/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Format windows
Fra : krasmuss
Vist : 470 gange
50 point
Dato : 03-01-05 14:29

Hej

Jeg har det problem, at jeg ikke kan se den fulde side, når jeg er på nettet. På en anden pc er det ikke noget problem. Jeg kunne forestille mig, at man kunne ændre skærmbilledet på en eller anden måde.

Men hvordan......................

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 03-01-05 14:34

prøv F11

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-01-05 14:39

Mon ikke din skærmopløsning er for lav.
Flyt skyderen så skærmområdet bliver større, hvis det er lavere end 1024x768
Hvis du ikke kan er det fordi dit skærmkort enten er installeret forkert eller ikke understøtter højere opløsning.

Kommentar
Fra : krasmuss

Dato : 03-01-05 15:17

Har prøvet F11, men det hjælper ikke.

Skærmkortet burde være installeret korrekt. Jeg kører med en 14" skærm, men det har vel ikke nogen indvirkning.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-01-05 15:36

Det har stor betydning at du anvender så lille skærm for så har du garanteret også lav opløsning for overhovedet, at kunne læse teksten.
Du må scrolle.

Kommentar
Fra : xick

Dato : 03-01-05 17:52

krasmuss - de fleste der programmerer hjemmesider angiver i kildekoden hvor høj/bred en ramme eller lign. minimum skal være, så hvis din skærm er så lille og din opløsning så lav at det ikke kan være på skærmen, må du enten sætte opløsningen op, eller bare scrolle

Accepteret svar
Fra : duuki

Modtaget 50 point
Dato : 04-01-05 01:03

krasmuss: Du skal en tur ind i kontrolpanelet og klikke på "skærm" derefter på "Indstillinger" her kan du se hvilken opløsning din skærm benytter, det er ikke sikkert den sættes op til 1024 x 768. Jeg har selv en 14" skærm "Samsung" på en anden computer, den har et meget flot billede og køre fint 1024 x 768. Det forudsætter bare at dit skærmkort og drivere understøtter det pågældende skærmfabrikat.

Godkendelse af svar
Fra : krasmuss

Dato : 04-01-05 10:23

Tak for svaret duuki. Herligt med et svar, der øjeblikkelig løser det.

Mvh
Kenneth

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-01-05 11:12

Det var da endnu bedre hvis du kunne læse for det svar fik du allerede som nr. 2

Kommentar
Fra : duuki

Dato : 04-01-05 16:16

Du har næsten ret BjarneD, du glemte bare at fortælle, hvor den lille skyder findes. Fordi du og jeg samt mange andre ved alt om, hvor man ændre skærmopløsning, så bør vi altid pinde forklaringen så meget ud, at selv de uøvede kan finde frem til løsningen.

Mvh
Duuki