/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
SP2
Fra : stjuma
Vist : 413 gange
200 point
Dato : 30-12-04 17:35

Hejsa.

Hvordan slipper jeg af med SP2? Deb har gjort min comouter total umulig. Den låser hele tiden.
Jeg har prøvet at gå ind i tilføj/fjern programmer, men her er intet, der bare minder om SP2. Jeg har fået oplyst, at den skulle hedde XP2, men det navn er der heller ikke nogen som helst antydning af.

mvh
Steen.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 30-12-04 17:41

Hejsa

Nu kan du jo inden du går i gang med at installerer SP2,selv oprette en gendannelspunkt under systemgendannelse,så kan du altid bruge den hvis noget går galt.

Inden du går i gang med installationen SKAL alle åbne programmer lukkes,også antivirus og firewall.

Går der noget galt efter installationens så gå tilbage til det gendannelsepunkt som du har oprettet
Ellers er der mange andre måder du kan fjerne SP2 på

Du kan bruge en af følgende metoder til at fjerne Microsoft Windows XP SP2 fra din computer:
•   Brug af funktionen Tilføj eller fjern programmer i Kontrolpanel
•   Brug af den skjulte mappen $NtServicePackUninstall$
•   Brug af Systemgendannelse
•   Brug af Genoprettelseskonsol

Brug af funktionen Tilføj eller fjern programmer i Kontrolpanel
1.   Klik på Start, klik på Kør, skriv appwiz.cpl i feltet Åbn, og klik derefter på OK.
2.   Marker afkrydsningsfeltet Vis opdateringer.
3.   Klik på Windows XP Service Pack 2, og klik derefter på Fjern.
4.   Følg vejledningen på skærmen for at fjerne Windows XP SP2.
Brug af den skjulte mappe $NtServicePackUninstall$
1.   Klik på Start, klik på Kør, skriv c:\windows\$NtServicePackUninstall$\spuninst\spuninst.exe i feltet Åbn, og klik derefter på OK.
2.   Klik på Næste, når Guiden Fjernelse af Windows XP Service Pack 2 starter.
3.   Følg vejledningen på skærmen for at fjerne Windows XP SP2.
Brug af Systemgendannelse
1.   Klik på Start, klik på Kør, skriv %SystemRoot%\System32\restore\rstrui.exe i feltet Åbn, og klik derefter på OK.
2.   Klik på Gendan computeren, som den var på et tidligere tidspunkt, og klik derefter på Næste.
3.   Klik på den dato, hvor du installerede Windows XP SP2, og klik derefter på Installerede Windows XP Service Pack 2 i feltet Gendannelsespunkt.
4.   Klik på Næste, og følg derefter vejledningen på skærmen for at fjerne Windows XP SP2.
Brug af Genoprettelseskonsol
Hvis det ikke lykkedes at fjerne Windows XP SP2 ved hjælp af en af de forrige metoder, skal du følge disse trin:
1.   Indsæt Windows XP-startdisketten i diskettedrevet, eller læg cd'en med Windows XP i cd- eller dvd-drevet, og genstart computeren. Når du modtager følgende meddelelse, skal du trykke på en tast for at starte computeren fra cd'en med Windows XP: Tryk på en tast for at starte fra cdBemærk! Din computer skal være konfigureret til at starte fra cd- eller dvd-drevet.
2.   Tryk på R for at starte Genoprettelseskonsol, når der vises en meddelelse af følgende type: Velkommen til installationsprogrammet
3.   Vælg placering af Windows XP. Installationsprogrammet placeres typisk på C:\Windows.
4.   Hvis du bliver bedt om at indtaste en administratoradgangskode, skal du gøre det. Tryk på ENTER, hvis du ikke har en administratoradgangskode.
5.   Skriv cd $ntservicepackuninstall$\spuninst ud for kommandoprompten, og tryk derefter på ENTER.
6.   Advarsel! Når du har gennemført dette trin, kan du ikke længere stoppe fjernelsesprocessen. Skriv batch spuninst.txt ud for kommandoprompten, og tryk derefter på ENTER.
7.   Skriv exit ud for kommandoprompten, når fjernelsen afsluttes, og tryk derefter på ENTER.
8.   Genstart computeren. Vigtigt! Når computeren genstarter, kører Windows Stifinder (Explorer.exe) ikke, og du skal følge disse trin: a.    Tryk på CTRL+ALT+DEL for at starte Jobliste.
b.    Klik på fanen Programmer, og klik derefter på Ny opgave.
c.    Skriv regedit i feltet Åbn, og klik derefter på OK.
d.    Find følgende undernøgle i registreringsdatabasen, og klik derefter på den: HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\RpcSs
e.    Højreklik på værdien ObjectName, klik på Rediger, og skriv derefter LocalSystem i feltet Værdi.
f.    Genstart computeren.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-12-04 17:41

Har du sat flueben i vis opdateringer oppe for oven i tilføj/fjern programmer?

Der er nogle programmer der skal opdateres eller geninstalleres når man har fået SP2 ind! Det kan jo være det der bare driller lidt! I roden af C drevet ligger der nogle gange en txt fil der beskriver hvilket hardware/software der driller!

Kommentar
Fra : briani

Dato : 30-12-04 17:45

Tillæg

Når du går i i tilføj/fjern skal du huske at sætte et flueben oppe til højre lige efter installerede programmer er der en der hedder vis opdateringer
HER SKAL DU SÆTTE ET FLUEBEN

Så kommer den til at ligge på listen

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-12-04 18:00

http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=884130

Her er en liste over nogle programmer der kan have ptroblemer med SP2! I de fleste tilfælde kan du finde en opdatering til programmet på producentens hjemmeside!

SP2 kommer du ikke udenom i længden, så det er måske bedst at skrotte nogle programmer der ikke virker med SP2 og prøve at finde nogle alternativer til disse?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-12-04 18:58

Her er lidt snak om SP2 og hvordan den tages ud igen:
http://www.kandu.dk/dk/spg/50818

Accepteret svar
Fra : frederikshavn

Modtaget 200 point
Dato : 01-01-05 14:35

Det her virker
1. gå ned i start
2.op op i kør
3. skriv:c:\windows\$NtServicePackUninstall$\spuninst\spuninst.exe
4. tryk ok

Godkendelse af svar
Fra : stjuma

Dato : 01-01-05 17:24

Tak for svaret frederikshavn.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 01-01-05 17:28

Hejsa stuma

ØHHHHHHHH den løsning kom jeg allerede med i min kommentar 30-12-04 17:41

Så hvad er lige forskellen på det frederikshavn skriver og så mit ???

Mvh

Brian