/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Overtagelse af en Leasing varevogn
Fra : Snipey
Vist : 1327 gange
20 point
Dato : 30-12-04 11:46

Hej er der nogle der ved hvordan man laver en Kontrakt mellem 2 vognmænd (internt) som er juridisk som viser at man har overtaget varevognen og derfor betaler den anden vognmand det leasingen koster + forsikring o.s.v. og når leasingen slutter så er der en restgæld på et beløb som man så betaler og så er bilen ens, spørger fordi jeg har overtaget en på den måde og vil være sikker på bilen er min da jeg jo ikke vil gå og lave ting på bilen og den slags, for så at finde ud af han ser uhhh der lavet mange ting fint jeg vil have min bil igen(anden vognmand) så har man brugt så mange penge til ingen ting???

Mvh.

Snipey

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-12-04 12:04

Nu ved jeg ikke om jeg har opfattet det helt rigtigt.
Men jeg forstår det som: Vognmanden har leaset en bil fra et selskab/forhandler, og så har du fra vognmanden overtaget omtalte bil på samme kontrakt, hvor du bare betaler omkostningerne. Er det rigtigt??

Hvis det er sådan, er det noget rod, for det kan man ikke så vidt jeg ved, uden at Leasingfirmaet skal godkende at du har overtaget bilen.
Hvis derimod vognmanden ejer bilen, og du har leaset den af ham, skal I have fat i en kontrakt hvor betingelserne fremgår klart og tydeligt, så der ikke er tvivlsspørgsmål om hvem der har ret til bilen når leasingperioden udløber.
mvh dova

Kommentar
Fra : Snipey

Dato : 30-12-04 12:47

hej dova

jo næsten rigtigt det en vognmand der ejer bilen og som jeg så har overtaget, hvor det køre sådan at jeg bare betaler udgifterne på den og når leasing kontrakten ophør så er bilen min...

Spørgsmålet er så om der er et link eller om der nogle der ved hvordan man laver en internt kontrakt vognand til vognmand,

hvor betingelserne fremgår klart og tydeligt, så der ikke er tvivlsspørgsmål om hvem der har ret til bilen når leasingperioden udløber.

Sådan at han ikke når leasingen ophøre bare siger det hans og tager bilen igen og så har jeg ikke bilen igen ?

så man ikke har brugt penge på at lave det ene og det andet og så bagefter viser sig nå penge ud af lommen nu skal man finde en ny bil det får at han ikke kan løbe fra den aftale der er lavet ...

men ved ikke helt hvordan den skal laves Hæælp Please TAk...

Mvh.

Snipey

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 20 point
Dato : 30-12-04 15:26

http://www.retssal.dk/vis_side.php3?side=75

Der kan du læse udkast til en leasingkontrakt.
Men der står ikke noget med evt.forkøbsret, men mit forslag:

I afsnittet Bortfald (=ophør)
"Aftalen er indgået for en periode på x antal måneder og bortfalder den ..../....-...."
Så få indføjet, at ved bortfald/ophør af leasingperioden, forbeholder du dig ret til at købe bilen for et nærmere bestemt beløb.
Og det må han så skrive under på, så du er sikret på den måde

mvh dova

Kommentar
Fra : Snipey

Dato : 31-12-04 08:43

takker for hjælpen Dova det var lige hvad jeg skulle bruge enu engang tak

Mvh.

Snipey

Godkendelse af svar
Fra : Snipey

Dato : 31-12-04 08:45

Det var lige det jeg havde brug for at finde Takker mange gang

Tak for svaret dova.

Mvh.

Snipey