/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Egypten Hurghada eller Sharm el Sheikh
Fra : judithmichella
Vist : 865 gange
250 point
Dato : 02-01-05 13:04

Hej
Vi er 2 par på ca. 26 år som er i gang med at arangere en badeferie til Egypten til maj 2005.
Ville høre om der er nogen som har været i Hurghada??
Vi har været i Sharm el Sheikh i september måned 2004 som vi var meget tilfredse med men vi kunne måske godt tænke os at komme til Hurghada.
Derfor ville vi være meget glade for hvis der er nogen som kan fortælle os lidt om Hurghada.
Er det godt at dykke i Hurghada og er der mange hyggelige restauranter, barer og gode butikker?
Er der noget at se på i Hurghada og omegn?
Hvordan er klimaet i maj måned og regner det i Hurghada???

Håber at der er nogen som kan hjælpe..

Hilsen de 4 rejselystne

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 02-01-05 15:42

I 2000 var vi i Egypten. Vi boede på Hotel Grand Resort i Hurghada. Vi rejste med Falk Lauritsen.

Det var meget stort, så det kunne være svært at finde rundt, og det var ikke lige min kop the at skulle stå i kø for at kunne "stå i kø", det skulle man overalt. Men der er mange muligheder både for at dykke og andre fritidsbeskæftigelser. Der var ikke så stort udvalg af butikker, men vi fandt en reel guldhandler lige ved hotellet. Jeg ved ikke lige med klimaet i maj ( vi var der desværre i august).

Nogle link, som måske kan give lidt mere information:

http://www.falk-lauritsen.dk/129.asp
http://www.atlantisrejser.dk/egypt.htm
http://search.jubii.dk/cgi-bin/pursuit?query=egypten&cat=loc

Jeg håber at i kan bruge nogle af disse link.

god fornøjelse

Jysch

Accepteret svar
Fra : svet

Modtaget 250 point
Dato : 04-01-05 15:24

Hej!

Jeg har været i Hurghada i april 2003 og boede på Grand Resort Hotel. Det var så flot! Næsten lige som i 1001 nat. Omgivelserne og personale skabte meget positiv stemning omkring os og vi var glade hele tiden.

I april 2004 rejste vi til Hurghada igen og boede på hotel Albatros - alt inklusive. Jeg har købt rejsen via internet i en tysk rejsebureau og skulle rejse fra Hamborg. Det var udmærket, men ikke så godt som på Gran Resort. Personale var stresset og man skulle stå i kø for at hente gratis cola eller et glas vin.
Albatros har til gengæld stor areal med alle mulige aktiviteter.

Har prøvet en vidunderligt tur i ørkenen. Vil gerne anbefale.

Har faktisk fået at vide at sammenlagt regner det 1-2 dage om året i Egypten Men maj måned kan være meget varm. I april var det +27/+29, i marts +25/+27, men det blæser lidt for meget.

Kleopatra

Godkendelse af svar
Fra : judithmichella

Dato : 27-10-05 02:41

Tak for svaret Svet.