/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
"Rene fuger på badeværelset :-D
Fra : mango
Vist : 731 gange
1 point
Dato : 01-01-05 21:15

Ja det virker..men jeg vil nok anbefale at man ikke gentager behandlingen for mange gange, da det jo er en syre du behandler fugerne med Limelite er jo en syre...og den "æder" altså fugerne.

Jeg vil istedet anbefale Alfix fliserens istedet.

(ovenstående omhandler tippet om Rene fuger)

Kommentar
Fra : felix30

Dato : 01-01-05 21:33

jeg har i et par år bijobbet som vicevært og må give mango ret. Pas på med for meget limlite. Jeg har set flere lejligheder der var gjort rent med limelite hvor fugerne var blevet ødelagt. Men hvis fugerne er meget grimme er det en god løsning at rense dem med limelite og så ellers vedligeholde med noget mindre skrapt.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 01-01-05 21:37

Ja Felix, jeg har min viden fra min mand som er murer..og han må jo vide det ikke sandt?

Kommentar
Fra : felix30

Dato : 01-01-05 21:41

Aner det ikke. Griner. Men jeg har i hvert fald samme opfattelse som han.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-01-05 22:30

Limelite er nok det samme som jeg bruger til industrikaffemaskiner nemlig Limeaway (kalkvæk) og det er "afbrændt saltsyre" og flydende. Det er dog så stærkt at det trækker ned til kobberet når der renses bruserhoveder.

En ting man måske skal tænke på er, at fugeoverfladen bliver åbnet med syre og derfor er mere modtagelig for snavs.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 01-01-05 22:49

Det forlyder her fra min venstre side (mureren) at det er fuldstændig korrekt emesen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-01-05 23:01

Takker og bukker og Godt Nytår også til gemalen og resten af din familie.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 01-01-05 23:37

Takker emesen og i den grad i lige måde..og godt nytår til dig Trine og felix

Kommentar
Fra : felix30

Dato : 01-01-05 23:47

I lige måde. Hils venstre side.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-01-05 00:39

Hvis man har grebet til et meget effektivt middel for, at fjerne kalk mm. fra flisefugerne kan man beskytte både fliser og fuger med lakforsegler til billak. Rens grundigt af og gnid lakforsegleren på og lad den sidde til den er tørret og polér den så væk. Nu vil vandet og kalken prelle af på både fliser og fuger og hjælper man det lidt på vej med en blød gummiskraber er det meget lettere at holde sin brusekabine.