/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Tingene til at genstarte en windows 95?
Fra : Hyrhyr32
Vist : 265 gange
50 point
Dato : 30-12-04 12:29

hey

er der nogle der har tingene til at starte en wíndows 95 op med..
altså helt forfra.?

Hvis der er.. så please HELP ME!!

Hilsen Kristian!

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 30-12-04 12:46

mener du en pc`er

eller en boot disk

http://www.bootdisk.com/

Kommentar
Fra : slander

Dato : 30-12-04 12:51

ja jeg tror lige du skal komme med et par ooplysninger mere??

men du skal bruge en boot disk (kan du downloade her http://www.xcopy32.com/downloads/bootdisks/boot95b.exe)
du skal også bruge en win 95 cd (naturligvis)

men skriv hvis du har flere spørgesmål???????????

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 30-12-04 15:44

En Windows 98 bootdisk virker også... så vidt jeg husker er windows 95 bootdisk ikke anvendeligt i ret mange formål, da den ikke starter cdrom device driver op...
Jeg har en windows 98 boot cd som jeg bruger i langt de fleste tilfælde.. har faktisk aldrig været ude for den ikke kunne bruges.. og så behøver man ikke diskettedrev som efterhånden er en uddød race.
mvh Brommi

Kommentar
Fra : severino

Dato : 30-12-04 17:02

Bootdisk fra 98 kan sagtens bruges til at få liv i en gammel maskine, det er jo først bagefter at du starter installationen af 95.
Bootdisken puster bare liv i systemet, og giver mulighed for at køre fdisk og formatprogrammet fra disketten.
Husk når du bruger din bootdisk, så flytter CDrom drevet en plads, for at gøre plads til en RAM-disk, som dog kun er til stede under kørslen af bootdisken.