/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Javascript
Fra : ppk
Vist : 400 gange
100 point
Dato : 03-01-05 00:07

Hej

Sidder lige hos en ven og opdager at hun har mistet sit javascript, således at hun bl.a. ikke kan se nydhederne på www.dr.dk/tvavisen
hvordan er det lige man får fat i sit javascript igen ?????

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-01-05 00:13

Jeg mener det var her jeg hentede det.
http://www.java.com/en/download/installed.jsp

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 03-01-05 00:16

Et javascript har man ikke. Det leveres som en del af den html-kode hjemmesiden er lavet af.
Der må med andre ord være en fejl på hjemmesiden, eller den server, der leverer hjemmesiden.
Løsning: Vent.

Eller, der kan være et eller andet med browserens sikkerhedsopsætning, der ikke tillader kørsel af scripts.
Løsning: Omdefinér sikkerhedsopsætningen i browseren.

Eller, der er noget galt med browseren.
Løsning: Installér den igen eller en ny.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-01-05 00:25

Mon ikke det er Virtual Java Machine, der mangler og som kan hentes via emesens link.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-01-05 00:27
Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 03-01-05 00:27

BjarneD: Jo, det er nok rigtigt.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 03-01-05 00:40

: justuniverse ...... det skal du ikke være sur over, Bjarne har ret, man skal bruge Java Virtual Machine for bl.a. at se TV-avisen.
Benny

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 03-01-05 00:43

bennymanden: Er heller ikke sur ærgrede mig bare over at svare for hurtigt på det, der bliver spurgt om....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-01-05 00:45

justuniverse>>Så kan du jo glæde dig over, at jeg byttede rundt på ordene.
Tak! Benny.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 03-01-05 00:48

BjarneD: Det var næsten det hele værd
God nat.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-01-05 11:51

Det er slet ikke sikkert hun har mistet sin JVM. Det kan som justuniverse skrev, være for strikse sikkerheds indstillinger. Fra browserens menu ; sæt Funktioner->Internetindstillinger...-> i fanebladet Sikkerhed til [Standard niveau] og sæt Funktioner->Internetindstillinger...-> i fanebladet Advanceret til [Standard indstillinger]

Det kan også hjælpe at rydde sine Midlertidige Internet filer og Cookies : Funktioner->Internetindstillinger...-> i fanebladet Generel vælges [Slet Cookies...], [Slet filer...] (sæt flueben ved ; Slet alt offline indhold i pop-up'en), samt [Ryd oversigten]

Dette kan i visse tilfælde bringe orden i tingene.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 04-01-05 21:07

Hej igen

Jeg har lige talt med den unge dame som ikke kunne/kan se tvavisen på nettet.

Hun har prøvet alle rådene, bl.a. har hun prøvet at installere Firefox og heller ikke dette hjalp på problemet ! så nu er rigtige gode råd meget velkommen da hun altså stadig ikke kan se den tvavis !

Nu er det så jeg tænker på om det måske skulle være en god ide at geninstaller Windows XP Home som hun bruger, kan den evt. reparerer den mistede javascript ?????

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-01-05 21:17

Java Virtual Machine som giver adgang til afvikling af de der javascripts er ikke indeholdt i Windows XP så det er ikke løsningen, men har du tjekket sikkerhedsindstillingerne som molokyle foreslog.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-01-05 21:18

En firewall kan også være sat op så den blokerer for cookies, java applets og activeX, som netop bruges til afvikling på avancerede websteder.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 04-01-05 21:26

Hej BjarneD

Det vil jeg lade gå videre ! jeg tænker så også på om en gendannelse ville kunne hjælpe ? der er ca. 14 dage siden hun så tvavisen uden problemer, hun har hele tiden kørt med Norman`s sikkerhedspakke lige som jeg selv gør. Så det kan vel så ikke være den indbygget firewall som pludseligt laver kunster ?

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-01-05 21:38

Nu vil jeg nødig være påståelig, men jeg tvivler på, at en gendannelse vil løse problemet da noget jo tyder på, at fejlen ikke ligger i Windows systemet, men man skal aldrig sige aldrig.
Jeg syntes iI skal tjekke Norman firewall.
Hvis man højreklikker på Firewall ikonet i proceslinien vil man kunne se om script, activeX, applet og udgående cookie er blokeret. Den skal enten stå på Tillad eller hjælp.
Man kan også klikke på Indstillinger (Norman firewall) og der er der et par steder hvor man kan finde indstillinger under Avanceret. Beskyttelse og Aktivt indhold samt Sikkerhed (Regler) er steder hvor man kan tjekke om bestemte websteder er blokeret. Man kan roligt slette blokeringer da man får chancen for enten at blokere eller tillade igen.
Det er meget svært at give en ordentlig instruktion med mellemled, men der er da lidt at kigge på her.
Desuden kan man når man er inde på en side der ikke fungerer ordentligt prøve, at klikke på Vis i menulinien og vælge Rapport om beskyttelse af personlige oplysninger - ma kan se om der er blokeret eller tilladt i InternetExplorer.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 100 point
Dato : 04-01-05 22:40

Norman kommr tit og spørger - siger du nej og der er hak i "husk det" så kommer den ikke og spørger mere- men den lukker også af.
Norman skal deaktiveres og aktiveres igen.
H-klik på den grønne skærm ned ved uret>vælg indstillinger>LÆS HVAD DER STÅR
men du skal stoppe firewall og assistenten ..........og starte dem igen.

Enig med BjarneD en gendannelse retter ikke din Norman, som jeg tror er dit problem.

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 23-12-06 02:00

Tak for svaret emesen.