/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
EFTERLYSNING - NORDJYLLAND
Fra : DCH
Vist : 560 gange
200 point
Dato : 02-01-05 12:24

Hej alle

Jeg håber på hjælp. Jeg er i de sidste dage blev ringet op af en dame der hvis Golden er løbet hjemmefra. I dag har den været væk i en uge. De har fået tips om at den er i Brønderslev (omkring golfbanen - mener jeg) og de har set den. Damen prøvede at kalde men da hun gik imod den (samtidig med hun kaldte) løb den væk igen. Er der nogen der har set eller kan hjælpe med at finde den bedes i kontakte undertegnede.
Hunden er en golden og lyder navnet Kenzo. Den bærer et mørkt halsbånd med hundetegn.

På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 02-01-05 12:31

Så har der jo været nytårsaften, medens den har været hjemløs. Den kan vel være endt hvor som helst i Vendsyssel!
I har selvfølgelig prøvet politistationern i det vendsysselske!

Kommentar
Fra : DCH

Dato : 02-01-05 12:34

Ja det har vi men så sent som i går var den blevet set i samme område i Brønderslev. Men efter at ejeren gik i panik og løb mod hunden i det hun kaldte løb den ind i noget buskas og var som sunket i jorden.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-01-05 12:52

det er en god ide at dem der har mistet hunden kommer så meget som muligt hvor den er set -- og ikke løber mod den men kalder og siger ord der normalt vil få hunden til at reagere positivt. (evt godbidder kan jo være meget attraktive)

Jeg håber vovsen findes meget snart -

Kommentar
Fra : DCH

Dato : 02-01-05 12:55

Ja - det håber vi også

De vil i dag stille deres bil ud i en indkørsel i området omkring hvor den er set med mad, tæpper og deres tshirts. Hunden kører nemlig i bil til daglig (er med ejeren på arbejde) så vi håber at dette hjælper.
Ligeledes vil de præve at tage svigerforældrenes tæve med derud. De 2 hunde plejer at lege godt sammen.

Kommentar
Fra : sct.clemens

Dato : 02-01-05 12:59

Hva med at tilkalde en hundepsykolog, der kan rende rundt og sige vov vov i håb om at den stakkels hund hører psykologens vov vov.

Kommentar
Fra : sct.clemens

Dato : 02-01-05 13:01

ps. Har I tjekket hullerne ude på golfbanen, at hunden ikke er smuttet ned i en af dem

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 02-01-05 13:12

Håber virkeligt for jer at i finder hunden.

Held og lykke

Jysch

Kommentar
Fra : DCH

Dato : 02-01-05 13:12

Tak

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 02-01-05 13:21

Når i haft hunden et stykke tid, jamen så kommer den da når den ser bile, nliv dog siddende i bilen, i er vel sikre på at det er den rigtige hund i har set?
Den kommer da når den ser jer! den er måske lidt forvirret nu den har oplevet så meget uvant

Kommentar
Fra : DCH

Dato : 02-01-05 13:25

Ja - det er den for da de så den lød den de sædvanelige stemmer, men løb uheldigvis væk. Tror den er bange efter nytåret.

Bilen står med åben bagklap mens svigerfamiliens hund luftes i området i håb om at den kommer ud og vil lege.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 02-01-05 13:51

Det må da lykkes! Tålmodighed skal der nok til. En nævnte godbider, det skader da ikke, jeg kan bare ikke forstå om det er nødvendigt.Den kommer, vist gør den så!

Kommentar
Fra : DCH

Dato : 02-01-05 13:55

ja det burde den da - om ikke andet når den bliver sulten nok.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 02-01-05 15:06

Er han "løbet hjemmefra" eller har han været på tur langt væk hjemmefra, da han løb væk? Jeg tænker på, om han kan finde hjem selv..
Hvor gammel er han, og er der nogen af hans veninder, der er i løbetid?

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 03-01-05 16:08

Hvordan gik det med vovse, blev den indfanget i går?

Kommentar
Fra : DCH

Dato : 04-01-05 10:44

Nej han er endnu ikke kommet hjem eller blevet indfanget, men der væbnes med tålmodighed

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 04-01-05 14:58

Er han "løbet hjemmefra" eller har han været på tur langt væk hjemmefra, da han løb væk? Jeg tænker på, om han kan finde hjem selv..
Hvor gammel er han, og er der nogen af hans veninder, der er i løbetid?

Accepteret svar
Fra : nytcam

Modtaget 200 point
Dato : 04-01-05 22:29

Hejsa
Jeg er selv fra brønderslev og har hørt fra dyrlægen(brunder)om kenzo og set de sedler i har sat op om kenzo-jeg vil gerne hjælpe med at lede efter ham hvis i har brug for det.
I skal bare sige til så står jeg til rådighed.
Har selv hund og ved hvor forfærdentlig det er.
hilsen lena

Kommentar
Fra : Shaggi

Dato : 05-01-05 08:20

Håber Kenzo snart kommer hjem til jer igen.

Kommentar
Fra : DCH

Dato : 05-01-05 10:58

Hej Lena

Jeg synes du skal prøve at ringe på tlf. 98 88 99 98 og tag en snak med Rikke eller Nikolai. Du kan bare sige at du har snakket med Mika.

Tusind tak for hjælpen

Mika

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 09-01-05 12:35

Husk at fortælle når i har fundet den, levende eller død.
Måske nogen har taget den til sig.

Kommentar
Fra : pivpiv80

Dato : 22-02-05 20:50

Jeg håber kenzo er fundet i god behold!

Helle

Kommentar
Fra : nytcam

Dato : 29-04-05 04:06

Er kenzo blevet fundet?????????????

Kommentar
Fra : DCH

Dato : 30-04-05 14:02

Ja, Kenzo er blevet fundet dog ikke i live - han var blevet påkørt.

Tak for alle henvendelserne

Mika

Godkendelse af svar
Fra : DCH

Dato : 30-04-05 14:04

Tak for svaret nytcam. Den er meget betænksom

Kommentar
Fra : nytcam

Dato : 01-05-05 05:11

Det er jeg meget ked af at høre.......!
Det er trist...!
Håber familien klarer sig.