/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Skal man afsløre spørgerens formål med d~
Fra : Strandkro
Vist : 337 gange
39 point
Dato : 30-12-04 22:52

Skal spørgeren i KANDU oplyse hvad spørgeren vil bruge de indkomne svarer til og hvad er spørgerens bagrund for at han hun har tilladt sig at stille spørgsmål i KANDU.DK ?

Spørgsmålet skal ses i sammenhæng med at jeg fik en over nakken da jeg har tillade mig at mene at her i dette anonyme forum handler om EMNET og IKKE om personens anliggende bag ved EMNET.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 30-12-04 22:55

Nej det behøver du jo ikke oplyse..
Men nogen gange kan det hjælpe til at belyse tingene lidt bedre...så du får et bedre svar!

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 30-12-04 22:56

En fugl i hånden gør det svært at pudse næse!!!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-12-04 22:58

Nej det skal og behøver man ikke.
Selvfølgelig kan der være tilfælde som det hvor jeg spurgte til hvad alle de "sjove" spørgsmål skal bruges til, og der står det så folk frit for at svare.

Og så er der tilfælde hvor det evt. kan hjælpe lidt med til at finde et svar, hvis der kommer lidt mere baggrund til spørgsmålet.
Så fortsæt du bare Strandkro.
Selv om visse personer synes de har ret til at revse spørgere på den måde.
mvh dova

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-12-04 23:01

nope - SKAL ikke - men af og til hjælper det jo at vide lidt

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-12-04 23:04

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>sparkolite<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-12-04 23:04

Når man læser dine første spørgsmål, bliver man meget bekymret på dine vegne. når det så senere viser sig at det ikke er dine egne problemer du skriver om, men KUN noget som du er interesseret i på en eller anden måde, så er det noget shit. Derfor mener jeg at du allerede i dit første spørgsmål skal skrive at det IKKE drejer sig om et faktuelt problem, men kun er rent hypotetiskt. Derved ville du tone rent flag og spille med åbne kort. Læs selv svarene igen, så vil du kunne se den ægte bekymring på dine vegne.

Svaret på dit spørgsmål er: NEJ det SKAL man ikke, men man skal altid opføre sig ordentligt, uanset i hvilket plenum man færdes. Og det har du ikke gjort indtil nu! Hilsen AJ

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-12-04 23:06

Det da altid godt at oplyse grunden til et spørgsmål, ellers risikere man jo konspirationsteorier!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-12-04 23:07

Vi oplevede for et stykke tid siden en, der startede en debat og da der var kommet adskillige følelsesladede indlæg bekendtgjorde pågældende, at han var journalist hos DR, og at nogle af udsagnene ville blive anvendt, som rulletekst i baggrunden under udsendelsen. Det er efter min mening underlødigt da man ikke tage tilkendegivelser fra personer, der anvender alias, alvorligt, men selvfølgelig skal du da ikke begrunde dit oplæg selv om det uden tvivl vil være en fordel hvis du vil bruge det til andet end tidsfordriv.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-12-04 23:08

Så burde du edderma'me ikke være her arne (med henblik på den sidste sætning i din kommentar)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-12-04 23:09

åhh tedd - hold op med at tage ordene ud af munden på mig - og selv sparkolite

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-12-04 23:10

TOUCHE!

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 30-12-04 23:14

Arne Jakobsen skrev

Citat
Svaret på dit spørgsmål er: NEJ det SKAL man ikke, men man skal altid opføre sig ordentligt, uanset i hvilket plenum man færdes. Og det har du ikke gjort indtil nu! Hilsen AJ

Hej Strandkro _ Det er måske gået op for dig, at hvis du er i tvivl om, hvad der er god opførsel, så kan du bare spørge Arne. - Han er eksperten på kandu. Og så skal du gøre som han siger, selvom det er i modstrid med hvad han selv gør. Kort sagt. Spring op og fald ned på, hvad Arne gør og siger. Det har ingen betydning.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-12-04 23:17

dova

Jeg lærer hver dag, du lærer aldrig. Uanset hvor meget jeg lærer, lærer jeg aldrig at holde af dig.

Så sent som idag gik du igen ind i en tråd hvor svaret var givet og skrev et næsten enslydende. Hvis ikke det er at være Point-luder, så ved jeg ikke???

