/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
kanin udegård
Fra : 7777
Vist : 2590 gange
20 point
Dato : 30-12-04 18:33

Hejsa.
Er der nogen der bedst mulig kan fortælle hvordan man laver en kanin udegård? Jeg vågnede nemlig op i morges, og fandt min kære 3 kaniner bidt ihjel. Den ene af dem havde mistet sit hovede, og alt indvolden var ude af hende. De to andre var bidt i nakken. Hvad kan det være for et dyr der har været på færde? jeg bor inde midt i byen. Den gård de gik i var lavet af fuglevoliere net og net i bunden. Men der var ikke tag over, godt nok tråd hele vejen rundt med ca. en højde på 2 m. Håber der er nogen der kan hjælpe mig.
Lene.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-12-04 18:39

Jeg tror det er en Husmår. Din Kaningård er OK, den skulle blot have været overdækket. Synd for dig og dine Kaniner, Jeg føler med dig i denne svære stund.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-12-04 18:42

P.S.: Det kan også være en bortløben Mink. Men Husmåren er den der i højest grad har tilpasset sig livet nær menneskeboliger. At en Ræv skulle have forceret det ret høje hegn, tror jeg ikke rigtigt på.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-12-04 18:44

Det var da kedeligt med dine kaniner.

Umiddelbart vil jeg tro det kan være en kat der har taget kaninerne, eller måske en mår.
Hvis de har skullet over så højt et hegn, er det næsten de eneste dyr der kan have gjort det, og en rovfugl ville have taget en og være fløjet væk med den.

Hvis der kun har været mulighed for at det dyr der har taget dem kan komme ind ved at klatre over hegnet, er den eneste løsning at sætte tråd over taget også.
mvh dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-12-04 19:28

Nej dova

Det er ikke en Kat. Katte går ikke på den måde i "blodrus", de eneste rovdyr der er kendt for dette er Mårdyrene.

Du havde nok ikke nået at læse mine kommentarer, før du svarede?

Men som jeg har gjort i andre tråde, ville det klæde dig at anerkende dit forsildemøde, og at svaret allerede er leveret.

Kommentar
Fra : 7777

Dato : 30-12-04 19:42

Tak fore svaret

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 30 point
Dato : 30-12-04 19:55

Du ved åbenbart ikke hvordan du lukker tråden. Oven over den kommentar du ønsker at acceptere som svar, står der ovre til højre teksten "Accepter som svar". Klik på denne, så får du mulighed for at skrive en kommentar til svareren og tildele et antal stjerner. Disse stjerner har ingen praktisk betydning, men kan vise andre hvor godt du syntes svaret var.
Når du på denne måde har "lukket" spørgsmålet, bliver de af dig udlovede point overført til svarerens konto.

Det er fint at du siger "Tak for svaret", men ingen kan jo se HVEM det er du takker? Hilsen AJ

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-12-04 21:53

Nej arne, jeg havde ikke læst din kommentar, men det havde overhovedet ikke gjort nogen forskel på mit svar om jeg havde.
Fordi du tilfældigvis har skrevet en kommentar, kan du ikke på nogen måde forbeholde dig retten til at bestemme om andre skal skrive noget i et spørgsmål.
Og du kan ikke på nogen måde være sikker på, at dit svar er mere rigtigt end andres.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-12-04 22:15

Jeh tænkte jo nok at du, selvom du havde læst mine kommentarer, alligevel ville have gentaget dem uden at kreditere mig for dem. Sådan er du jo! Aldrig kreditere nogen, altid selv tage hele æren. Og så den med Katten???? HAHAHAHA.
Sjældent er du da kommet med et mere idiotiskt indlæg.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-12-04 22:22

Du har ikke meget forstand på katte arne.
Og den med at tage æren, så er der flere andre der kommenterer spørgsmål med svar der ligner hinanden.
Men nu skal du ikke prøve at lave mere smalltalk ud af denne tråd.
Og det er stadig spørgeren der vurderer hvilket svar vedkommende vil acceptere, og ikke dig.
SLUT.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-12-04 22:29

SLUT

Godkendelse af svar
Fra : 7777

Dato : 31-12-04 09:30

Tak for svaret arne.jakobsen.

Kommentar
Fra : 7777

Dato : 31-12-04 09:36

jeg vil også lige sige tak til Dova.....

Kommentar
Fra : 7777

Dato : 31-12-04 09:42

er det også sådan et dyr man kalder "Hermelin" for jeg har læst at den dræber med et bid i nakken på byttet?????

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-12-04 11:05

Nej det har ikke været Hermelin, den er alt for lille til at være Kanindræber. Dens ofre er mest Mus.

Kommentar
Fra : 7777

Dato : 01-01-05 12:31

Der er så mange spørgsmål når der sker noget med sine dyr. Men når man skal have trådtag på hvor store/små skal maskerne så være?? for der skulle jo ikke ret gerne komme noget igennem???

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-01-05 13:10

En mår kræver ikke særlig meget plads før den kan mase sig igennem, så maskerne må kun være nogen få centimeter store. Omkring 5 x 5 cm som max.
Hos mig kom en mår gennem trådmasker der målte 5 x 10 cm og aflivede 2 påfugle.

mvh dova

Kommentar
Fra : 7777

Dato : 01-01-05 14:30

tak for svaret Dova. Man er bare blevet så bange....