/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Fylder ulukkede spørgsmål.
Fra : emesen
Vist : 675 gange
1 point
Dato : 30-12-04 14:20

Dette har jeg sendt til service Kandu.
Citat
Hej Team Kandu!
Jeg ser tit at brugere kraftigt opfordrer andre brugere til at lukke deres spørgsmål.
Så nu vil jeg lige spørge om disse ulukkede spørgsmål er en belastning for systemet.
Venligst Eyvind. (Emesen)

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 30-12-04 14:25

He He du får ingen svar

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-12-04 14:25

Tror du de svarer??

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-12-04 14:27

Naturligvis tror jeg på et svar fra Teamet..................ellers havde jeg da ikke spurgt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-12-04 14:28

Næeh... emesen. De fylder hver mere eller mindre fordi de bliver lukket, men til gengæld er det muligt for andre brugere at søge på et svar og afgøre om det foreligger

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 30-12-04 14:31

venter stadig og venter

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-12-04 14:42

Kan man kun søge på de spørgsmål, der ER lukkede, mol ???

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-12-04 14:52

Birgitta -> Næeh... men man kan se om de er besvarede og dermed interessante for det problem man skal finde en løsning på.

Man får nu engang mere ud af at læse en fuldendt roman, frem for en halvfærdig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-12-04 15:03

Pussigt nok får jeg accept fra forskellige spørgsmål som jeg har [V] = [ ]
Der var rigtig mange spørsmål som jeg var involveret i og jeg fik en del mails fra forskellige brugere endda fra nogen som slet ikke havde deltaget i løsningsforsøget.
Så beslutningen om at slette [V] på spørgsmål der har hængt lidt, gør at jeg nu ikke aner hvem der har accepteret mit løsninsforslag, og hvad der måske var godt.

PS. Jeg lukker snart...............spørgsmålet er vist lidt gammelt nu.

Accepteret svar
Fra : Rfou

Modtaget 11 point
Dato : 30-12-04 15:05

Omvendt problemstilling - Hvis en tråd ikke er lukket fordi der ikke er kommet brugbare svar; så en man dejligt fri for at læse den igennem.
Står den som besvaret, kan man rede sig nogle gevaldige skuffelser og spilde en masse tid.

Jeg har indtrykket at at spørgsmålet om at man skal lukke sine spørgsmål, mest er af principiel art end det har praktisk betydning.

Rudolf

PS
En tråd fylder vel det samme på serveren, borset fra det lille indlæg: Tak for Besvarelsen. Jamen hov - så er det jo de besvarede der fylder mest!!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-12-04 15:06

Nåårh, mol. -Man kan jo netop IKKE være ret sikker på, om der er fundet et svar eller ej:
Dels kan "svaret" være: "jeg sender dig en mail".
Og dels kan der jo være mange kvalificerede svar, men spørgeren har bare ikke kunnet bruge nogen af dem.

Under alle omstændigheder: Et lukket spørgsmål koster penge, hvis man vil se svarene.
Et åbent spørgsmål er gratis, hvis man vil se de svar, der er kommet... og stadig åbent for debat og flere svar.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-12-04 15:13

emesen

Håber at du får svar, så vi kan blive fri for "tip" om at lukke et spørgsmål eller ligegyldige anmodninger i gamle "tråde" om at lukke spørgsmålet.

Fjern fluebenet fra de tråde, som der ikke sker noget i. Det er bedre at disse tråde står åbne end et ligegyldigt svar bliver accepteret. Svaret kan jo ikke bruges til noget.

Hilsen ans og godt nytår.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-12-04 15:29

Birgitta -> Efter 3 mdr. er alle besvarede spørgsmål gratis at læse

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-12-04 15:36

Efter 2 måneder er spørgsmål gratis at læse.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-12-04 15:36

[hør] Hvis et spørgsmål ikke er lukket/acepteret og man har et lignende spørgsmål kan man muligvis finde svaret i tråden, men man selv prøve alle muligheder. Hvis der forligger et accepteret svar er det som regel også løsningen på det problem man sad med. Dette gælder ofte i tekniske tråde alá :

1.) Hvordan laver jeg en besøgstæller i PHP
2.) Konvertere ISO fil ?
3.) Lave link til et billede ?

osv..

