/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
kaniner..
Fra : 7777
Vist : 760 gange
2 point
Dato : 02-01-05 19:33

Hejsa...
Jeg har 3 kaniner (hunner) de går i hver deres løbegård, men jeg vil gerne have den til at gå sammen. Problemet er bare at den ene hun der er 8 mdr. gerne vil bide de andre to, hun løber ialfald efter dem, og kan finde på at tage noget pels af dem... Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan jeg kan sætte dem sammen bedst muligt uden at der er nogen der kommer til skade????

Kommentar
Fra : Frederik_Gren

Dato : 02-01-05 19:46

Hvorfor er de i det hele taget begyndt at bide hinanden??

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 02-01-05 19:53

jeg mener ikke at kaniner er flok dyr på den måde, de vil hvist helts gå selv.
Dog tror jeg ikke de har noget imod at gå sammen med et marsvin eks.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 02-01-05 20:10

Kaniner kaldes vel ikke flokdyr. I naturen bor de nært sammen i kolonier, med fælles gange men hver deres rede.
Jeg har haft kaniner i mange år, men har det ikke mere. De kan saktens gå sammen i små flokke, når de har gjort det, fra fædselen. Voksne kaniner kan man ikke altid lukke sammen. Hvis de i sådan en løbegård får så at sige hver sin "hule" så tror jeg da det går an. De finder hurtigt en slags rangorden

Kommentar
Fra : Bjerner

Dato : 02-01-05 21:35

Det er ikke en god idé at have flere kaniner til at gå sammen uden opsyn. De vil næsten altid skade hinanden på et eller andet tidspunkt.

Accepteret svar
Fra : SACA2

Modtaget 2 point
Dato : 03-01-05 17:23

Jeg har haft kaniner de sidste 8 år . Engang var jeg også af den opfattelse at de skulle kunne gå sammen, men jeg giver de andre ret...som har skrevet...at er de ikke søskende og altid har været sammen, så er det noget af en opgave...og ofte umuligt at få dem til at ens...
Behold du dine 3 løbegårde..jeg tror at de nyder at sidde og mimre sammen....på afstand....

Godkendelse af svar
Fra : 7777

Dato : 03-01-05 18:27

Tak for svaret SACA2.