/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Begrænset eller ingen forbindelse!
Fra : TheOsirisDK
Vist : 557 gange
100 point
Dato : 01-01-05 20:44

Det er sådan cirka den fejlmelding jeg får hver gang jeg prøver at komme på internettet! Mit internet går via LAN ned til en Swicth som jeg dele med min pops - som sagtens kan logge på! (-vi har bredbånd)
Hvis i begunder med "systemgendannelse" så kan jeg ligeså godt sige med det samme at den var jeg så smart at slå fra da jeg skulle fjerne en virus for lang tid siden...

Det jeg gjorde den dag hvor det hele begyndte var sådan cirka som følgende:
Afinstallere Kazaa (-derved P2P Networking)
Registry Fix med System Mechanic ( http://www.iolo.com/sm/index.cfm )
Køre NetBooster med System Mechanic...
Problem opstår!
Rollback med System Mechanic
Problem ej løst...
River migselv i håret
Spørg på Kandu.dk

Jeg kunne forestille mig det enten havde noget Netboosting eller afinstalleringen af P2P Networking, da jeg går ud fra det er hvad der berøre mit internet mest...!

Ydermere så, hvis jeg går ind under egenskaber i netværks instillinger, kan jeg se at der både bliver sendt OG modtaget pakker!!! så noget må havde begrænset den...
Det kan selvfølgelig bære en eller anden virus, eftersom det er lidt tid siden min AVG har været i action...!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-01-05 22:49

Prøv dette:
Læg din XP CD i skuffen.
Start>kør>skriv sfc /scannow og tryk enter husk mellemrum mellem sfc og /scannow
Så kan det være den finder det XP måske mangler.

Kommentar
Fra : xick

Dato : 02-01-05 00:59

Hvis alle computere på forbindelsen er slukket, og du tænder din computer, får du så forbindelse? .. Jeg havde samme problem, fordi vi har 3 computere på samme forbindelse, og opdagede at TDC som standard kun giver 2 ip-adresser til én forbindelse, så det vil sige, at den computer der blev tændt sidst fik ikke forbindelse..

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-01-05 09:56

Og er det tilfældet som xick siger kan en comp dele sin forbindelse ud til andre comp.

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 02-01-05 10:00

Vi har to computere, og har begge forbindelse direkte forbindelse til en Swicth - og det har altid (2år) virket perfekt
jeg vil straks prøve emesens forslag... krydser finger...

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 02-01-05 10:48

Status Quo... kørte den der sfc /scannow ting, lod den stå og passe sig selv og da jeg kom tilbage var den færdig (går jeg udfra) og havde lukket sig selv...
ingen ændringer..!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-01-05 11:58

Den bliver færdig og lukker sig selv.
Kan du se de andre comp.
Hvilken fælles forbindelse bruger i
Der skal være en som "holder" opkoblingen og det kan være:
en anden comp i netværket. Som så skal tillade fællesbrug.
en server
en router

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 02-01-05 12:01

Okey har lige lært at det MÅSKE har noget med (/#%("/&!Service Park2(/#¤"&`/" at gøre... ang...?
lidt hjælp... altså der er INGEN af os der har gjordt noget, men jeg tror nok det er min pops der funkere som en slags adminitrator, hvis altså ikke det kan være Swichten...

Accepteret svar
Fra : huntermis

Modtaget 100 point
Dato : 02-01-05 13:03

henvisning fra dette spg: http://www.kandu.dk/dk/spg/57294
TheOsirisDK det var da godt at du fik den iorden , og husk nu at rense ud for spyware

Godkendelse af svar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 02-01-05 15:15

Tak, men det var faktisk ikke så meget spywaret der var skyld i det, men den der "fix" ordede det i hvert fald...