/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Langsting
Fra : pabloj
Vist : 3853 gange
200 point
Dato : 30-12-04 17:59

Hvordan laver man langsting på broderi?

Jes

Kommentar
Fra : hbirk

Dato : 30-12-04 18:14

Det kommer lidt an på, hvilken slags broderi det er. Men for det meste bare nogle lange stikkesting

mvh

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 210 point
Dato : 30-12-04 18:30

Det forudsættet at du har en god broderiramme til opspænding af stoffet.
Omridset af motiver er så tegnet op på stoffet.
Hvis du f.eks forestiller dig en firkant tegnet på stof, starter man i et hjørne og hvert sting skal gå fra nederkant til overkant af motivet, indtil det er fyldt helt ud.
Et billede syet med langsting, er alle sting/tråde lodrette.
Prøver at finde et billede hvor du kan se hvordan.
mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-12-04 18:37

http://www.margaretha.com/Butik/docs/avdelning.asp?orderid=310428754&dept_id=NO-56

håber linket virker.
Hvis du klikker på billedet med dompapper i midten kommer det i større format så du let kan se hvordan stingene ser ud.
mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : pabloj

Dato : 30-12-04 18:41

Tak for svaret dova.
Det er nu ikke til mig selv, men til min kone og hun er meget tilfreds med svaret.

Jes

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-12-04 18:46

Selv tak, godt at din kone kunne bruge svaret.

mvh dova