/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Sælge en brugtbil
Fra : bv32
Vist : 675 gange
100 point
Dato : 30-12-04 16:49

Jeg skal sælge en Renault Megane St. car fra 2002. Er der nogen der har erfaringer med, hvordan brugtbilsmarkedet ser ud pt? Går der som regl lang tid (det er på Sjælland den skal sælges) og kan man få en rimelig pris for den? Er der andre steder man kan sætte den til salg på internettet end Bilbasen, Blå Avis og Bilzonen (og selvfølgelig de lokale supermarkeder)? Er det bedre at sætte den til salg i avisen? Er der nogen der sidder ind med guldkorn?
Jeg har prøvet autocom.dk (auktion) men det højeste bud var en dårlig vittighed.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 30-12-04 17:11

..husk at et billede af bilen og fuldstændige oplysninger , nysynet, skader, udstyr mv, altid vil skaffe mere retvisende bud

Kommentar
Fra : bv32

Dato : 30-12-04 17:20

Det havde jeg gjort......

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 30-12-04 17:34

Hvorfor ikke sælge gennem en forhandler? det kræver at man giver garanti efter loven : men den er da ikke så gammel. Køberne bliver mistænksom hvis der ikke er garanti på så ny en bil:

Kommentar
Fra : MekanikerQ

Dato : 30-12-04 19:02

Hvis man vil sælge gennem en forhandler skal han vel også have en del af kagen ?

Du kunne måske stille bilen et sted hvor der er mange der ville kunne se den og så hænge et skilt i den med pris, årgang, km antal osv. Bare en ide Altid godt at se noget IRL...

Kommentar
Fra : MekanikerQ

Dato : 30-12-04 19:05

Mht prisen..hvor stor er motoren og hvor meget har den kørt ? Er der ekstra udstyr i den ?
Cd, mp3, airbags, alufælge osv...

Hvad med servicebogen ?? Er den udfyldt og overholdt ?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-12-04 19:11

Dem her påstår, at man kan få en bedre pris ved at sælge igennem dem
http://www.autocom.dk/
Du kan se de igangværende auktioner her: http://www.autocom.dk/consumer/lcm.do

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-12-04 19:13

OK du påstår, at det er en dårlig vittighed, men mon ikke det er fordi du forventer, at få de priser, som bilerne sælges for til private.
Tjek Bilbasen, som du allered ekender for priser og vurder om prisen er realistisk. Du skal regne med, at en forhandler skal yde garanti og at man derfor forventer væsentligt lavere pris ved privatsalg.

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 30-12-04 20:41

Jeg vil klart anbefale bilbasen.dk.. Kan du selv sørge for fotografering og lægge den på nettet..??

For ellers kan jeg også hjælpe med det..

Held og lykke med bilsalget!

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 30-12-04 20:43

Jeg tror da sagtens man kan få en forhandler til at sælge for en rimelig provision, når man selv påtager sig, garantien, og hvem er nærmere til det. på så ny en bil er der vel ikke nogen stor risiko ved at give normal brugtvognsgaranti. Ellers vil buddene nok ligne "Dårlige vittigheder"

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 30-12-04 20:43

http://www.bilpriser.dk/evaluation/bilpriser/common/Index.po
forresten dette link bruger mange til at vurdere værdien af din bil, syntes selv de sætter prisen for lavt, men hvad siger du i forhold til din bil

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 30-12-04 20:47

>Går der som regl lang tid (det er på Sjælland den skal sælges) og kan man få en rimelig pris for den?
Det afhænger for det meste af hvad du forlanger for bilen. Men det plejer og være muligt at få en rimelig pris ved privat bilsalg, vs. salg til forhandler, ved ikk med din, da du ikk har givet meget info om den.

>Er der andre steder man kan sætte den til salg på internettet end Bilbasen, Blå Avis og Bilzonen (og selvfølgelig de lokale supermarkeder)?
Bilbasen er klart den største, og det rygtes at hvis man skal have bil så er det her man finder dem over 50.000 kr.
Hvorimod at hvis man skal have bil under 50.000 kr. kigger man på blå avis.
Bilzonen er ikk særlig god efter min mening, og den har fået en del kritik, bl.a. pga. at folk har fundet biler som egentligt var interessant på siden, men de var solgt for 4 måneder siden.. Det var et problem med at de ikk slettede annoncer efter 1 måned, som fx. bilbasen.

>Er det bedre at sætte den til salg i avisen?
Jeg vil sige nej, gå på bilbasen.dk , men jo flere steder, jo bedre self.

> Er der nogen der sidder ind med guldkorn?
Spørg løs, og jeg vil prøve at hjælpe dig.. ;)

>Jeg har prøvet autocom.dk (auktion) men det højeste bud var en dårlig vittighed.
Hvad blev du budt?

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 30-12-04 20:52

08/2002 Renault Megane
(1.9 DCI Expression, 5d, 5g, Diesel, St. car, 105 HK, 42.000 km)
Nypris i år 2002 kr 239.999
Solgt i perioden 2001-2003

Vurderet pris ved salg til forhandler
(Ikke synet inden for de seneste 6 måneder*)

Uden samtidig
køb af bil Ved samtidig køb af bil
Ny bil Brugt bil
Salg til Renault
forhandler kr 154.000 kr 162.800 kr 165.800
Salg til anden forhandler kr 154.000 kr 160.200 kr 164.800
* Anslåede udgifter i forbindelse med syn kr 0

Kilde: Autocom Prisberegning - bilbranchens professionelle vurderingsværktøj
autocom.dk - online bilauktion, få bud fra 2.000 bilforhandlere

Vurderingen er baseret på følgende specifikationer
Postnummer på bopæl 2000
Anskaffelsespris på ekstraudstyr kr 5.000
Metallak Nej
Farve Ikke angivet
Stand og fremtræden Over middel stand
Tidligere skadet Nej
Undervognsbehandlet 1 gang
Tidligere omlakeret / lak repareret Nej
Alle serviceeftersyn overholdt Nej
Kabine medtaget af rygning / hund Nej

Kommentar
Fra : AllanBjergNielsen

Dato : 03-01-05 12:41

Sæt den til salg på www.bilbasen.dk, du skal blot logge dig ind det taget 1-2 minutter.
Der er også plads til 4 billeder af bilen, der kan også få den vurderet. (Satte selv min BMW til salg på bilbasen efter 15 minutter kom der emails fra køber)