/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Hjælp til Amitech skærm
Fra : suspiria
Vist : 586 gange
200 point
Dato : 31-12-04 23:02

Hej

Jeg har idag modtaget en Amitech 17" fladskærm 612.

Jeg må dog konstatere at jeg er en smule skuffet.. Indtil idag har jeg brugt en 15" Acer skærm (ikke fladskærm), - og på
den var billedet betydeligt skarpere og i det hele taget meget pænere..

Er der nogle som kan hjælpe mig med at sætte min Amitech skærm op, så jeg får et pænt billede?
Sådan ser billedet på min skærm ud nu ---> http://img143.exs.cx/img143/433/desktop7bg.jpg

Indstillingerne ligenu er:
1024x768
32bit
96DPI
60Hertz

Vh Suspiria

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 31-12-04 23:06

Er der nogen gule mærker i enhedshåndtering ud for skærmkort og skærm.
Er den rigtige driver lagt ind eller kører den bare med xp standard.

Kommentar
Fra : Dkkasper

Dato : 01-01-05 01:31

prøv og lave skrærmopløsning på 1280 x 1024

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-01-05 03:22

skærmopløsningen er ok med 1024 x 768 gå ind i egenskaber og tilpas der under indstillinger - avanceret og prøv dig frem - og brug options under displays - så finder du ud af det

Kommentar
Fra : kaos_kristian

Dato : 01-01-05 17:12

prøv at se om du ikke kan ændre hertz - 60Hz er ALT for lavt, det er ligelgyldigt om det er fladskærm eller ej. 60Hz vil bevirker at den "flimrer" er uskarp.
Højreklik > egenskaber > indstillinger > avanceret > skærm
se om du ikke kan ændre skærmens opdateringhastighed til i hvert fald min. 80/85 Hz

MVH
Kaos

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-01-05 17:25

rigtigt kaos......... men mange skærme er forud indstillet til det - derfor skal der kigges om jeg omtalte i foregående indlæg - der er jo mange gode muligheder og skærmen er rigtig god

Kommentar
Fra : kaos_kristian

Dato : 01-01-05 18:22

Skærmen er da sikkert ganske god. Men suspiria skrev at skærmen var sat til 60 Hz hvorfor at jeg ikke tror at den er forudindstillet til noget sjovere om man vil. Og da jeg ikke tror at 60 Hz er maksimum skrev jeg dit råd lidt mere eksplicit da du ikke direkte skrev hvad du ville foreslå at ændre´, men skrev prøv dig frem.
Obs dette er på ingen måde en sur bemærkning til dig miritdk men jeg er blot på vej ud af døren og er en smule kort for hovedet, men jeg ville bare redegøre for mit svar.

Hygge hejsa
Kaos