 år siden sidst, er meget jo nok forandret. Nu tænker jeg ikke på seværdighederne men på spisestederne.
Mit spørgsmål er: Er der nogen der kender til nogle anbefalelsesværdige restauranter, caféer eller barer? Vi er vilde med god mad og vin, så vi er ikke dem, der spiser på burger-bar, når vi kommer til Paris! Det behøver bestemt ikke at være et dyrt, fancy sted, - bare atmosfærefyldt og med kvalitet. Faktisk helst ikke spor smart, men helst hyggeligt og godt.
Alle forslag er velkomne; det kan være lige fra "byens bedste" sandwich på en ydmyg café til en gourmet-middag et dyrt sted. (Men så skal det også gerne være pengene værd!)
Vi kommer nok ikke til at dyrke det store natteliv, men hvis nogen kan anbefale en god jazz-natklub (ikke Moulin Rouge - det er vi ikke til), kunne det være dejligt.
Vi har kun 4 dage med 3 overnatninger (vi har booket hotel), så vi vil gerne være så godt som sikre på madmæssige succes-oplevelser!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-01-05 18:02

i kunne jo forhøre jer hos rejsebureauet og ambassaden for eks - det er der mange det har fundet ud af

Men som i sikkert allerede ved - så er det slet ikke så svært når først man er dernede - hotellet har jo sikkert også gode råd

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-01-05 18:53

Vælg de små reastauranter, dem uden salt og peber på bordet.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-01-05 19:02

Oppe på maleritorvet Plase de terre ved sacre cure (ikke stavet rigtigt) spiser man godt og hyggeligt. Le Metro kører næsten helt derop.
Ellers glo lidt på de Franskmænd som sidder der i forvejen, har de alm. tøj på så er det der i skal gå ind. Man kan spise på en ny god restaurant hver dag i et år uden at spise på den samme to gange.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-01-05 19:04

Det er vist samme sted som Teil går ind.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-01-05 19:07

Netop emesen.
Vi besøgte 7 spisesteder på én dag.
Nød enkle små retter i stedet for den store middag.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-01-05 19:09

Men pas på, lommetyvene er meget dygtige.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 03-01-05 19:16

Hej,
Lyder godt med en tur til Byernes by. I mine unge dage arbejdede jeg en tid i Paris, så når jeg hører at nogle skal derned rykker det i mig som en gammel cirkushest. Mine erfaringer med byen er også forældet, men en god ide er altid at købe bladet Pariscope i en kiosk, deri kan du se hvad der sker i den aktuelle uge. Ellers vil en investering i Michelins guide Rouge også en god ide. Her kan du se alle anbefalelsesværdige restauranter, billige som dyre. (kan købes i boghandler herhjemme)
Ellers god tur.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-01-05 19:37

En metode min kone og jeg bruger i udlandet.
Penge, pas og værdier ind i en box.
Vi har hver et ca. beløb på os til dagens forbrug for to, løst i lommen.
Forsvinder det ene sæt penge har vi den andens beholdning.
God tur..................bare det var mig.

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 03-01-05 20:02

Ja, det med lommetyvene er jo ligesom i Rom.
Grunden til at jeg spørger om konkrete gode råd til spisesteder er, at sidst jeg var der, gik vi efter de lokale små steder, hvor franskmændene spiser, og vi blev desværre skuffede et par gange.
Til gengæld fulgte vi Grøndals restaurant-guide, da vi var i Rom sidste forår, og den guide var bare formidabel. Vi blev ført hen til skønne spisesteder, vi aldrig havde fundet uden hjælp. Og når man kun har få dage i en storby, er det rart med anbefalinger fra folk, som har haft gode oplevelser. Vi vil jo også lige forhøre os i vennekredsen og blandt kolleger omkring gode spisesteder i Paris....Men noget skal man jo bruge sine points til her på Kandu.....de kan desværre ikke sendes til UNICEF eller andre velgørende organisationer i disse dage!