Mange gode forslag, men ofte kun et eller to der virker. Skulle man lede i en sådan åben tråd med 20 foreslag ? ..eller 'Go for it' i et accepteret svar ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-12-04 15:41

Jeg er ikke sikker, men mon ikke det kun er lukkede spørgsmål der bliver anmeldt hos div. søgemaskiner ???

Dét ville lyde logisk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-12-04 16:00

Selv godt nytår Ans.

PS. Jeg lukker snart...............spørgsmålet er vist lidt gammelt nu.
PSS. Alting er relativt..............var der vist en som sagde.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-12-04 16:14

NARJ, emesen!!! Nu må du da ikke lukke, før du får svar fra kandu!!!
Vi skal da vide, hvad de svarer!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-12-04 16:17

Vent du bare til næste år med at lukke dette spørgsmål

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-12-04 16:47

Ok men så lukkes det en dag i 2005 ..................altså når damemennesker brokker
sig - bliver jeg straks blød ::::::::::::::::::::::::::::::i bolden.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 30-12-04 16:51

Man får skam svar fra kandu. Det kan bare godt tage et par uger. Jeg sendte dem en mail for et godt stykke tid siden, men fik intet svar. Ugen efter sendte jeg en til. Stadig intet svar. SÅ blev jeg sur og sendte dem en mindre tilfreds mail, hvorpå jeg fik svar 3-4 svar. Men i grunden forstår jeg godt, de ikke er særlig vilde med at læse deres mails. Det er jo nok mest brok, de får - sjældent ros.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-12-04 17:05

HiHi, det kunne være, at vi allesammen skulle sende dem nogle nytårs-roser...

Nårh, så drukner emesens mail helt..

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 30-12-04 18:14

jeg fylder lige en kb mere på server...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-12-04 19:50

> Jernladyen

Jeg tror nu ikke, at det mest er brok "kandu" får. Der er så mange brugere, der tror, at de kan gøre det bedre.

Måske har du måske ret, de samme brugere, som mener at kandu kan gøres bedre, brokker sig i en uendelighed over at "kandu" ikke lige har rettet sig efter deres forslag

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-12-04 20:31

emesen

Så er der bud efter dig her http://www.kandu.dk/dk/spg/57153

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-12-04 20:43

snaptil -> ..samt i databasen. Du har øget downloadtiden og belastet nettet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-12-04 21:04

Tak Ans.

Nu får vi snart startet vores 10 mb opogned kobling.
Så kan vi køre turbo hosKandu.
Det gør ikke så meget med den langsomme nedhentning - så kan man da nå, at læse spørgsmålene.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 31-12-04 11:07

Og dette har jeg modtaget:
Citat
Hej Emesen
Nej lukkede spørgsmål er ikke en større belastning end ikke lukkede spørgsmål, men man kan sige at det er umoralsk at lade sine spørgsmål forblive åbne hvis der er kommet svar, for så får svargiveren ikke sine point.

Du og din familie ønskes et rigtig godt nytår.

Med venlig hilsen / Best regards
Rasmus Andersen
Servicemedarbejder

Se det var da en ret hurtig tilbagemelding.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-12-04 12:55

Det var da hurtigt du fik svaret.

Lægger du det ikke som et tip, så alle brugerne kan læse det og blive det klogere.

Hilsen ans og godt nytår.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 31-12-04 13:05

Ok Ans - det gør jeg så.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 31-12-04 13:30

den meldte fejl så jeg sendte igen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-12-04 13:32

Tillykke
Du har åbenbart den pondus der skal til.
Og godt nytår

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-12-04 13:33

Det lige før man begynder at tro på mirakler!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-12-04 13:39

Åhh emesen

Trøste trøste det skal du ikke være ked af, nu bliver det da læst

De "kloge" og mindre kloge bliver nu klogere

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 31-12-04 13:42

Teil - held ..........rent held
Tedd - Og heldet følger de t..................

