/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hvad forskellen mon kan være
Fra : hvidtiger
Vist : 778 gange
90 point
Dato : 30-12-04 22:08

Jeg køre på en PGO hot50 som er tunet stort set over det hele....Dog er den til banebrug..Men havde det problem at jeg blev snydt ang mit cylinderkit da jeg købte det her for et stykke tid siden..Jeg troede at det var et Hebo racing 47,6 alu som høre med i hyperracing klassen, men de har også lavet et Hebo Nicasil 47,6 alu som ligner det MEGET!..Og så vidt jeg kan se har det 5 skyllekanaler og jeg kan ikke få den længere op end 90km/t selvom jeg køre med knækudstødning, gearing og det hele..Men ikke så underligt hvis det er et Nicasil kit som er i semirace klassen..

Mit spørgsmål er nok lidt urimeligt, men jeg har bestilt et andet kit som er Athena evo 47,6 10mm som er i hyperracing..Tror i jeg kan mærke forskel når jeg skifter det??? OG jeg har en knækudstødning som er en Gianelli Shot til 1100kr, kan den godt bruges til kittet???

Mvh Brian

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-12-04 22:36

Når du vil ha' max kraft ud af den - så spænder du vel jævnt ned så den ikke bliver skæv og lidt utæt. bare en idé

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 30-12-04 22:39

Jeg mener fint udstødningen kan bruges, og du vil nok komme op på lidt mere end 100 med Athena evo.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 30-12-04 22:42

Hvis det er nicasilen du har fået fat i, så vil du kunne mærke forskel... Men det lyder altså underligt at du ikke kan få den over 90kmt med det kit... Det er altså et kvalitets kit... Jeg har da haft et 50ccm (40mm) kit op på 90kmt uden knæk potte... Lyder underligt... Hvad er resten af din opsætning ?

Din udstødning kan sagtens bruges, om den vil yde optimalt er jeg ikke sikker på...

Hvordan kan det være du kører med Ø10mm plejlstang?

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 30-12-04 22:45

Det er fordi man høre så meget om de forskellige knækpotter man kan få..Nu er Gianelli ikke en af de billige man kan få, men læser man hvad potte man skal have i hyperracing er min for lille..Men er det ikke kun hvis man vil have den op på de 130-140km/t at en meget dyr knækpotte er en fordel??

Så længe jeg ikke køre på en Polini star traffic dvs en der også kan bruges til 50ccm, så er det vel ok..Men hvordan kan det være at jeg kan køre hurtigere på athena evo end heboén??

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 30-12-04 22:48

Min opsætning er:

21mm amal karburator
21mm studs
carbonblade i membran
14/41 gearing
Gianelli shot udstødning
malossi rem
polini speed control
5gr varioruller (Har prøvet mere og mindre, men 5gr køre den bedst)..
Hebo nicasil 47,6 alu

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 30-12-04 22:49

og en racer trykfjeder..

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 30-12-04 22:50

Nu glemmer jeg da også det hele...Jeg har en Athena racer krumtap i også...

Det ved jeg faktisk ikke, men det er ok til mig...

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 31-12-04 10:30

Det kan godt undre mig at du ikke kan komme op over 90kmt, især når du også har smidt en gearing i...

Men udover kaburatoren så lyder det som en fornuftig opsætning. Kaburatoren burde det have været en dellorto, de er nemmere at indstille.

Men det ser godt ud, jeg er sikker på en Athena EVO vil passe fint ind! Uden tvivl. Udstødningen passer okay til Athena kittet.

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 31-12-04 11:00

Tja ja der er jo ikke to ens kit og jeg kan bare ikke få den længere op end det!..Jeg tror ikke at der er en logisk forklaring på det, udover at den bare ikke kan..Der er mange som har skrevet og sagt at den måske er utæt, meeeen hvis den var det ville den ikke køre så godt i tomgang og lyde godt når den køre i tomgang..Udover det er den let og starte, så jeg tror ikke lige at den er utæt..
Men ellers vil jeg da mene at jeg har prøvet alt..Men kigger man på Athena evo kittet og Hebo kittet kan jeg ikke se den vilde forskel..Hvordan kan det så være at evo kittet kan køre hurtigere end Heboèn da det jo er det samme 47,6mm??..Og hvad ville dit bud være hvad angå topfart med Athena??

Mvh Brian

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 31-12-04 11:27

Skyllekanalerne i begge cylindre er lige store (31mm), forskellen på de to cylindere er at heboen har en stor udstødningskanal, og Athenaen har en to delt udstødningskanal. Den to delte er bedre end en stor. Hvis jeg husker rigtigt ??

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 31-12-04 11:42

Men kan det virkelig gøre sådan en stor forskel??For det er jo semiraceklassen og hyperraceklasssen...

Godkendelse af svar
Fra : hvidtiger

Dato : 01-01-05 12:19

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 01-01-05 14:33

Jeg vil ikke kalde Athena EVO et hyperracing kit... Det er det ikke efter min mening, det kan jo ikke måle sig med virkelige stærke 70ccm kits som MHR, TS/TC, Polini EVO, osv...