/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
4 ports usb hub.
Fra : cccf
Vist : 430 gange
100 point
Dato : 02-01-05 17:31

Jeg har indstalleret win xp igen men kan ikke få mine extra usb porte som ligger på bordet til at fungere ? win fortæller der er en ukendt usb enhed , ,den har ikke
noget firmanavn der står bare hi-speed USB 2,0 4 port hub.? ,

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-01-05 17:42

Tag din USB hub fra >start comp>sæt din hub til efter comp er startet.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 02-01-05 17:42

Hejsa

Efter du har installeret Xp, har du så husket at installere samtlige
drivere fra den cd som fulgte med dit bundkort/motherbord ??

her vil typisk ligge drivere til lyd, Usb, Netkort agp, samt chipsetet.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 02-01-05 17:46

Prøv emesen´s forslag, normalt finder XP selv hub´en - men det skriver du jo også, det der evt. skal geninstalleres er de ting ( printer/webcam/scanner m.m. ) som du tilslutter i hub´en.
Held og lykke med det
Benny

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 02-01-05 18:11

Når jeg sætter usb stik i PC efter at havde tændt op igen popper der et lille vindue op der fortæller ukendt USB tilsluttet.?
Jeg kan godt bruge USB stikkene bag på PC.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 02-01-05 18:14

Jeg skal moske indvestere i en ny 4 ports usb, de er jo ikke så dyre. ??

Kommentar
Fra : Jerrik

Dato : 02-01-05 19:28

Det hjælper nok ikke bare at købe nyt, prøv i stedet "dk"'s forslag om drivere til dit motherboard

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-01-05 19:44

Hvis du vil købe nyt USB så lad det være et PCI kort. Jeg købte selv et med 4+1 USB2 til et par hundrede kr. Det har jeg ikke fortrudt.
4+1 er 4 stik bagud og et stik til frontmontering (hvis der er det i kabinettet)

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 02-01-05 19:52

<emesen> jeg tror det er en "løs" hub cccf har, han skriver den ligger på bordet, jeg købte selv en, sådan med ½ meter kabel og et USB-stik som ganske vist sidder i bag på PC´en, men så er der 4 stik bag i hub´en, jeg tror det var i Netto ell Aldi for ½ årstid siden (79,50 kr) .... den virker perfekt, og selv når jeg har formateret og geninstalleret Win XP har der ikke været problemer, der findes en hub tilsluttet og efterhånden som diverse hardware tilsluttes findes dette også og installeres, for det meste med den medfølgende software.
Jeg har gjort det et par gange uden problemer
mvh Benny

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 02-01-05 19:57

undskyld emesen jeg læste dit indlæg forkert, ser nu, at du anbefaler et PCI
beklager\ Benny

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-01-05 19:59

Ja Benny - men det var også bare hvis "cccf" opgav den udvendige hub.
Men der skal jo i alle tilfælde indstalleres fra medfølgende CD - ikke osse Benny.
Til min PCI/USB kræves der indstallation.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 02-01-05 20:01

til min medfølger ikke software, win XP finder den selv (plug and play)
.... det er først den efterfølgende hardware der skal installeres.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-01-05 20:05

Ok - jeg er også lidt i tvivl - der er jo 3 styresystemer på min comp. Så om det kun er '98 og w2k som skulle indstalleres til mit PCI/USB-kort, er jeg ikke sikker på .

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-01-05 15:10

Har du overhoved USB2 på din PC?

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 03-01-05 16:48

Ja jeg har, den virkede også før jeg formaterede min disk.
Når jeg sætter den i bag på min pc fortæller win at den ikke kan genkende en 4ports hub ,i enhedshåndtering står der "ukendt enhed" og når jeg beder om at søge på en ny driver siger den at den ikke kan finde en bedre som passer til, det vil sige at den siger både at jeg har en og ikke har en driver indstalleret. "Mystisk"
på min hub sidder der også oven over stikkene 4 små lamper som lyste grønt når jeg satte et usb stik i det gør den heller ikke mere, der lyser et rødt lys hvor jeg har tilsluttet strøm.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 100 point
Dato : 03-01-05 18:38

Fra dk
Citat
Hejsa
Efter du har installeret Xp, har du så husket at installere samtlige
drivere fra den cd som fulgte med dit bundkort/motherbord ??
her vil typisk ligge drivere til lyd, Usb, Netkort agp, samt chipsetet.

Har du gjort det????

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 03-01-05 22:26

Jeg har styreprogram Win ME og kører med en Hub med 4 porte. Da jeg var nødt til at formatere min HD gik jeg efterfølgende i Kontrolpanel>System>Enhedshåndtering og opdaterede:Universal Seriel-buscontollere Kan dette bruges her??
Plug and play fandt også på min pc frem til Hub'en, efter jeg havde fjernet stikket til Hub'en og genstartet pc'en og genindsat stikket til Hub'en (bagpå pc'en.)
Kan man ikke også evt. anvende "Tilføj ny hardware"?

Kun et muligt råd med venlig hilsen
jj

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 04-01-05 13:03

Når jeg går i Enhedshåntering under USB kontroller står der "ukendt enhed" hvis jeg prikker på den står der Ingen driverfil kræves eller er blevet indlæst i denne enhed.
Når jeg så går ud i "optader driver" og lægger min CD for mit bundkort fortæller den at den ikke kan finde driver til denne enhed, Win fortæller også at den ikke kan finde en driver der passer bedre til denne enhed.??

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 04-01-05 16:33

Kan du ikke prøve i kontrolpanelet at gå ind i "Tilføj ny hardware" og vælge "næste" og lade Windows søge efter en hardware, der ikke er Plug-and-Play kompatibel.
Hvis den ikke finder en ny Hardware, kan du gå tilbage i "Tilføj ny Hardware" og forsøge om du kan vælge én fra den viste liste.
Det er da et forsøg værd. Måske andre her på tråden vil tilføje noget.
Mvh
jj

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 04-01-05 16:36

du skal evt. fjerne hub'en fra din PC og genstarte og plugge den i igen, før du forsøger
med "Tilføj ny hardware"
jj

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 04-01-05 16:36

du skal evt. fjerne hub'en fra din PC og genstarte og plugge den i igen, før du forsøger
med "Tilføj ny hardware"
jj

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 04-01-05 16:38

Undskyld jeg trykkede fejlagtig 2 gange. jj

Kommentar
Fra : dk

Dato : 20-10-05 11:35

Hejsa
har du fået løst dit problem ? vil du så være venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 05-08-06 12:33

Tak for svaret emesen.