/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Digital videokamera er det ok??
Fra : Bragesvej
Vist : 382 gange
20 point
Dato : 31-12-04 22:34

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 31-12-04 22:53

Jeg ville give et par hundrede kr. og forære det til mine børnebørn som legetøj.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 31-12-04 23:23

Hvorfor emessen? for lav pixel andet?

Accepteret svar
Fra : kaypia

Modtaget 20 point
Dato : 01-01-05 13:23

Mit bedste råd: Køb det ikke, ikke en gang for en halvtredser. Det er der mange gode grunde til, når du læser specifikationerne. De 5 MEGA Pixel, ved jeg ikke, hvor de finder. Det er udstyret med en C-Mos Chip på bare 2 mega p. Det har da også kun en opløsning på 2048 x 1536 pixel (interpoleret) og ellers er max opløsningen kun 1600 x 1200 pixel. Dog ikke sådan at forstå, at man absolut skal op på 5 m.
men kvaliteten skal være der hele vejen igennem.
Så har det sandelig en "5 Lags glaslinse" Jamen dog - det kan nemt være noget, som ikke er bedre end alm. vinduesglas. Der følger ingen SD kort med, så det er det første, man nødvendigvis skal ud og købe. Beløbet for et SD kort af rimelig størrelse overstiger let kamereraets reelle værdi. Kameraet har ingen blitz, det har kun en lille 1,5" LCD skærm ..... og man kunne blive ved med andre minusser. Alene de 60 kr det koster at få varen leveret er alt rigeligt.
Man får altså ikke kvalitet for nogle få hundrede kroner og vil næsten altid senere fortryde købet.
m.v.h.
kaypia

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-01-05 13:28

kaypia har sagt alt det der er at sige om det ""camera""" - som ligner det man bliver advaret mod at købe i en bazar på canarie øerne.

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 01-01-05 14:24

Tak for svaret kaypia. Ja bud har jeg jo, men nu må vi se, få jeg det kan jeg jo øve mig lidt på det, inden jeg køber et af kvalitet, hvad koster et Sd kort?

Kommentar
Fra : kaypia

Dato : 01-01-05 20:02

Der findes et utal af mærker af SD kort, men f.eks et SanDisk 256 mb ligger vel fra knap 300 kr, 512 mb kan fåes for godt 400 kr. SanDisk Ultra: 256 mb fra ca. 300 kr 512 mb fra ca. 500 kr. Ultra-udgaven er væsentlig hurtigere end den almindelige. Der er meget ofte tilbud på både SD-kort og andre. Se efter på www.edbpriser.dk. Der er priser på de fleste mærker.
hilsen
kaypia