/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ulden lydkvalitet / win 98
Fra : akselbo
Vist : 369 gange
200 point
Dato : 03-01-05 16:23

OS=98SE (UK) - og det ønsker jeg at fortsætte med da jeg meget nødig vil undvære mine gode gamle dos-applikationer
drev 1 er partitioneret således c:=10GB d:=70GB - (drev 2 er et skuffedrev=80GB)
c:drev indeholder system + dos-applikationer / d:drev indeholder data herunder masser af musik / (skuffedrevet er mit backupdrev)

min 98-cd-rom genererer den gamle mediaplayer ver.6.4 - derudover benytter jeg WinAmp 2.8 (+Izotope) som sender lyden via Yamaha DS-XG lydkortets line out til mit stereoanlæg og det spillede fra start af bare så godt ... m e n ikke mere !

Medion radio/tv også via Yamaha DS-XG lydkortets line out til mit stereoanlæg og det virker fortsat upåklageligt ...

jeg har altså langsomt men sikkert fået skabt (betydelige) problemer med min lydkvalitet -

jeg har fået det forslag at formattere drev c og installere alt på ny, - men er der dog ikke en alternativ løsning ?

jeg er ikke interesseret i de nyere WindowsMediaPlayere - har testet ver.9 - det løste ingenting

Accepteret svar
Fra : Yumatci

Modtaget 210 point
Dato : 03-01-05 17:30

Kig lidt på denne guide den hjælper dig med at få det bedste ud af dit lydkort: http://www.techspot.com/tweaks/soundcard/index.shtml
Ellers prøv at gå ind under kontrolpanelet og derfra ind i lydinstillinger eller sådan noget jeg kører med windows xp så jeg ved ikke lige præsis hvad du skal ind under i dit windows og prøv at leg lidt med instillingerne derinde endtil du finder den rette lyd! Ellers vil jeg også forslå en formatering og det gør jo også dit system hurtigere!

Hilsen Yumatci

Kommentar
Fra : akselbo

Dato : 06-01-05 14:49

årsagen til at jeg har forhøjet pointantallet er alene for at kunne femprioritere og videregive min erfaring .
Yumatci er direkte/indirekte årsag til at mit ovennævnte problem er løst - han forslog en formatering - og det bøvlede jeg med meget meget meget længe, men uden at kunne få WinAmp-plug-in = iZotope Ozone installeret. - På trods af dette var lyden blevet god. - Dermed var iZotope i spil, som årsagen til oprindelige problem !!
Altså vha Ghost tilbageinstallerede jeg alt - trimmede/justerede/osv/osv på iZotope-setup ...
Og b i n g o med denne trimning af Af iZotope Ozone plug-in til WinAmp er lydkvaliteten igen super
Tak og venlig hilsen - Akselbo

Godkendelse af svar
Fra : akselbo

Dato : 06-01-05 16:20

Tak for svaret Yumatci - mvh akselbo