Kommentar
Fra : mango

Dato : 30-12-04 23:20

Min far sagde altid til mig: "Du skal ikke gøre som jeg, men gøre hvad jeg siger"

Men den holder vist ikke..jeg gjorde ikke alt hvad han sagde ihvertilfælde *LOL*

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 30-12-04 23:23

Arne Jakobsen
Uenig !
Indholdet af spørgsmålet forblive det samme - uanset om det handler om personlige eller hipotetisk spørgsmål !
På samme vis skal / bør svaret være det samme til spørgeren uanset om det er personlige eller hipotetisk spørgsmål.

Her stilles mange spørgsmål fra Murer - mægler - osv. ganske anonymt uden polemik.

Bort set fra det - tak for din daværende bekymring på min vegne - så jeg ønsker dig en godt rigtig godt nytår !
Strandkro.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 30-12-04 23:29

Hvis spørgeren skal bruke det til offentliggørelse må svaret være ja,og olepost,ha,det med fuglen gælder vel kun for enarmede eller??

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-12-04 23:35

arne.jakobsen
Du kører løs i det samme spor.
Men nu du har blandet et andet spørgsmål ind i dette:
Hvornår lærer du, at alle har ret til at komme med en kommentar til et spørgsmål, også fordi du tilfældigvis har skrevet en kommentar.
Nogen gange når man ikke at se de øvrige, og derfor kan der komme nogen der ligner.
I den omtalte tråd, var min kommentar mere omfattende end din, og nævnte flere muligheder, som jeg godt ved, at du bagefter forsøgte at latterliggøre.
Og m.h.t. pointluder, så ser jeg snarere dig som en sådan, fordi du helst så, at andre blev væk fra de spørgsmål du deltager i, fordi det ville give dig større muligheder for at score pointene.
Bare dine ynkelige forsøg på at "undervise" folk i hvordan de accepterer dit svar, fortæller en hel del.

Strandkro
Sorry for denne uvedkommende kommentar til dit spørgsmål.

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 30-12-04 23:47

Jo flere kokke,Jo mere mad

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 30-12-04 23:50

Blæse væ´r med det Strandkro
Når krybben er tom,er Jesus gået

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 30-12-04 23:55

Dova, slap af. "kloge arne" tror, han har fundet de vises sten og at ingen er klogere end han. Det er slet ikke gået op for ham, at han ikke er verdens centrum og heller ikke er alvidende. Og slet ikke, at han ikke skal have alle pointene i de spørgsmål, han deltager i, uanset hvad han skriver. At han så heller ikke kan udtrykke sig uden at rakke folk ned og skælde dem ud for alt muligt, viser jo netop hans "klogskab". Og han har heller ikke fundes ud af, at man ikke kan se alle svar, med mindre man trykker F5 før man skriver. Og så kan man ikke engang være sikker, for der kan være en der afsender, mens man skriver.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 31-12-04 00:16

Tro kan flytte bjerge men almindelige mennesker går uden om(johannes evg kap 4)

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 31-12-04 01:47

hvad er en pointluder?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-12-04 03:23

betonjens
Hvad er en pointluder.
Det kan være flere ting, der iværksætter beskyldninger om at være sådan en der kun går efter en masse point.
En der skriver en masse tip, og ofte det samme tip i flere emnegrupper, får ofte skyld for at ville score billige point.
Nogen der tilfældigvis kan svare på et spørgsmål som andre ikke kan, får også nogen gange skyld for det.
Antallet af spørgsmål man deltager i, er også en torn i øjet på nogen.
Og ifølge arne.jakobsen er det nogen der drister sig til at deltage i samme spørgsmål som ham, for tænk nu hvis spørgeren skulle vælge et andet svar end hans.
Dem der har en dobbeltprofil med henblik på at give sig selv point.
O.s.v. o.s.v.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 39 point
Dato : 31-12-04 06:55

Strandkro > Du er ikke forpligtet til at oplyse noget som helst, så du oplyser
bare det, som du selv finder passende - hverken mere eller mindre.

Reaktionen i dit tilfælde skyldes nok, at dine spørgsmål afviger temmelig meget
fra normen. Nogle mennesker ser jo anderledeshed som en trussel, fordi de
opfatter det som en indirekte kritik af deres egen måde at tænke og leve på.
Derfor forsøger de at føre krigen over i fjendens lejr ved at fremstille det, som om
det er dig, der har et problem - selv om det i virkeligheden er dem selv.

Men læg nu lige mærke til at det er meget få brugere her på Kandu, der er sådan.
Og det er da opmuntrende.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-12-04 08:52

Strandkro .> Jeg formoder du har læst : http://www.kandu.dk/dk/spg/57087 ???

