/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Efterlysning
Fra : Freja
Vist : 677 gange
200 point
Dato : 03-01-05 00:37

Hej
Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde Christian Andersen Ammentorp fødesogn, han blev født ca 1848. Han blev gift den 18-6-1881 med Ane Magadalen Pedersen i Ølsted sogn i Vejle Amt, men der står desværre ikke hvor han er født så jeg sidder lidt fast.
Hilsen fra Freja

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 03-01-05 00:49

Hej Freja

Ved søgning på Ammentorp i 1850 finder der kun p.t. 3 sogne hvori navnet forefindes, det er:
Barløse i Odense Amt - han hedder Rudolph og er 16
Vejen i Ribe amt - han hedder Niels er 22
Købmager kvarter i Københavns Amt - Han og Johan på henholdsvis 37 og 19

Det lyder jo ikke lige som dine, så måske har Ammentorp noget at gøre med en by eller et sted.

Jeg ved ikke om du kan bruge dette til noget, men du skal have held og lykke i din videre søgen.

Lis

Kommentar
Fra : Freja

Dato : 03-01-05 08:58

Hej Lis
Ja derfor tror jeg også at det er Andersen eller andre navn som har været brugt indtil der, for jeg har set deres bryllup og der står han opført som Ammentorp, men der står desværre ikke hvor han er født
hilsen fra Freja

Kommentar
Fra : agerlund

Dato : 03-01-05 13:05

Hej Freja.
Har du prøvet folketællingen 1890
gilsen Grete

Kommentar
Fra : Freja

Dato : 03-01-05 13:13

Hej Grethe og Lis
Jeg har hørt nyt i sagen for jeg har fået en mail hvori det er oplyst at han blev født den 1/9-1847 i Vindselv ved Jelling. Og jeg har været i kirkebogen for at se om den er god nok og det er den, men jeg har problemer med at læse hvad der står uden for forældrene, og vidnerne så i realiteten er jeg ikke kommet videre endnu. Er I gode til at læse kirkebøger på skærmen??
Hilsen fra Freja

Kommentar
Fra : agerlund

Dato : 03-01-05 16:23

Hej Freja
Du kan skrive her, hvor vi kan finde den, så skal jeg prøve.
Hilsen Grete

Kommentar
Fra : Freja

Dato : 03-01-05 16:57

Hej Grethe
Tak skal du have
Det er under Vejle Amt og Vindelev sogn
Årtal 1835 til 1849
Opslag 18
Dåbnr. 5
Navnet er Christian Andersen Ammentorp
Han er født den 1/9-1847.
Hilsen fra Freja

Accepteret svar
Fra : agerlund

Modtaget 200 point
Dato : 03-01-05 18:03

Hej Freja.

Her kommer hvad der stod i kirkebogen.
født 1-9-1847. hjemmedøbt 1-9-1847 af skolelærer Kousgaard, den blev publiceret 17-10-1847.
Christian Andersen Ammentrop
Forældre væver Anders christensen og Elisabeth Maria Jensdatter husfolk i Vinderlev by.
Faddere var. gårdmand Anders Jørgensens datter Abelone af Frøistrup, væver niels Eriksen, væversvend Jens Eriksen af Frøistrup, skrædder Peder Christensen af Tørring, tjenestekarl Jens Christensen af Vindelev.
Vac. 21-9-1949 af Christedes ?

hilsen Grete

Godkendelse af svar
Fra : Freja

Dato : 06-01-05 08:38

Tak for hjælpen agerlund.

Kommentar
Fra : greveKanDu

Dato : 31-01-08 17:52

Hej Freja
Hvis du ikke er kommet længere så gå ind på DIS Danmarks sider og søg under navnet Ammentorp så får du masser af svar.
hilsen Anne født Ammentorp

Kommentar
Fra : greveKanDu

Dato : 01-02-08 12:56

Hej Freja
Alle i slægten Ammentorp stammer fra Skåne,det var Niels Pedersen født 1683.der kom fra Amundstorp som gav sine børn navnet ,da han kom til København ,han fik 3 børn 2 sønner der blev præster Peder Nielsen Ammentorp 1717 og Anders Nielsen Ammentorp 1721 født i København.sidstnævnte er min ane.
Hilsen Anne