/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Jens Pedersen f:1868 sdr.Dråby-Thisted
Fra : wlo
Vist : 601 gange
70 point
Dato : 02-01-05 21:16

Jeg søger oplysninger om Jens Pedersen, født 13/7 1868, flyttede til smørum 1895 og blev i 1897 gift med Maren Marie Nielsen født Smørum d 20/9 1875.
Boede i Edelgave iflg. FT 1901
Maren Marie havde en søster Karen Marie Nielsen f_ 18/10 1869
Er der nogle der kan hjælpe med oplysninger?

Winnie

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 02-01-05 21:40

Hej
jeg har ikke oplysninger om hvem deres forældre er, men du kan kigge i Filketællinger 1870 - 1880 for de nævnte sogne. Det kan du på landsarkiverne og måske på DDA hvis de er indtastet.

Lis

Kommentar
Fra : wlo

Dato : 02-01-05 22:19

Hej Lis
På DDA kan jeg kun finde dem i FT1901, Jeg har ikke været i landsarkivet, og på http://www.arkivalieronline.dk er der kun til 1860, heller ikke Sdr. Dråby kirkebog er tilgængelig. Og på FS kan jeg finde Karen Maries mand Anders Peter Andersens familie. Dette var et forsøg om jeg kunne være heldig, at nogle havde noget liggende, jeg ved at mange søger i smørum, men har ikke kunne finde lige netop dem.

Winnie

Kommentar
Fra : Ummi

Dato : 04-01-05 06:01

Winne,

Du kan finde Karen Marie og Maren Marie i FT 1880:

Samtlige personer i husstanden

kbhv, Smørum, Smørum, Hove, , hus, 123, FT-1880
Der vises flg. felter:

Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Niels Johansen, 49, Gift, husfader, inderste, daglejer, , Kalundborg
Ane Nielsen, 49, Gift, hans kone, , Sognet
Niels Christian Nielsen, 14, Ugift, deres børn, , Sognet
Karen Marie Nielsen, 10, Ugift, deres børn, , Sognet
Johan Frederik Nielsen, 6, Ugift, deres børn, , Sognet
Maren Marie Nielsen, 4, Ugift, deres børn, , Sognet

Ane Nielsen kan følges længere tilbage

Se evt også
http://80.62.84.41/php/batch_nr/igi_soeg_form.php under Smørum

Mvh, Hanne i Malaysia

Kommentar
Fra : wlo

Dato : 04-01-05 17:19

Hej Hanne

Tak for linket, det kendte jeg ikke, det er jeg meget glad for.

Og tak for oplysningerne om Maren og Karen og deres søskene, Men desværre kan jeg stadig ikke finde Jens Pedersen, han er nok for "ung"

Winnie

Kommentar
Fra : Dullermaren

Dato : 26-04-05 20:26

hej wlo
ikke for at blande mig , men sdr.dråby er på Mors ikke i Thisted .... kan det ændre noget i din søgning

Kommentar
Fra : wlo

Dato : 26-04-05 22:27

hej Dullermaren

Tak for svaret, jeg har Thisted fra folketællingen hvor der står Thisted amt, men det kunne være jeg skulle lede på Mors

Winnie

Kommentar
Fra : Dullermaren

Dato : 27-04-05 09:37

I gamle dage var Mors en del af thisted amt ( det eksistere ikke længere ) nu er det Viborg amt
Sdr Dråby ligger ca. 10 - 12 km nord for Nykøbing M

Kommentar
Fra : wlo

Dato : 27-04-05 11:00

Skal jeg så søge under Viborg amt eller Thisted amt?

Winnie

Kommentar
Fra : Dullermaren

Dato : 27-04-05 12:44

ved det ikke