/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
NORTON BLOKKER MSN
Fra : Traffic
Vist : 471 gange
200 point
Dato : 02-01-05 11:12

Har netop installeret Norton Internet Security, og nu vil MSN ikke logge på ved opstart.
Den forsøger men det mislykkedes, herefter kan jeg sagtens logge den på (efter Norton er opstartet).

Det virker som om Norton internet security overruler og standser forsøget !

Kan ikke gennemskue hvor det er galt, nogen der har oplevet lignende og har LØSNINGEN !

Nazgul

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-01-05 11:22

norton og visse firewalls skal normalt lige starte op og læse færdigt først.

Men jeg kommer til at tænke på at hvis du har bedt msn om ikke at logge automatisk på så¨kan det jo være grunden - for eks i outlook express, der skal du lige ind og sætte et flueben i at den skal under funktioner - indstillinger - generelt

aner jo ikke om det er grunden men det er ofte de små ting der lige glipper

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-01-05 11:23

Har du noget der hedder - Internet adgangskontrol i norton.
Der tillader du program for program, adgang til nettet.

Kommentar
Fra : Traffic

Dato : 02-01-05 11:33

Den er sat til at starte ved opstart, og den forsøger også men bliver stoppet (sandsynligvis af Internet Security) !

Der ligger i firewall'en under programkontrol mulighed for at blokere/tildele seperate programmer mulighed for internet kontakt.
Norton har selv givet MSN tilladelse til "alt" !

Det er også de første steder jeg har kigget men uden held

Nazgul

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-01-05 12:32

Kører du stadig med både mcafee og Norton samtidig.

Kommentar
Fra : Traffic

Dato : 02-01-05 12:47

Nej McAfee er helt væk. Kun Norton, og heller ikke XP firewall !

Nazgul

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 02-01-05 12:58

Jeg har selv prøvet det et par gange.
Det var fordi at jeg var kommet til at blokere nogle filer som ville have adgang til nettet.
Jeg mener at det var:

"Microsoft Generic Host Processor for Win32"

Prøv lige at sætte den til "Permit All"

Kommentar
Fra : Traffic

Dato : 02-01-05 13:14

Den er på automatisk, altså tilladt til alt !

Nazgul

Kommentar
Fra : Traffic

Dato : 02-01-05 13:15

mim.exe er pt. den eneste der er blokeret, aner ikke hvad det er så den tør jeg ikke tillade !

Nazgul

Accepteret svar
Fra : Miv1989

Modtaget 200 point
Dato : 02-01-05 14:14

heysa.
jeg har northon, men har opgivet at have det jeg siger "disable" hver gang jeg åbner min comp.
northon lukker alle mulige underlige pogrammer som man har brug for jeg kan ikke li det pogram.

Godkendelse af svar
Fra : Traffic

Dato : 15-02-05 09:39

Tak for svaret Miv1989.

Er nu gået tilbage til McAfee !

Har heldigvis en share-aftale med mit arbejde, der indebærer at vi lovligt må installere alle programmer, der bruges i firmaet, på hjemme pc'en.

Nazgul