/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Drevadgang nægtet
Fra : duuki
Vist : 370 gange
60 point
Dato : 02-01-05 20:07

Normalt finder jeg selv løsningen på mine problemer, men dette har jeg ikke kunnet finde løsningen på.
Jeg sidder ved en computer der anvender Windows 2000 professionel med samtlige relevante opdateringer.
Når jeg forsøger at komme i kontakt med a: drevet får jeg følgende meddelelser 1. Der er ikke adgang til A: forkert funktion. 2. Disken er ikke formateret vil du formaterer? Hvis jeg forsøger at formaterer starter formateringen, men et kort øjeblik efter meddeles "Disken kan ikke formateres. Det samme sker, hvis jeg forsøger at komme i kontakt med mit CD-drev, et CD-drev kan som bekendt ikke formateres. Alt andet på maskinen fungerer upåklageligt. For at undersøge, om det er en generel fejl installerede jeg alt på tilsvarende måde på en anden maskine, uden at det samme problem opstår. Begge maskiner er opdateret til at anvende NTFS filesystem. Jeg har også forsøgt med formatering af harddisken og geninstallering, helt fra bunden, men resultatet er det samme. Den kan jeg ikke rigtig greje. Er der en der kan hjælpe mig, så er det sikkert mere end de 60 point værd, som jeg har sat på højkant, men i øjeblikket har jeg kun 90 point at gøre godt med.
Hilsen duuki

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-01-05 20:18

Har du haft det til at virke?
Hvad siger enhedshåndtering, er drevene at se der.
Hvor prøver du at åbne drevene.

Hvad kan du se hvis du vælger at højreklikke på Denne Computer og vælger Administrer - Logiske drev?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-01-05 20:22

Ja det mærkelige er jo at du sandsynligvis bruger både A-drev og CD-rom drev ved indstallationen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-01-05 20:29

Når du er ovre i computeradministration så kig lige på dine drev i diskhåndtering.
og du har vel "kørt" dine cd til motherboard og lagt sp4 ind.

Kommentar
Fra : duuki

Dato : 03-01-05 01:33

BjarneD: Det har virket. Alle drev: A: C: D: E: F: kan ses i enhedshåndtering, men mappen diskhåndtering kan ikke åbnes. logiske drev viser også alle drev. I stifinder er alle drev også til stede, men A: D: og E: kan ikke åbnes F: drevet er harddisk slave.

Emesen: ja, jeg har brugt A: i forbindelse med formatering af harddisken og CD i forbindelse med installation.
Hvis jeg starter maskinen og skynder mig at lægge CD-skiver i og diskette i A. drevet, inden Windows starter, så kan jeg åbne alle drevene i "Denne computer" og også i Stifinder. hvis jeg tager skiver og diskette ud - kan jeg ikke lægge en anden i og åne drevet, så kommer meddelelsen igen: "forkert funktion" eller "Vil du formatere disken".
Når jeg går ind i Logbogen vises 4 fejl "W3Ctrs" "PerfNet" "FtpCtrs" "IISInfoCtrs" De optræder parvis på forskellige tidspunkter, de to første sammen og de to sidste sammen. når det sker meddeler computeren "Hard Erro" og lukker efter 50 sekunder. Fejlen skulle i følge logbogen oplysning kunne rettes ved at gå til www.microsoft.com.contentredirect.asp det har jeg forsøgt, resultat: Denne side kan ikke vises. Måske vil genbrugspladsen blive glad for stumperne af min computer, når den har været en tur ude af vinduet. Lad være med at sige: prøv at reparerer med installationsdisken, det kan man ikke, når man har opgradere med SP4 over nettet, men jeg kan selvfølgelig prøve at begynde helt fra bunden igen. Jeg kan da heldigvis gemme det jeg vil på min slave HD.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 03-01-05 06:09

Halløjsa
Uden at være helt 112 % sikker tror jeg faktisk du har en hardwarefejl. Hvor mange fysiske drev har du tilkoblet?
1 diskettedrev, + et CD-ROM drev, + en HD, har du flere HD'r, eller kun en som evt. er delt op i losike drev??? De fejl du får kan også skyldes at driveren til motherboardet ikke er korrekt installeret. Har du tjekket egenskaber under kontrolpanel --> System for de drev du har problemer med, prøv evt. at opdatere driveren til drevene.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 60 point
Dato : 03-01-05 07:55

Når du kan indstallere via A og CD-rom så virker A +CD+HD1
Det er så efter windows er installeret den laver ballade.
Så ville jeg pille alt ud af comp som ikke lige er nødvendigt.
Og starte op med:
CPU
Ram
indbygget skærmkort (ellers sæt et i)
diskette drev
1 HD
Indstaller win 2000
Husk også at indstallere cd-rommen til motherboard.
Og servicepack 4 (det er ligemeget med de andre opdateringer i første omgang)
og nu kan du tilslutte alt dit grej - helst lidt ad gangen så de ikke kommer op at slås om pladserne (IRQ)

Godkendelse af svar
Fra : duuki

Dato : 04-01-05 00:34

Tak for svaret emesen.
Jeg er en glad mand igen, selv om det tog det meste af dagen, men så blev det også gjort grundigt. Grundformateret C: drev, alt der ikke skulle bruges til opstart blev pillet af. Win 2000 installeret og opdateret derefter Office 2000 installeret og opdateret og så blev alle komponenter monteret og kørt ind en for en og alle programmer lagt på plads igen.
Nu hvor det hele er på plads har der stadig ikke vist sig problemer af nogen art.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-01-05 00:41

Du får sikkert heller ingen problemer. Det er sikkert din hardware (driverne) der ikke er gode venner med W2K.
På mange maskiner er det en fordel at installere Windows (både W2K og XP) helt færdig før man installerer løs hardware. Det skyldes ifølge MS, at driverne ikke er kompatible og derfor forstyrrer installationen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-01-05 10:19

Det har jeg også måtte gøre et par gange.