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 31-12-04 13:47

t............. = trossige :D

Ja Ans.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 31-12-04 14:36

Nåmen så vil jeg da gennemgå mine egne åbne spørgsmål for at se, om der er nogen "umoralske"...
Det tror jeg nu ikke der er.
Men hvis man ikke har fået et svar, man kan bruge, så er det jo ligeså "umoralsk" at lukke spørgsmålet. For så er der bare nogen, der tror, at der er en løsning på problemet og køber svaret. Så bliver de jo snydt... Men man får umorallsk nok nogle points tilbage.

Okay, nok om det. Nu må du gerne lukke, emesen. Og selvfølgelig: Godt Nytår til alle.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 31-12-04 15:23

>>>>
hvis der er kommet svar, for så får svargiveren ikke sine point.
>>>>
birgitta der skal jo lige komme et svar først.

Godkendelse af svar
Fra : emesen

Dato : 31-12-04 16:03

Tak for svaret Rfou. Du er tæt på mine tanker omkring lukning af spørgsmål.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-01-05 12:12

Sjovt... for jeg troede dette var svaret :

Citat
Næeh... emesen. De fylder hver mere eller mindre fordi de bliver lukket...

..og er der nogen der har fundet åbne spørgsmål på Google ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-01-05 12:14

... måske jeg skulle have rettet 'hver' ..til 'hverken' ...men ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-01-05 12:21

... Dato, Pnt, Spørgsmål, Fra. 1, 30/12, 39, Skal man afsløre spørgerens formål med
de stillede (28), Strandkro. 2, 30/12, 1, Fylder ulukkede spørgsmål. (27), emesen ...
www.kandu.dk/dk/emne/20605 - 68k - 31 dec 2004 - Cached - Lignende sider

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-01-05 12:21

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-01-05 12:36

Øh ah æm ..................det er jo lukket. minus denne
og denne i stadet

Kommentar
Fra : popper

Dato : 01-01-05 17:55

Uden at have læst alle disse indlæg igennem vil jeg godt bidrage med følgende:
Man stiller et spørgsmål i forventning om at dette kan besvares til ene tilfredshed, men bliver det nu det NEJ ikke i alle tilfælde, og når et spørgsmål ikke får et tilfreds stillende sva,r skal man da ikke give de dyrt købte points fra sig. Personligt har jeg to spørgsmål hængende som ikke er besvaret til min tilfredhed og jeg vil derfor ikke premiere de få svar der er givet. Ofte ser man at der ikke kommer konkrete svar på de stillede spørgsmål og det syntes jeg ikke at man kan være bekendt over for spørgsmåls stilleren
Dette var mon kommentar til dette GODT NYTÅT TIL ALLE

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-01-05 19:16

Uden at have læst hele dit kommentar Popper:
Dette kunne du have læst:
>>>
Hej Emesen
Nej lukkede spørgsmål er ikke en større belastning end ikke lukkede spørgsmål, men man kan sige at det er umoralsk at lade sine spørgsmål forblive åbne hvis der er kommet svar, for så får svargiveren ikke sine point.

Du og din familie ønskes et rigtig godt nytår.

Med venlig hilsen / Best regards
Rasmus Andersen
Servicemedarbejder

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 01-01-05 21:50

Udfra det her oplyste er det logisk at man skal lukke sine spørgsmål; men kun hvis man har fået et brugbart svar.

Har man ikke fået et brugbart svar, bør det forblive stående som ubesvaret. Dermed indikeres jo, at her er der ingen grund til at søge for man kan ikke forvente at finde noget.

Helt enkelt skiller man skidt fra kanel. Hvis alle spørgsmål bliver lukket så blander man skidt og kanel sammen, så det kommer til at ligne mit skrivebord. Der kan jeg heller ikke finde noget.

Rudolf

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-01-05 22:14

Rudolf - har du kopieret mit skrivebord:
http://www.keldd.webbyen.dk/
> emesen-2