/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Dantax.. Zoom optical/Digital??
Fra : Bragesvej
Vist : 764 gange
20 point
Dato : 31-12-04 22:30

Kameraet er et Dantax Sx-4100z3 4,1 Megapixel.
Det har 3x Optical zoom og 2x Digital Zoom??? Hvad er forskellen?

Når jeg zoomer bruge jeg bare knappen på kameraet..er op eller digital zoom??

Flere spørsmål kommer til

Accepteret svar
Fra : perchris

Modtaget 30 point
Dato : 31-12-04 22:50

På mit kamera (ikke et Dantax) skal jeg holde zoomknappen nede lidt, efter den
optiske zoom har zoomet ind, så slår den digitale zoom til og forstørrer yderligere.
Den optiske zoom er den virkelige forstørelse, lavet af linserne i kameraet, den
digitale zoom laves kunstigt i kameraets processer og kan lige så godt laves i din fotoeditor.
Per

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 31-12-04 22:57

Sådan gør mit camera også - men jeg har slået digitalzoom fra.
Med optisk zoom er det cameralinserne som forstørrer billedet.
Digital zoom er det samme som at zoome ind i computeren.
optical zoom er godt.
digital zoom er pjat. (syntes jeg)

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 31-12-04 23:29

Tak for svaret perchris.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 01-01-05 14:27

Lige en til kortet der sider i cam er på 64 mb ca 100 bileder, hvor stort et kort kan der komme i ? Hvad er prisen på et nyt kort
kalder man det for et hukomelsekort?