/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Vild Sonic, men hvilken cylle???
Fra : sonic_lc_styrer
Vist : 916 gange
200 point
Dato : 02-01-05 16:22

Hey. Jeg har en Aprilia Sonic som skal til at tunes. Den er vandkølet, og jeg har beatilt følgende. Det skal siges at den skal bruges til banerace, og ikke til at køre på vejen.

- Malossi Overrange
- Malossi Delta Clutch
- Malossi Wingbell
- Malossi VL14
- 28mm Fladspjælds Karburator
- Malossi indsugnings forstærker
- Hebo 29mm Studs
- TP gearsæt 24%
- Malossi TC CDI Unit
- Malossi Eprom Inner Rotor Tænding
- Yasuni c21
- Malossi E13
- Doppler Endurance Ø12mm
- Gasgreb med udveksling

Jeg mangler bare en cylinder, og jeg vil gerne høre hvilken en cylinder i syntes. Det bliver nok en af nedenstående.

- Malossi MHR Team Speed
- Malossi MHR Cross Speed
- Hebo Manston 2
- Polini Evolution 2
- Metrakit Pro Race

Hvad synes i?

Hilsen Thomas

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 02-01-05 16:31

Altså Hebo manston 2 er nok det vildeste man kan få, så hvis jeg skulle vælge ville det nok blive det...

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 02-01-05 16:35

Her hos de lokale scooternørder i Århus er der en som er har lavet sin Zip om til vandkølet og har fået den op på 180km/t og 21Hk på rullebånd..Omdr lidt over 21000..*Gg*..Han køre med Hebo manston..Jeg har KUN hørt godt om Hebo Manston 2 og har gode erfaringer med den igennem andre..

Accepteret svar
Fra : lasse_just_petersen

Modtaget 210 point
Dato : 02-01-05 17:31

Jeg ville nok tage Malossi MHR Team Speed, da det er den cylle dk`s stærkeste kører med, og da en af mine venner har Hebo Manston 2 på hans sonic. Han kører med denne opsætning.

- Hebo Manston 2 Cylle
- Polini EVO Vario
- Polini EVO 2G Kobling
- Polini EVO Koblingsklokke
- Polini EVO Membran
- Polini EVO Krumtap
- C4 lejer
- Standart Tænding
- Standart Karbu
- Standart udst.

Hans kører kun 85-90 km/t, og en anden jeg kender kører med Polini Sport, racerkrumtap og Proma Legal på hans BWS NG, og den kører 80-90 km/t.

Hilsen Lasse

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 02-01-05 18:45

Jeg vil tage Polini Evolution eller Malossi Team Speed... Jeg tror jeg ville vælge Polini EVO cylinderen, det er den cylinder verdens stærkeste scooter kører med (21,7hk uden nos). Men altså verdens anden hurtigste havde 21,6hk uden nos, så det er jo ikke stor forskel... Det handler kun om indstilling... Port mæssigt er der stort set ingen ydelsesmæssig forskel...

Det skal lige siges verdens rekorderne er uden scooterne målt hos Koopmans Tuning (Holland), da deres felt måler et par hk for meget...

Lad vær med at vælge manston/prorace/team cross de kan ikke følge med de to ovenfor nævnte...

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 02-01-05 18:47

Lasse > Det er da også noget af et fjols ham din ven...! Standart kaburator/tænding/udstødning til en manston cylinder!!!! Det gør man da ikke... Den sætter sig da snart... Men okay udstødningen holder den nede i omdrejninger så det er ikke sikkert.. Men latterligt, det er det da...

Kommentar
Fra : lasse_just_petersen

Dato : 02-01-05 18:50

Jon > Ja du har ret. Har også sagt det til ham. Han vil vist bestille en Yasuni c21 og en 25mm karburator i morgen....

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 02-01-05 18:55

hvidtiger > Hvem er det ? Og kan vi få en kopi af den udskrift?

Godkendelse af svar
Fra : sonic_lc_styrer

Dato : 02-01-05 19:01

Jeg tror at jeg tager Malossi MHR Team Speed, da der også er andre ting i min opsætning der er Malossi, (membran, kobling, vario, luftfilter, tændning og CDI) så tak for svaret Lasse.