/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Et nyt gulv til bryggers
Fra : bv32
Vist : 2181 gange
100 point
Dato : 30-12-04 16:55

Vi har nogle små fliser i bryggers og har for nyligt fået lagt et gasrør i gulvet. Bagefter skulle det jo støbes ind og det resulterede i en lang grim rille hele vejen henover gulvet. Hvad kan vi stille op med det? Findes der et eller andet man kan hælle ovenpå gulvet som man så kan male? Vi vil gerne være fri for at hakke fliserne op og lægge nye. Der er også for lidt plads til at lægge nye fliser ovenpå de gamle (der er ca. 2½ cm). Hvilke muligheder har vi?

Kommentar
Fra : joeson

Dato : 30-12-04 17:25

I kan i byggemarkeder købe en blanding af beton, der selv flyder ud så i får et plant gulv. Jeg kan ikke lige komme i tanke om navnet på det, men det kan i male når det er hærdet.
Held og lykke med det.
Mvh
joeson

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-12-04 17:30

Og læg lige noget jern på tværs af revnen så det bliver bundet sammen.

Accepteret svar
Fra : stilke

Modtaget 100 point
Dato : 30-12-04 18:12

Du kan i et hvet byggemarked og hos farve/gulvbelægningsbutikker få en selvnivellerende tyndspartel, og hvis du så har plads til et linolie- eller novilontæppe, var det da pænere end kun at male, og der er jo stort udvalg i udseende og priser,
MVH stilke

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 30-12-04 19:17

ville holde mig til stilke se pænere ud

Kommentar
Fra : Jagd

Dato : 30-12-04 19:53

Det er næsten ligemeget hvad I gør. I vil altid kunne se rillen. Hvis I kan leve med det, så tad dog lidt grus og noget cement, bland det i forholdet 1 cement og 3 grus (skovlfulde ) + lidt vand, det må ikke blive for vådt.
Efter det er lagt på skal du "glitte" det med et stålbrædt, lige så blødt at der kun kommer lidt vand på toppen. Når det er tørt kan du male det.

Den rigtige løsning ville være at lægge nye fliser på gulvet.

mvh
Jørgen

Kommentar
Fra : Jagd

Dato : 30-12-04 19:56

Med en SDS boremaskine der kan slå uden at bore ( køre rundt ) kan du isætte en majsel og nemt fjerne dine gamle fliser.

mvh
Jørgen

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 30-12-04 20:17

Det er en borhammer, Jagd mener. Aldi har én på tilbud i øjeblikket, og på trods af discount-adressen har jeg ingen kvaler med at anbefale leverandøren, når du alligevel ikke skal bruge den 6 timer om dagen, 200 dage om året.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : bv32

Dato : 30-12-04 20:20

Rillen er sådan set lukket med en betonblænding. Problemet er så at betonblændingen ses......

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 30-12-04 20:23

Det hakker du toppen af med den brede mejsel i borhammeren. No problemo.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 01-01-05 13:19

som tidligere sagt , flydespartel , kan du lægge ud i et lag på ned til 1 mm , og det holder , bare du husker at give primer først , det skal så slibes når det er tørt
du kan også lægge nye fliser direkte ovenpå de gamle , så fylder de kun 1 cm , her skal du sørge for at bruge en lim der kan binde på de gamle feks alfix profix

Godkendelse af svar
Fra : bv32

Dato : 08-01-05 20:32

Tak for svaret stilke.