/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
spoolsv.exe
Fra : anjyme
Vist : 481 gange
100 point
Dato : 02-01-05 18:17

Hej.
Er der nogen der kan fortælle mig hvad spoolsv.exe er ??
Når jeg Trojanscanner, fortæller den at det er en trojanfil, men når jeg ser på egenskaber fortæller den at den hører under Microsoft Coporation??

Found trojan file: C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe (Rbot.178)

- den vil ikke slettes.

Venlig hilsen
Anjyme

Kommentar
Fra : xick

Dato : 02-01-05 18:21

se om denne beskrivelse kan hjælpe: http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=8589

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 02-01-05 18:28
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 02-01-05 19:03

http://www.trojanhunter.com/products/TrojanHunter.exe den her skulle gerne fjerne den Free 30 dage

Kommentar
Fra : anjyme

Dato : 02-01-05 19:04

Hej xick, ved ikke lige hvad jeg skal stille op...
Hvad er spoolsvexe???

Hej rotw, jeg kan ikke se hvad jeg kan bruge på den side.

Hilsen Anjyme

Kommentar
Fra : anjyme

Dato : 02-01-05 19:05

Jeg har købt TrojanHunter, men den fjerner ikke nævnte..

Kommentar
Fra : xick

Dato : 02-01-05 19:14

Det er en virus, som vist nok inficerer en printer fil ... se her: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/vbs.masscal.worm.html

Ved ikke om det kan bruges, men ellers kan du selv søge efter svar på www.google.dk

Kommentar
Fra : briani

Dato : 02-01-05 19:54

Hejsa

Du kan lige prøve denne virusscanner

http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Det bedste vil nok være at køre den fra fejlsikret tilstand
(Genstart og (klik gentagne gange på f8)

Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.væbn dig med tålmodighed det kan godt tage fra 1 til 2 timer afhængig af hvor meget du har på din pc

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-01-05 19:58

Placeringen af filen kan give et fingerpeg om hvorvidt den er ægte. hvis den ligger i System32 mappen under Windows er den ægte, men det kan sagtens forekomme, at en ubuden gæst bruger denne service til at udføre sine "gerninger" og derfor er det vigtigt, at få tjekket alt. Trojanske heste gemmer sig ikke bare når de skal ind i computeren, men bruger ofte originale services og programmer til at få forbindelse ud af computeren.
En Hijackthis log vil ofte kunne afsløre uønsket aktivitet.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 02-01-05 20:23

den fjerner "alis" virusen

Kommentar
Fra : anjyme

Dato : 03-01-05 11:20

Tak til alle der har forsøgt at hjælpe, men den bliver ved med at være der...
Venlig hilsen
Anjyme

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-01-05 11:25

Du har jo nok ikke fået tjekket en Hijackthis log, som jeg foreslog.
Du kan enten gå ind på www.spywarefri.dk forum eller www.arlet.dk Arlet har en emailadresse på den side hvor han skriver om sig selv og du kan læse om Hijackthis via hans side.
Loggen vil afsløre aktive filer og et trænet øje kan identificere dem og anvise hvordan de slettes.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-01-05 15:05

Prøv at åbne din jobliste Ctrl+Alt+Delete og afslut processen! Og kør så en virus scanning!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-01-05 15:10

Eller se om den kan deaktiveres via msconfig
Start - Kør -
skriv msconfig
OK
Fanebladet start
deaktiver nøglen hvis den er der.

Prøv i øvrigt lige at se beskrivelsen af Randex.H http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.randex.h.html