/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
ny telefon,men vil beholde mit nuværend~
Fra : anette10
Vist : 1467 gange
130 point
Dato : 01-01-05 16:58

jeg vil gerne have en ny mobiltelefon,men vil beholde mit gamle simkort.
Så er spørgsmålet om jeg kan bruge mit gamle simkort( det er to år gammel) i en ny sonyericsson k 700i

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 01-01-05 17:01

Ja.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 01-01-05 17:15

Det kan du, men så skal telefonen, hvis den altså er helt ny og låst til ét selskab, unlockes, ellers du kun bruge det kort telefonen evt. er solgt med. Og er telefonen solgt uden kort, kan den stadig godt være låst.!! Prøv at sætte dit "gamle" simkort i den nye fon og se hvad der sker.!

Jeg mener dog at vide en sonyericsson k 700i telefon skal unlockes med kabel.

Prøv at find en unlocker her:
http://www.dkunlock.dk/default.asp

Accepteret svar
Fra : Better_Performance

Modtaget 140 point
Dato : 01-01-05 17:21

Du behøver ikke få din telefon unlocked, du kan købe en telefon hos din nuværende operatør, få det samme tilbud som alle andre, og beholde dit nummer og dit simkort, men hvorfor vil du ikke have et nyt?

Nye simkort har mere plads end de gamle´, og du kan jo bare kopiere navne fra dit nuværende over på dit nye

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 01-01-05 17:27

BP> Det er ikke alle selskaber der sælger deres telefoner låst op.!!!!!!!Og så skal den da unlockes, hvis man vil bruge sit "gamle" kort.!!!

Kommentar
Fra : felix30

Dato : 01-01-05 20:25

Better_Performance har nu ret i, at hvis du køber en låst telefon ved samme operatør som der hvor du har dit gamle kort fra, så virker telefonen også med det gamle kort. Man låser ikke til kortet men til operatøren.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-01-05 20:36

Hvorfor vil du beholde dit gamle simkort.
Du kan jo godt købe en ny telefon og beholde dit gamle nummer.
Også selv om det måske er i et andet selskab.
mvh dova

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 01-01-05 21:24

Såfremt man køber en telefon af den operatør man måtte have idag for at behold sit simkort til denne udbyder, mindsker man måske også udvalget af telefoner.
Da trådstarteren ikke har fortalt hvorfor hun vil beholde sit gamle kort, men har har spurgt om hun kan flytte sit kort over i den nye telefon, er det vel det man må forholde sig til.!(?)

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 02-01-05 12:43

Vi må nok vente på at spørgeren kommer med flere oplysninger

Godkendelse af svar
Fra : anette10

Dato : 04-01-05 14:36

Tak for svaret Better_Performance.