/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
trådløs tv
Fra : oleho
Vist : 720 gange
50 point
Dato : 02-01-05 18:05

har installeret tdc kabeltv (hybridnet) med tv radio og webspeed
ønsker at købe et philips flat-tv for køkke/sovevætrelse
har hørt at man kan købe en "boks" der tilsluttes antennestikket fra hybridnettet således at man kan bruge tvét tilfældige steder i huset i tilsvarende kvalitet og med alle programmer som det stationære tv-apparat`
Kan ma det? Hvis ja vil jeg gerne høre noget fra jer derude
mvh
oleho

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 02-01-05 19:37

ja du kan godt får trådløst antennesignal kan freks købes i bilka olign

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 02-01-05 21:05

Du kan overføre et videosignal trådløst men ikke det rene antennesignal, det vil sige, at du kan tilslutte boksen til din videomaskine og så sende signalet til tv.

Dert er ulovligt at overføre trådløse antennesignaler fordi man på den måde nemt ville kunne opnå gratis brug af f.eks. kabeltv

Kommentar
Fra : Martinhs

Dato : 09-01-05 18:34

vær opmærksom på at hvis du bruger en alm. sender som du sløjfer igennem en video så bliver kvaliteten ikke 100 & optimal. hvis du vil distribuere lyd/billede i god kvalitet så skal du have IR udstyr til at sende med, det er meget bedre, lidt dyrere, men virker perfekt. kan fås hos en Radiohandler som Expert & tal Panasonic o.lin.

Kommentar
Fra : t_seberg

Dato : 10-01-05 22:00

Den løsning der bliver foreslået giver dig heller ikke mulighed for bare at skifte kanal som det passer dig, ej heller hvis du har flere tc'er en 2 du vil koble på og ikke se samme kanal.
Better_performance> Hvorfor skulle det være ulovligt og hvor har du det fra???? - man kan jo også let dele en ADSL via WIFI

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 12-01-05 08:47

Der er forskel på at dele ADSL og så kabeltv, ADsl er en linie hvor du får stillet en vis kapacitet til rådighed og så er det op til dig selv at fordele brugen af denne kapacitet, et tv signal er et signal du betaler licens for, og reelt betaler du pr. modtager, da licensreglerne omfatter en husstand med alle hjemmeboende indtil 18 år, derrefter skal evt. hjemmeboende børsn reelt betale en selvstændig licens såfremt de har tv på værelset.
Ovenstående blot for at beskrive forskellen.

Hvorfor det ´skulle være ulovligt spørger du? det er det jo fordi licensen dækker en husstand og ikke alle de omkringliggende lejemøl, herunder evt. lejere i din egen lejlighed, og med et trådløst tv signal vil det være en nem sag for omkringboende at hente signalet ned ti lderes egen tuner, og derfor har man fra politisk side besluttet at det ikke er tilladt

Kommentar
Fra : t_seberg

Dato : 13-01-05 21:13

Better_performance> Hvor har du det fra???? - Hvilke paragraffer henviser du til ???
Og det er ikke licens jeg snakker om.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 20-01-05 09:55

Det er ikke alt der kan aflæses i paragraffer, det handler om, at det er imod lovens ånd om ikke lovens bogstav, og det er lige nøjagtig licens det handler om

Kommentar
Fra : silicon

Dato : 01-02-05 20:41

En husstand er nu altså en husstand.. Hjemmeboende børn over 18 år tilhører også husstanden.. Ligesom min kæreste og jeg, som bor sammen kun udgør én husstand... Én husstand = én licens!
Men ja.. Man kan jo ikke bare lave sin egen lille sendestation til videredistribution af antennesignaler fra diverse betalingskanaler...

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 02-02-05 09:18

Silicon... Der kan tolkes på forskellige måder og jeg vil ikke udelukke at Licenskontoret har lempet på reglerne, når du læser nedenstående har jeg ret:

Citat
Licensen er en afgift, som alle over 18 år med et apparat, der kan modtage radio eller tv-signaler, skal betale. Licensbetalingen er altså ikke afhængig af, om du benytter dig af DRs public service tilbud: DR1, DR2, www.dr.dk, P1, P2, P3, P4 og de 14 digitale radiokanaler, eller udelukkende ser udenlandske programmer.

Til gengæld kan dette tolkes som om du har ret:

[citat[
Licensen for en husstand dækker alle radio- og tv-apparater i hjemmet, i sommerhuset, i bilen, i båden og ens egne apparater på arbejdet. Licens dækker licenshaveren selv, ægtefællen og alle hjemmeboende børn, når de er tilmeldt samme folkeregisteradresse.
[/citat]

Under alle omstændigheder er det stadig ikke lovligt at sprede signalet trådløst

Kommentar
Fra : t_seberg

Dato : 05-02-05 12:54

Det du refererer til har intet med signalet at gøre!
De boks man blandt andet kan købe i TDC butikkerne til at vidresende et scart-signal er jo heller ikke ulovlige!!!

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 05-02-05 17:22

at scartsignal må du videresende trådløst men det er jo heller ikke et antennesignal.

Kommentar
Fra : t_seberg

Dato : 06-02-05 17:14

Er du sikker på at du har styr på det, jeg tvivler stærkt.
Jeg kan da sende mit antenne signal ind i min vidoe vise hvad nu kanal jeg vil sende den ud via scart og så skal der bare være en i den anden ende der motager på samme frekvens.
Er det så ulovligt hvis jeg sender fra 2 scart enheder 3, 4, 43 - Hvad synes du selv.
Så længe du ikke kan refere til lov materiale, betingelser du skriver under på - jeg har ikke set noget af det fra dig.
Hvis du er så sikker i din sag - SÅ FREMLÆG BEVIS !!!!!!!!

Kommentar
Fra : brettonwoods

Dato : 16-03-05 13:37

Hvad med denne her: http://www.marinex.se/_/product/default.asp?lProductId=1430 ?
Er det ikke lige "oleho" har brug for ?
Hilsen Bretton

Kommentar
Fra : brettonwoods

Dato : 16-03-05 13:37

Hvad med denne her: http://www.marinex.se/_/product/default.asp?lProductId=1430 ?
Er det ikke lige "oleho" har brug for ?
Hilsen Bretton