/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Mit grafikkort larmer under opstarten
Fra : Pc freak
Vist : 558 gange
100 point
Dato : 03-01-05 15:44

hver gang jeg starter min computer larmer mit grafikkort ekstremt meget, men det holder op når den kommer til velkomstsiden.
jeg kan derefter godt genstarte computeren uden at den siger noget, jeg kan også slukke den og så tænde igen 5-10 minutter efter uden den siget noget. men hvis jeg slukker og lader den stå i 15-30 minutter larmer den igen når jeg tænder den.

/Pc freak

Kommentar
Fra : Yumatci

Dato : 03-01-05 17:35

Er du sikker på at det er dit grafikkort der larmer??? Det kan godt være en køler du har i siden af din computer eller noget har du en/flere kølere i siden af computeren og har du prøvet at tage kabinetet af og se hvad der larmer???

Hilsen Yumatci

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 03-01-05 17:51

jeg har tjekket at det er grafikkortet der larmer...

/Pc freak

Kommentar
Fra : xick

Dato : 03-01-05 17:56

er der en blæser på grafikkortet ?

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 03-01-05 18:27

ja det er der... det er den der larmer for når jeg stikker en skruetrækker i blæseren holder det op...

/Pc freak

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-01-05 19:19

Det er bare din ventilator der er slidt. Hvis der er garanti på det skal du får det ordnet på den.
Alternertivt kan du købe en ny ventilator, eller et nyt grafik kort..
Det kan sagtens ske at den en dag stopper helt og så kan du få nogle sjove fejl på din PC der skyldes at din grafikprocessor er blevet for varm. De kan for eksempel udarte sig ved at dit billed fryser elelr bevæger sig i ryk... mfl.
Jeg har selv haft samme problem.
Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : xick

Dato : 03-01-05 19:22

du kan rense blæseren for støv ...?

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 05-01-05 11:32

hvad er det for et gfx? Nogle kort har varmesensorer. De styres tit af et windows program

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 05-01-05 11:51

det er et GeForce FX 5600XT