/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
FT - fovirring kan nogen hjælpe
Fra : mim
Vist : 680 gange
200 point
Dato : 16-08-02 12:45

Da min morfar er født på en slægtsgård, har jeg via slægtsgårds foreningen fået udskrift af
FT for Skibsted sogn, hvor gården ligger, dog er der ud for nogel FT bare en enkelt linje, og jeg ville blive glad hvis nogen evt. har disse FT på mikrofilm, da de endnu ikke er tastet ind på DDA

det drejer sig om følgende FT

FT 1840 FT 1855 og FT 1860 - ud for disse står der eksempelvis i mit materiale Tillige og så er par navne

de navne I kan søge på er Bodil Christensdatter / Bolette Christensen født i Skibsted sogn --hun var gift med Christian Henningsen født i Fræer (benævnes både som snedker og Gaardmand) - jeg tror han er død mellem FT 1845 og 1855, da hun i FT 1855 står opført som kone til Rasmus Hansen født i Lyngby, og i samme FT har begge hendes drenge samme navn, nemlig Jens Christian Christensen

Et andet spørgsmål er:
I FT 1855 står Rasmus Hansens fødested som Lyngby sogn, men i FT 1850 står fødested som Tvorup, Aalborg Amt - jeg har set på forskellige kort, og det nærmeste jeg kan komme et navn der minder om Tvorup er Torup også i Aalborg Amt og Hellum herred, kan det være "en fejl" i indtastningen ??? Jeg kan se hvem der har indtastet disse data, men ikke om/hvordan det evt. er muligt at kontakte vedkommende og spørge
Kan nogen hjælpe med det ????

På forhånd tak
Bente Poulsen

Accepteret svar
Fra : jkrjk2

Modtaget 200 point
Dato : 16-08-02 19:27

Hej Bente!
Med hensyn til dit sidste spørgsmål: På stednavnedatabasen www.krabsen.dk fremgår det, at der er et Tovrup i Lyngby sogn, Hellum herred.

Hilsen Jeannie Kristensen

Kommentar
Fra : SANTA2002

Dato : 16-08-02 22:02

Hejsa Bente
Her er et par sider som du muligvis kan få brug for i din videre søgen

http://www.rat.de/kuijsten/navigator/
http://www.ddd.dda.dk/

Håber du kan brug lidt af det

Mvh
SANTA

Kommentar
Fra : mim

Dato : 16-08-02 22:09

Hej til Jeannie
Ja, det kunne jo sagtens være den by du har fundet, når man er lidt for ivrig ved indtastning kan man jo nemt få byttet rundt på bogstaverne, det kender jeg i hvertfald fra mig selv.

Hej til SANTA 2002
Jeg har prøvet på DDA, de FT jeg har er netop derfra, men de FT som jeg efterlyser "hele udskriften af" er endnu ikke lagt ind på DDA, så måske har jeg ikke udtrykt mig klart nok, men alligevel tak for hjælpen
Hilsen Bente

Kommentar
Fra : vestergaard

Dato : 21-08-02 09:47

hej
der ligger en tvorup i thisted amt.den ligger lige ved siden af den kende drænet sø sjørring sø. du kan læse om det i alle gamle bøger på blibloteket om gårde. der er også tvorup plantage.
så der er en by der hedder sådan men den ligger i thisted amt.
h vestergaard

Kommentar
Fra : GHansen

Dato : 06-10-02 20:18

Kan nogen mon hjælpe mig med oplysninger om en morsingbofamilie, som i 1875
udvandrede til Utterslev i Brønshøj.
Det drejer sig om Niels Peder Olsen og hustru Elisabeth Anna Richardine Roth, der
ved flytningen til Sjælland havde et lille barn med ved navn
a) Johanne Marie, konfirmeret i Brønshøj i 1888.
Resten af børnene var født i Brønshøj:
b) Magna Frederikke, født 29/11 1877
c) Olaf Kristian, født 20/7 1881
d) Agnes Elisabeth, født 19/6 1887 og endelig
e) Peter Kay Andreas, født 14/7 1894.
Niels Peder Olsen døde i Brønshøj 22/11 1928. Han var præstegårdsforpagter og senere
vognmand. Skulle nogen kende til familien eller deres eventuelle andre efterkommere,
ville det glæde mig meget at høre om det.
Gunnar Hansen
Spartavej 8, Hårup,
8530 Hjortshøj.
gunnar@hansen.tdcadsl.dk

Kommentar
Fra : DagmarTh

Dato : 31-12-02 00:30

Jeg er bange for at du skal tilbage til de orginale kilder. Der kan være tale om en indtastningsfejl, eller en fejl i de originale kilder. Du bliver nødt til enten at læse de originale kilder eller søge i alle de mulige sogne!

Dagmar

Godkendelse af svar
Fra : mim

Dato : 29-11-03 22:58

Tak for svaret jkrjk2.