/ Forside/ Interesser / Helbred / Førstehjælp / Spørgsmål
10  granner01 150
Katastofen i Asien (L)
Fra : arne.jakobsen
Vist : 719 gange
10 point
Dato : 01-01-05 07:53

Hvis I lige kigger på spørgsmåloverskriften igen, vil I se at der står (L).
Forklaringen er at du, når du ændrer dit Kaldenavn i MSN-messenger kan sætte (L) foran dit navn, så vises det som et hjerte. Det er et helt nyt internationalt symbol for medfølelse for ofre og efterladte efter Tzunami-katastrofen i Asien.

Gør det, og fortæl jeres venner om det.

Men endnu bedre, giv lidt af jeres overskud til indsamlingen. Kærlig hilsen Arne.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-01-05 09:31

Støt landsindsamlingen:

Danskerne kan støtte indsamlingen allerede nu via tlf. 90 56 55 65. Hvert opkald giver en donation på 100 kroner.

Først når man hører Tak for deres bidrag ­ er beløbet registreret.

Man kan også sende 100 kroner via sms BIDRAG til 1231

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 10 point
Dato : 01-01-05 12:38

Denne giver mening syntes jeg (spring champangen over)
http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=332086:fid=100300270/
dog er jeg ikke til champange, så jeg droppede at købe for 500kr nytårsfyrværkeri, fyrede det i stedet af på 90 56 55 65,
og nøjedes med at se de andres krudt!
Uden et egentligt nytårsløfte, er tanken at, jeg næsten dropper smøgerne,
med den hensigt at indsætte 100kr 1-2 gange om ugen, i en rum tid.
Det er hvad jeg overkommer uden selv at lide det store savn.
Har selv 4 venner/bekendte med børn der er vendt hjem de sidste par dage.
Men det er ikke det der gør udslaget.

Just do it !!

Natmaden

Kommentar
Fra : binky

Dato : 01-01-05 15:59

Hej arne.jakobsen
Hvilken organisation tilhører det nummer, du nævner, for f.eks. Røde Kors snupper 3 kr. ud af hver hundrede til administration, og det bliver da til en hel del i det lange løb. Derfor vil jeg gerne vide, hvilken nødhjælpsorganisation du mener. Jeg har dyb respekt for tamilerne, som siger, at de indsamlede midler går direkte til Sri Lanka. Det er så tragisk med katastrofen i Asien, og derfor foretrak jeg at donere direkte til tamilerne, selv om mange andre også har brug for hjælp.
mvh
binky
og godt nytår

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-01-05 18:28

arne.jakobsen

SMS nummeret kan jeg se Unicef bruger, men de har et andet 90' nummer.

Det telefonnummer, som du henviser til, har du ikke et link?

Hvor har du læst, at hjertet, på MSN, nu er et internationalt symbol for medfølelse for ofrene i Asien?

Hilsen ans

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-01-05 19:04

Hej binky

Har fundet links og tlf. numre på TV2.dk, men hvis du har andre skal du da bare komme med dem. Jo flere jo bedre.

Hej ans

Jeg har fået det fra en af mine MSN-kontakter. Men kan det ikke være ligegyldigt? Det er da en sød og gratis ide?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-01-05 19:56

binky

Det er fra denne side http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=1747745

Citat
De involverede er Folkekirkens Nød­hjælp, UNICEF, Red Barnet, Læger uden Grænser og Røde Kors, der alle har erfaring fra tidligere samarbejde. Bidrag modtages på 90 56 55 65 - så giver man 100 kroner. Læs mere på asien.tv2.dk

arne.jakobsen

Ideen med hjertet er da sødt nok, men undrede mig bare over, at det skulle være et internationalt symbol.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-01-05 20:20

ans

Meningen er også at det skal blive internationalt, ved at så mange som muligt sender opfordringen videre, så spreder det sig jo meget hurtigt.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-01-05 20:29

Der er også denne side fra MSN Danmark http://www.msn.dk/rc/

Godkendelse af svar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-01-05 17:25

Tak for svaret natmaden.