/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Virus? Den lukker min com ned!
Fra : rasmusbuh
Vist : 929 gange
250 point
Dato : 01-01-05 16:48

Når jeg har sidet ved min computer i en stykke tid, varierende fra 10 min til et par timer, kommer dette vindue frem:

Link: http://www.4gear.1go.dk/virus.gif

Og så tæller den ellers ned fra 60 sekunde rog min com lukker ned. Jeg var af den overbevisning at det var en blaster og prøvede derfor med at installere en servicepack 2 (Jeg kører win2000 pro) og så tage nettet fra, da den ikke popper op hvis computeren er offline, og så køre scan med 4 forskellige programmer heriblandt, Norton 04, Stinger og fixblast.exe.
Og den dukker stadig op.

Hvad skal jeg gøre.

Den kommer som sagt ikke når min com er offline
Det varierer med dukke op tidspunktet

Kommentar
Fra : briani

Dato : 01-01-05 16:56

Hejsa

Først gør du dette her

Når din pc lukker ned og genstarter igen og igen, så gør du sådanne:
1. Klik Start og klik Kør
2. Skriv i feltet: shutdown -a (husk at der skal være mellemrum mellem shutdown og -a
Nu kan du tage det roligt. Computeren genstarter ikke længere.

Så skal hullet lukkes

Her kan du hente programmer der blokerer for blaster med mere.

Windows 2000 Professional Server og Advanced Server, Dansk opdatering:
http://download.microsoft.com/download/8/c/1/8c1edc6a-3189-4922-8ac0-db8d83c8b710/Windows2000-KB823980-x86-DAN.exe

Og så kører vi lige den helt store tur

Først går du ind i dine mappeinstillinger-find den i dit kontrolpanel-og klikker på fanen vis
Her fjerner du fluebenet fra
Skjul beskyttet operationsfiler
Skjul filtypenavne fra kendte filtyper
Og sætter et flueben i – vis skjulte filer og mapper

Så højreklikker du på denne computer-vælg egenskaber-gå i fanen systemgendannelse-og deaktiver systemgendannelse på alle drev (sæt et flueben)

Så henter du denne virusscanner

http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Så genstarter du i fejlsikret tilstand(klik gentagne gange på f8)
Når den er startet op i fejlsikret tilstand-så køre du lige en tur med den scanner som du har hentet- Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.væbn dig med tålmodighed det kan godt tage fra 1 til 2 timer afhængig af hvor meget du har på din pc

Når den er færdig genstarter du normalt-aktiver din systemgendannelse og sæt dine mappeinstillinger tilbage igen.

Du kan også lige hente og installere programmet Ad-aware hvis du da ikke har det i forvejen. Opdater det straks efter installationen, og inden du kører en scanning med denne. Fjern alt hvad den finder. Programmet samt brugervejledning på dansk finder du her: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware
Følg også vejledningen her til opsætning:
http://www.spywarefri.dk/adaware.manual.htm

Når overstående er gjort,skal der lige ryddes op.

Klik på start-alle programmer-tilbehør-systemværktøjer-og her vælger du diskoprydnng.
Så åbner du dine browser-gå op i fanen funktioner-vælg internindstillinger-her klikker du på slet cookies-slet filer-og ryd oversigten.
Så går du om i din stifinder og finder mappen temp-og rydder de filer som ligger der
Både under c:windows
Og document and setting-din bruger navn-og lokale indstillinger

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : rasmusbuh

Dato : 01-01-05 17:17

det med shutdown -a virker kun i xp, men ellers ser det fornuftigt nok ud, jeg prøver det ige

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-01-05 17:23

shutdow i 2000 ??????? tror jeg ikke

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-01-05 17:23

ups - fik ikke opdateret rasmusbuh - sorry

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-01-05 19:02

Jeg har testet shutdown -a i win 2000
http://www.kandu.dk/dk/spg/43589
Der køres kun win 2000 på arbejdsmaskinerne.

Kommentar
Fra : rasmusbuh

Dato : 01-01-05 23:30

Okey nu har jeg kørt hele instruksen der igennem så nu må det bære eller briste... skriver lidt senere

Kommentar
Fra : rasmusbuh

Dato : 02-01-05 01:27

nope den er her endnu...

Til briani: Det du har skrevet der, er det til fjerning af blaster virus eller hva? For så er det sikkert ikk en blaster

Flere forslag, anyone?

Kommentar
Fra : briani

Dato : 02-01-05 09:43

Hejsa igen

Ja den danske opdatering som jeg gav linket på er til at lukke hullet så blaster ikke kan komme ind.
Prøv også lige denne her

Dette er et program som finder og fjerner spyware, du skal ikke gemme programmet men blot åbne det. Så kører det en hurtig scanning af din computer.

http://www.xblock.com/download/xclean_micro.exe

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 02-01-05 09:50

Tillæg

jeg tror stadigvæk du har blaser eller sasser inde.

Kør lige en tur med stinger igen

Den kan hentes her

http://vil.nai.com/vil/stinger/

Bagefter henter du lige denne her

Windows-værktøj til fjernelse af Blaster-ormen

http://shor.ter.dk/49573285

Brian

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 16-01-05 07:55
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 16-01-05 07:57

sover

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 24-03-05 17:02

Hvis du "kan nå det", kan du prøve denne ONLINE virus-scan fra Housecall:

http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp

Den finder med garanti et eller andet 'snask' på din computer.
Hvis det ikke hjælper... Så kan jeg nok ikke hjælpe

//Kettedk

Kommentar
Fra : gmjoe

Dato : 20-04-05 15:30

Hvis du har fået fjernet dit snask så gå ind i ved ifunktioner nternetindstillinger - avancerede - og vælg gendan standarder

Ellers har du måske samme problem som jeg havde - for mange virus scannere fordærver maden