/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Tætning af skotrende.
Fra : prettymor
Vist : 4455 gange
20 point
Dato : 02-01-05 13:42

Er der nogen der ved om der kan fåes noget til at tætne en skotrende ved eternitskiffer da den ikke er til at skifte for at skifferne er kittet sammen på forhånd tak.

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 02-01-05 13:50

Der findes noget der hedder flashband, det er en tyk "tape" der varmes fast.

Jes

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-01-05 14:18

Du kan også få noget der er selvklæbende og som består af en metalstrimmel (aluminium) der er påklæbet noget asfalt, som er forstærket med noget fibermateriale. Det klæber fantastisk og metaloverfladen forhindrer udtørring fra solen.
Man kan også få noget reparationskit der er fiberforstærket.
Personligt ville jeg foretrække det smalle bånd af tagpap fra Phoenix der skal varmes på.
Byggemarkedet har de forskellige ting.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-01-05 14:20
Kommentar
Fra : bredker

Dato : 02-01-05 14:48

er det kun mindre revner kan det klares med borup tagtæt
fås i de fleste byggemarkeder i lys grå og sort , og det er en tyk gummimasse du bare spartler på

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 02-01-05 16:30

Hej prettymor !
Nu ved jeg ikke hvor slemt det er med din skotrende, så måske kan du bruge et eller flere af de udmærkede indslag der er kommet. Hvis det er meget slemt er der en mulighed for at "udskifte" den gamle rende, dvs der lægges en ny ovenpå.
En sådan skotrende laves i to dele, således at den ene halvdel stikkes op under tagkanten med et ombuk deroppe under, og så er den lavet, så den går ca. 10 cm forbi bukket nede i hjørnet, derefter stikkes et stykke op under den anden tagkant, også med et ombuk som forhindrer vand i at blæse op under, dette stykke lapper så cirka 5 cm ned over det første, her fastgøres det med en "blindfals" i lighed med dem som bruges til at samle meterstykkerne nedefra og opad.
Desværre kan jeg ikke sende dig en tegning her, men din lokale blikkenslager kender helt sikkert til mit forslag.
Held og lykke med det og Benny (blikkenslager)