/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problemer med NERO 6 opdatering
Fra : BerndJ
Vist : 680 gange
200 point
Dato : 01-01-05 17:53

Har for et år siden købt NERO 6 - og har faktisk været ret glad for det.

Har nu downloaded en opdatering "NERO 6 Reloaded" fra http://www.nero.com/de/nero-up.php ... og siden har jeg kun haft problemer med at brænde DVDer. Har derfor fjernet ALT NERO fra harddisken og foretaget en ny installation af NERO 6 (uden opdateringen) --- og alt fungerer fint igen.

MEN: hvorfor duer deres opdatering ikke? Har andre "kandu-ere" oplevet lignende? Har jeg gjort "noget" forkert, og i givet fald, hvad??

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 01-01-05 18:17

Jeg kører også med Nero 6603 hentet fra http://www.nero.com/en/nero-up.php og har ikke oplevet tilsvarende problemer. Håber der kommer en der kender problemet.

Accepteret svar
Fra : kennybear

Modtaget 200 point
Dato : 01-01-05 19:14

Det er fordi Reloaded versionen er et separat program (det er stand alone) hvilket vil sige at det intet har med den oprindelige version 6 at gøre. Så det svarer faktisk til at opgradere fra v5 til v6, det er altså IKKE en opdatering.

Det kræver en helt ny registrerings kode som skal købes gennem Ahead.

Godkendelse af svar
Fra : BerndJ

Dato : 01-01-05 19:16

Tak for svaret kennybear.

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 01-01-05 22:04

kennybear, det passer da ikke det du skriver. Man henter ganske vist hele programmet 6603, men har man licens til den forrige, kører den sandt for dyden da videre. Har selv gjort dette med min gamle licens key.

Kommentar
Fra : otto65

Dato : 01-01-05 23:18

Jeps jeg holder med dig "anyway" har selv opdateret og bruger stadi' den gamle licens key og helt uden problemer, kan brænde både alm. CD'er og DVD'er.

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 02-01-05 00:36

Det er meget heldigt at i begge stadig kan bruge jeres gamle licens, men faktum er at det ER et spring i version ligesom da de sprang fra v5 til v6.

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 02-01-05 11:52

kennybear -> Må vi lige få dette dokumenteret. Jeg tvivler på Ahead forærer noget væk. På update sitet http://www.ahead.de/en/nero-up.php står der naturligvis intet om det og som ved de andre opdateringer i ver. 6 serien, må man hente hele smøren ned og køre install. Så opdateres de forskellige nero produkter man har i forvejen.
Jeg beklager, men du har ikke ret og det er ikke noget med at være "heldig". Har man betalt for 6.0 licensen kan man frit updatere til 6603. Updateringen finder endda min licenskey helt automatisk.

Ha' en god dag.
anyway

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 02-01-05 12:02

En ting mere for at dementere det du skriver. I sin tid var der forskellige priser for at opdatere til ver. 6. Den dyreste hvis du ikke havde nero i forvejen. Dernæst 5.0 og billigst 5.5
Enhver der har nero ved, at der har været mange "gratis" opdateringer ver. 5 - 5.5 og 6

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 02-01-05 12:16

TAK for jeres indlæg.
MEN tilbage til mit oprindeligt spørgsmål: Hvad kan jeg have gjort forkert? Hvorfor fungerer min opdatering ikke? Er det måske pc'ens "skyld" ?? (Bruger win xp prof inkl. SP2).

Når jeg brænder en dvd går processen helt i stå, og jeg er nødt til at bruge "alt+ctrl+del" for overhoved komme videre. DVDen er "ødelagt". Min NERO 6 version er købt og betalt og således helt "ok". Opdateringen finder selv registreringsnr. og installeringsforløbet / opdateringen fungerer tilsyneladende også perfekt.

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 02-01-05 13:54

SP2 kan lave de mærkeligste fejl hvis din computer ikke var clean for spyware da du installerede den. Hvis du ellers fulgte ms vejledning http://support.microsoft.com/?scid=fh%3b%5bln%5d%3bxpsp2getinstall og den har kørt uden problemer, er det nok ikke sp2 der er synderen. Sjovt nok anbefales det at opdatere Nero efter sp2 install.

Det er godt nok et mysterium hvorfor du ikke kan bruge 6603 Jeg hentede den godt nok fra http://www.nero.com/en/nero-up.php med det burde være uden betydning. Jeg er lidt på bar bund.
Kan du ikke køre Simulering inden du brænder? Så ødelægger du da ikke dvd'en

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 02-01-05 14:33

Ja, det skal jeg prøve.
Dernæst har jeg tænkt mig at kontakte producenten af NERO - de må jo give et eller andet form for support (i hvert fald til deres betalende kunder) ....