/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
midlertidig bukseoplægnig?
Fra : Jimmyboy
Vist : 495 gange
50 point
Dato : 31-12-04 01:43

Jeg skal jo bruge et jakkesæt i morgen, og bukserne er for lange.
Er der ikke en der kender en god lappeløsning da jeg ikke kan nå at få dem lagt op?

Accepteret svar
Fra : justuniverse

Modtaget 60 point
Dato : 31-12-04 02:24

Jeg har to forslag.

Da jeg købte et par læderbukser for et par år siden fik jeg at vide at jeg kunne klippe dem til eller bukke dem op og lime dem med en helt almindelig limstift. Jeg valgte sidstnævnte for at sikre, at jeg ville kunne bruge dem, hvis jeg nu ve en fejl kom til at vokse...
Jeg har kun limet dem én gang, og bruger nu bukserne på 2. eller 3. år (uden at være vokset)

Så:
Limstift eller knappenåle (som kan stikkes ind i midten af stoffet uden at være synlig på ydersiden..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-12-04 03:16

Dobbeltklæbende tape.

mvh dova

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 31-12-04 05:50

almindelig limstift.. den bruger til papir mv eller kontaktlim??

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 31-12-04 08:39

Brug hæftemaskiner, men husk de små stifter skal ud inden vask eller rensning.
Mvh Karen.
Godt nytår og held og lykke.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 31-12-04 09:02

Textillim

Kommentar
Fra : ElseR

Dato : 31-12-04 09:07

Brug tape! Har selv brugt ganske almindelig tape i nødstilfælde. men dobbeltklæbende tape som dova skriver lyder endnu bedre. Hæft dem evt. i sidesømmene med nål og tråd eller hæfteklammer.
Hvis buksebenene ikke er for brede er det måske nok at hæfte dem i sidesømmene. Det bruger jeg selv tit!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-12-04 10:04

textillim ja - men VELCRObånd er glimrende - bruger jeg selv og de er nemme at få af igen når den tid kommer. De kan evt klippes så de ikke fylder ret meget alt efter stoffet - nemt og bekvemt

Godkendelse af svar
Fra : Jimmyboy

Dato : 01-01-05 15:13

Tak for svaret.
limstiften virkede perfekt