/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Spraymaling af plasticsideskjolde.. HJÆL~
Fra : AndersBis
Vist : 1034 gange
221 point
Dato : 02-01-05 18:16

Hej, jeg er ved at spraymale mine ciao plasticsideskjolde, med en blanksort flaske spraymaling... Først købte jeg en flaske i Sadolin, en af deres egne produkter, men da der ikke var mere i købte jeg en flaske til, i Bilka, den hed plasti-cote, også blanksort.
Først tog jeg mine skjolde og gjorde dem rene, så sleb jeg med en korn 350, og så korn 600 sandpapir eller noget, rensede med rensebenzin, og sprøjtede malingen på den ene af skjoldene. men så opdagede jeg at min overflade var alt for ru, så jeg tog nr 2. skjold, og kørte korn 600 over det hele, til det var næsten helt glat.
Da der ikke var mere maling i den første sprayflaske, tog jeg den anden, ved navn Plasti-Cote, og sprøjtede på efter et par dage. Dog havde jeg lagt en skabelon på, af en flamme, fordi jeg vil have en gul flamme på begge to. Men nu er det problemet opstår:

Nogle steder bobler malingen op i små bobler, og man kan tørre det hele af med en finger, også det gamle lag, med malingen fra Sadolin...

Er der nogle der kan hjælpe mig??!!! er på tom bund.....

Anders Bisgaard

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 02-01-05 19:34

Der står som regel på dåsen hvilke tørretider og interval der skal være mellem to påføringer af samme fabrikat og af et andet fabrikat. Den første malig skal nå at gennemhærde (ofte 6-10 døgn ved stuetemp.) Hvis ikke vil dens opløsningsmidler simpelthen få den førstes maling til at boble op ligesom du nu kan se på dine sideskjolde.
Dit forarbejde er der OVERHOVEDET ikke noget "at pege fingre af".
For at undgå flere ærgelser, så vær sikker på at dine spraymalinger (fremover) er af samme fabrikat...eller i det mindste indeholder samme slags fortynder/opløsningsmidler.
Som en lille trøst kan jeg fortælle at jeg har prøvet det samme, blot på en stor gummiged hvor malingen også boblede op (her var det angiveligt "samme" slags maling....malerforretningen betalte senere for en hel ny maling da det var en fejl fra fabikantens side...men alligevel SURT SHOW!!!!)

Held og lykke!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : tofle

Dato : 02-01-05 20:47

Du skal købe en plastikgrunder...specielt til det formål. Det skal tørre og derefter grundes med alm. grunder. Kan osse fås på spray (f.eks fylder.)
Det er ikke all fylder der er nødvendig at slibe, men korn 350 burde være ok.

God fornøjelse

Kommentar
Fra : fred280188

Dato : 03-01-05 20:17

hey ved maling af plastikskjolde bør du gøre følgende:
1. Slip med megetmeget fint sandpapir, og rens af med enten grundrens eller 20% salmiakspritus
2. Grund med MoTip kunsstof-primer
3. Laker med ønsket farve
4. Giv den klar lak.. jo flere gange go bedre bliver holdbarheden

og til selve maleteknikken: hold dåsen 20cm fra emnet.. vent 7-10 min mellem hvert lag.. du må ikke feks vente en time, så skal den stå i ca. 3-4dage..

Kommentar
Fra : mollejj

Dato : 16-02-05 19:14

det der er sket er at du har brugt to forskellige malinger og det er derfor der bobler... jeg synes du skal bruge vandslibepapir det er noget finere...