..undre mig stadig over du ikke ville kommentere der, men lad dét nu ligge, du svarede mig jo i : http://www.kandu.dk/dk/spg/57059

Nu har du jo selv taget råden op igen og så vil jeg (..igen) prøve at forklare, hvorfor jeg studser, når en bruger ikke vil oplyse sin agenda.

For mit vedkommende må man mene hvad man vil og spørge som man har lyst. Det er jo ganske frivilligt om man vil deltage eller ej. Når dette er sagt lad mig så lige uddybe :

Jeg ser altså ikke den store forskel på brugere der stiller et spørgsmål med det ene formål at give sin egen dobbelt profil, sin ven eller moster point og de der stiller et spørgsmål for at plædere for Gud. Ingen af disse mennesker ønsker i virkeligheden et svar på deres spørgsmål og det er iøvrigt ganske umuligt at diskutere naturvidenskab med disse religiøse fanatikere.

Hvis din computer går ned er det Guds straf Gud skabte verden ...BASTA !!! ..og så kan man ellers forklare op og ned af bakke. Spild af tid, der kunne være brugt bedre, hvis vedkommende med det samme havde meldt ud at der ønskedes et teologisk svar.

At sidde at føle sig til grin fordi der arbejdes med en skjult dagsorden er bestemt ikke nogen rar fornemmelse, når det går op for en, at det er sådan tingene hænger sammen.

Jeg har bestemt ikke noget mod at diskutere religiøse emner, men jeg vil helst fra starten vide, det er dét der er emnet. Om spørgeren er hindu, buddist, kristen, islamit eller af anden religiøs observans er ligegyldigt i den forbindelse.

..at jeg udtalte mig sådan, skyldes nogle oplevelser her på sitet. Lange debatter med en kristen højskolemand, der til slut indrømmede han ikke var ude efter svar, men at søge bekræftelse på sin tro's dogmer fra ligesindede. Han havde/ville dog ikke oplyse om dette, da han morede sig så kosteligt over hvordan naturvidenskaben tog 'fejl', når det jo så oplagt var Gud's værk

Hvis du føler dig tådt over tæerne af mig personligt, så modtag hermed min oprigtige undskyldning Strandkro

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 31-12-04 11:26

Hej Strandkr

Selvfølgelig skal du ikke føle dig forpligtet til at fortælle mere end du finder for nødvendigt.
Kandu er et offentligt rum - og det står enhver frit for, om man vil deltage i dine spørgsmål.

Alt kan åbenbart misbruges (her tænker jeg på journalisten, som Bjarne taler om) - men jeg er dog af den mening, at kan man ikke stå inde for egne svar (følelsesladede eller ej) så lader man blot være med at gå ind og kommentere - hvor svært kan det være?!

Faktisk vil jeg mene, at går man ind og svarer på spørgsmål, har man ligeså
meget forpligtelse til at tænke sig om - og IKKE fortælle/skrive mere - end man kan tåle at se det stå på skrift til evig tid

//Creamy

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 31-12-04 11:40

hehe. Den der skide fiskesmiley - er jeg pisse træt af!
Hvem i alverden gider tilføje sin tekst en fisk?!?
Det skulle have været en glad smiley ---->

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 31-12-04 12:29

Citat
Skal man afsløre spørgerens formål med de stillede

Næ vel egentlig ikke - men det ville måske være umoralsk at lade være hvis det er
noget som bliver brugt mere eller mindre offentligt og eller publiceret.

Creamygirl det er en engel denne her
Hvis du vil undgå fejlsmileys så brug din "anykey" inden du laver smileys.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 31-12-04 12:58

Hej igen Strandkro!

Efter min mening må man vel stille spørgsmålene fuldstændig som man lyster - og give fuldstændig de baggrundsoplysninger som man vil. At nogen, som du, går ud over normen gør Kandu mere farverig.
Til gengæld synes jeg også, at når man så går ud over normen må det være forventeligt at folk reagerer uden for normen.