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 04-01-05 13:50

Stil dit spørgsmål på http://forum.frankofil.com/
Der kommer mange som bor i Paris.

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 05-01-05 20:34

qfha....aner jeg en lille misundelse??? Du kan da bare komme med! Ha ha!
Vi har givet 2063 kr hver for fly inkl. 3 overnatninger på 3* hotel mellem Montmartre og Opera-kvarteret. Det er da billigt!
Tak for linket iøvrigt...det skal lige tjekkes ordentligt ud. Du læner dig op ad en belønning på 200 points!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-01-05 21:08

Jammen det er jo kun et stenkast fra Moulin Ruge, og jeg er også misundelig - nemlig.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 06-01-05 19:19

LILLE

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 09-01-05 18:06

qfha....der er desværre ikke mange besøgende på den dér Fankofil.dk, du anbefalede. Foreløbig har jeg ikke hørt en lyd fra dem, så jeg er ikke sikker på, at det er der, jeg skal regne med at få de gode forslag fra.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 14-01-05 17:38

Jeg ved ikke, hvor du har spurgt i frankofil, for jeg kan ikke se du har været der.

Accepteret svar
Fra : pii

Modtaget 220 point
Dato : 16-01-05 18:41

Hey
Et rigtigt godt spisested er "Le Relais Gascon", i nr. 6 på rue Abesse, på Montmartre.(Metrostation: Abesse)
Det er et sted jeg vender tilbage til igen og igen. De har bl.a. nogle meget lækre og varierede salater med forskelligt tilbehør; skinke, hj. lavede chips, etc. Smager supergodt,
-og om man blir mæt!?
Ork Ja!
Det er IKKE små portioner!!

Og så er det ikke specielt dyrt; menu 9 Euro (4 af 5 stjerner)
http://www.oubouffer.com/restaurant.php/fr/sq24030

I rue Abesse er der iøvrigt masser af caféer, bistroer og brasserier.

Vil du selv snuse lidt til det store udvalg:
http://www.oubouffer.com/town_restaurant.php?search_town=Paris&type=restaurant

Kh Pii Pariserfan

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 16-01-05 19:36

qfha, - jeg har skrevet et spørgsmål til Frankofil, og jeg har også selv læst det på hjemmesiden igen, - men jeg kan heller ikke finde det længere. Meget mystisk. Hvis jeg nu var paraniod, så ville jeg tro der var en konspiration imod mig, - for jeg har også på et tidspunkt "mistet" et spørgsmål her på Kandu....
Jeg må lige se, hvad jeg kan gøre igen med det dér Frankofil.

Pii, - det var et dejligt tip, du har givet mig, tak for det! Det er det mest konkrete tip jeg har fået til dato!

Kommentar
Fra : pii

Dato : 17-01-05 22:39

Hér er et link til endnu en parisisk restaurant;
http://www.davidphenry.com/Paris/paris184.htm

og på dette site kan man iøvrigt se SKØNNE billeder af Byernes By, hvis man -som jeg- har abstinenser!

( Selv tak, Axelise! )

mvh Pii

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 18-01-05 09:50

qfha, - når jeg går ind på Google og søger på "gode spisesteder i Paris", så kan jeg finde mit spørgsmål på Frankofil. Så det er derinde. Men der er nu ingen, der har svaret.

Godkendelse af svar
Fra : Axelise

Dato : 18-01-05 09:59

Tak for svaret pii. Sikke nogle super gode anbefalinger, du har givet mig, - jeg har printet det hele ud. Jeg skal nok kysse Paris fra dig!

Kommentar
Fra : pii

Dato : 19-01-05 12:46

Selvtak!
Jeg læste lige dit indlæg igen og fandt denne jazz-club, men ellers prøv at køb et PariScope-blad når I kommer derned, så finder I nok en jazz-Club!

http://www.jazzclub-paris.com/gb/page_jazz.htm

Pii