/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Cylinder...
Fra : lasse_just_petersen
Vist : 656 gange
31 point
Dato : 02-01-05 20:11

Hej jeg har en Piaggio NRG MC3 fra 2004, og jeg har lige et par spørgsmål om den...

Jeg har læst at for at få plads til en anden cylinder som f.eks. Polini Sport på en NRG der er nyere end 2003, så skal man fjerne begrænsningen i motorblokken. Jeg har læst et sted, at det var noget ekstra metal der er lagt ned, så der ikke er plads til en anden cylinder end standart... Er der nogen der ved om det er svært at få den begrænsning ud, og hvordan man gør?

Ellers har jeg fundet et Hebo cylinder hvor der står at den har et lille skørt så man ikke skal fræse i blokken.. Vil det sige at jeg godt kan sætte den cylinder på uden at fjerne den begrænsning?

Cylideren hedder Hebo Alu. Nicasil 47,6 og der står at den kan yde 15 hk, men hvis jeg skal have den på, skal der så racerkrumtap og en anden karburator på, eller kan det køre med standart krumtap og standart 17,5mm Dellorto karburator?

I enden at det gummirør der går fra luftfilter og til karburator, sidder der en plade med nogle huller i.... Er det en begrænsning der skal tages ud, for at karburatoren kan virke optimalt? Og hvis det er skal der så en meget stører dyse i?

Hilsen Lasse

Accepteret svar
Fra : polini_malossi_hebo

Modtaget 31 point
Dato : 02-01-05 22:31

Hej Lasse.

Det er rigtigt at der sidder en begrænsning i motorblokken, så der ikke er plads til en stører cylinder. Jeg har selv en nrg, men den er lovlig, så jeg ved ikke hvordan man gør.

Den cylinder fra Hebo kan godt monteres uden at fjerne den begrænsning, men jeg ville ikke køre med standart krumtap med den cylinder på. Du kan godt nøjdes med en stadart karburator på 17,5mm, men det bedste ville selfølgelig være at sætte en 21 mm eller størrer på.

Den plade skal du bare pille ud, for den gør bare at den ikke kan tage nok luft ind, til at karburatoren virker som en 17,5mm, men hvis du tager den ud skal der en noget størrer dyse i... Jeg kan ike sige hvorfor en det skal være, det bliver du nød til at prøve dig frem til..

Hilsen Jesper

Godkendelse af svar
Fra : lasse_just_petersen

Dato : 03-01-05 18:05

Tak for svaret Jesper