Min egen oplevelse med dine spørgsmål har også været farverig. Jeg skal prøve at beskrive det for dig.
Som udgangspunkt blev jeg vældig forvirret - jeg forstod ikke helt spørgsmålene men syntes det var interessant - derfor blandede jeg mig i diskussionen. Jeg forsøgte derefter at få afklaret min tvivl, men blev efter dine svar ikke mere afklaret. Tværtimod blev jeg mere forvirret. Det næste der indtraf var usikkerhed over, hvad mine svar skulle bruges til - a' la journalisten. jeg havde brug for et konkret svar på det tidspunkt... fik det ikke og lige så stille holdt jeg op med at tage spørgsmålene seriøst. De fik for mig en "spam" karakter - der var så mange, de var næsten enslydende... derefter følte jeg en manglende frihed til at sige, hvad jeg mente - følte jeg blive sat i bås - følte jeg fik det prædikat som en af dine dialog-uvenner... følte ikke, at der var plads til at være uenig - med et smil. Jeg fik ubehagelige fornemmelser af, at få at vide, hvad jeg følte og tænkte.. Derfor holdt tråden for mig op med at være sjov. Jeg fik at vide, at jeg talte på andres vegne på trods af, at min formuleringer meget bevidst var på min egen banehalvdel...
Det at diskutere er for mig sjov og ballade - men at dialogen bliver halvsur fordi man ikke er enige, har jeg svært ved.. Det dur ikke for mig, i et forum som Kandu, at der ikke er plads til feedback uden at tonen bliver personlig.

Jeg mener helt bestemt, at der skal være plads til alle - men at vi alle også må acceptere, at som man reder så ligger man... Det gælder selvfølgelig også for mig!
Derfor igen sure miner herfra - go for it Strandkro, men vær beredt på at få feedback...

Hermed min helt egen personlige oplevelse... tag den som den er, eller lad den være.. - der er intet mellem linjerne

godt nytår

Vaxen

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 31-12-04 14:17

Til Vaxen fra Strandkro
Hvis min besvarelse har givet dig det indtryk som du skrev - så var jeg et stor fjols til at udtrykke mig !
Med hensyn til min opfættelse af at du har udtrykt dig på andres vegne grunder sig i at du skrev (VI) i en ret generaliserende stil og ikke i JEG form.

Men jeg takker mange gange for dit brev - så håber jeg at jeg fik også vasket tavlen rent - i forhold til det fejl jeg har begået overfor dig !
Med knus
fra den forhåndværende STRANDKRIG !
Strandkro.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 31-12-04 14:24

Creamy - Den fisk er en engel!
Godt nytår!

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 31-12-04 14:37

Til EMESEN FRA STRANDKRO
Jeg er uenig om hvorvidt det ville være umorals - MEN MEN MEN - jeg personligt vil have gjort opmærksom på at at jeres indlæg blive offentliggjort - Det ville jeg har gjort for at få flere henvendelse - forstået på den måde - som en form for reklame for emnets indhold.

Men faktum er - at jeg fik flere gange stukket i hovedet "at jeg skulle skammer mig " og det står ikke i rimmelig forhold til det forbrydelse (læs: stillede spørgsmål) som jeg har begået !

Iøvrigt - hvordan kan man få fat på de smileys ?)
MVH
Strandkro

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 31-12-04 14:47

Til Creamygirl fra Strandkro !
Dit svar er lige efter min hjerte !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mere behøves jeg ikke at skrive !

KH
og godt nytår.
STRANDKRO

Nb.
Hvis jeg vidste hvordan jeg kan fat på de smileys - så vil jeg fyldt dette kommentar op med de flotteste og sjoveste !

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 31-12-04 15:27

Til Molokyle fra Strandkro !
Du er i mit sind i et positiv mode !

Jeg har lært en del af dig - som jeg vil bruge i en nyt spørgsmål ! Jeg tror du blive en smule overrasket !

Bortset fra det personlige del - Vi er uenig om verdens universets opståen - men vores uenighed springer ikke ud fra en religiøst synspunkt da vi har herom samme opfættelse.

Nu tilbage igen til din personlige angreb !

Du gik efter manden og ikke efter bolden - Du blev personlig " da du har fremført din antagelser (læs en ubegrundet bestyrket mistanke om skumle hensigter - som om de var kendsgerninger !

Når jeg har frembragt emnet her - så var det også i hensyn til dig - da det kunne have været nogle regler her i KANDU.DK om at man skal give en redegørelse osv. osv.

Hvis det var tilfældet - så ville jeg have givet alle mine dialog (u)venner en uforbeholden undskyldning - så var det sag ikke længere !

Jeg vil gerne slutte af med nedenfor anførte kommentar fra CREAMY
og samtidig ønsker dig rigtig godt nytår !
Med mange hilsner
Strandkro

----------------------------------------------------------------------------------------
Hej Strandkr

Selvfølgelig skal du ikke føle dig forpligtet til at fortælle mere end du finder for nødvendigt.
Kandu er et offentligt rum - og det står enhver frit for, om man vil deltage i dine spørgsmål.

Alt kan åbenbart misbruges (her tænker jeg på journalisten, som Bjarne taler om) - men jeg er dog af den mening, at kan man ikke stå inde for egne svar (følelsesladede eller ej) så lader man blot være med at gå ind og kommentere - hvor svært kan det være?!

Faktisk vil jeg mene, at går man ind og svarer på spørgsmål, har man ligeså
meget forpligtelse til at tænke sig om - og IKKE fortælle/skrive mere - end man kan tåle at se det stå på skrift til evig tid

//Creamy

------------------------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 31-12-04 15:32

Til Vaxen
Jeg skrev en kommentar til MOLO !
En del af det - om personlige "angreb" burde jeg også have skrevet til dig !

Nu slutter jeg engang til af med en KNUS l
Strandkro !

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 31-12-04 15:35

Til Rellom fra Strandkro !
Tak !
Det var dejligt at høre !

Med knus og godt nytår !
Strandkro

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 31-12-04 15:36

Til Rellom fra Strandkro !
Tak !
Det var dejligt at høre !

Med knus og godt nytår !
Strandkro

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-12-04 15:43

Strandkro
Angående smileys:
I den blå menu ude til venstre står der yderst: Kom godt igang.
Nederst på den side, er der anvisning på hvilke tegn du skal skrive for at lave smileys.
F.eks består af : og - og )

mvh dova

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 31-12-04 15:46

TIL ALLE JER UDEN UNDTAGELSE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
GODT NYTÅR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
og må jeres GUD være med jer - hele natten !
Strandkro.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 31-12-04 15:57

Emesen, Mulberry.

En engel siger I?! LOL...
Det er den grimmeste engel jeg endnu har set - og den ligner mere en fisk.

Strandkro--> Eksempelvis en glad smiley laves sådan : - ) uden mellemrum

Godt nytår

ps. 'Anykey' - hvad er det for een?!

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 31-12-04 16:05

Tak i lige måde Strandkro. Lad os håbe, det nye år bringer mere fred og balance til verden. Og at folk ikke mister fingre, hænder, øjne eller liv i nat.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-12-04 17:18

Nu skal vi snart til fodbold creamybabe!! Håber GF for et forygende år i 2005!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 31-12-04 20:09

"anykey" er den lange tast mellem de mindre taster - der stå ikke noget på tasten - så bare tryk.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 01-01-05 20:23

Jamen tak for det emesen. Jeg anede virkelig ikke, at mellemrumstasten også kaldes for 'anykey'..

Sikke noget rod!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-01-05 20:25

Godkendelse af svar
Fra : Strandkro

Dato : 03-01-05 20:54

Tak for svaret Rellom.
Jeg accepterede din svare - men jeg kunne lige så godt have valgt Creamygirls da begge besvarelser var efter mit hjerte !

Firkantet sagt, man skal ikke lade sig terorrisere af en udemokratiske højtråbende minoritet.

Men nu er det på plads !

MVH
Strandkro

CITAT
Strandkro > Du er ikke forpligtet til at oplyse noget som helst, så du oplyser
bare det, som du selv finder passende - hverken mere eller mindre.

Reaktionen i dit tilfælde skyldes nok, at dine spørgsmål afviger temmelig meget
fra normen. Nogle mennesker ser jo anderledeshed som en trussel, fordi de
opfatter det som en indirekte kritik af deres egen måde at tænke og leve på.
Derfor forsøger de at føre krigen over i fjendens lejr ved at fremstille det, som om
det er dig, der har et problem - selv om det i virkeligheden er dem selv.

Men læg nu lige mærke til at det er meget få brugere her på Kandu, der er sådan.
Og det er da opmuntrende

----------------------------------------

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-01-05 21:13

Jeg ønsker dig en interessant og lærerig fremtid her på kandu.dk : Danmark bedste messageboard

Strandkro, jeg ser frem til flere dybe og meningfulde debatter og diskussioner med dig her på sitet

Jeg er selv en højtråber, men udemokratisk ? Næppe

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 03-01-05 21:47

TIL MOLO
Min bemærkning var bestemt I K K E møntet på dig !

Forskellen mellem de dig og de udemokratiske minoritet var at du fremførte en saglige begrundelse for din standpunkter og forsøgte ikke med perfid personlige angreb at lukke kæften på mig.

Heldigvis findes her folk som er guld værd at være uenig med eller blot læse deres kommentar.

Mange hilsner
Strandkro.