/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
webmail og andet skrammel med profit for~
Fra : zonker
Vist : 642 gange
500 point
Dato : 16-08-02 12:06

Nu har der været nogle tip om webmail, hvor man kan tilmelde sig.

Og hvis man gør det tjener, i dette tilfælde, Martin Green penge på det.

Det er det man med et pænt ord kalder spam, scam og hvad der ellers er kommet på som synonym for dette uvæsen.

Alle mennesker forsøger at bekæmpe spam og i dette tilfælde, at hvis du tilmelder dig mit link tjener du penge....Simpelthen fordi det ødelægger mere end det gavner...

Mit spørgsmål er nu hvorfor kandu skal tilklistres med den slags uvæsen og dermed ødelægge det helt. Det er noget som bør stoppes i starten og det var også derfor jeg reagerede som jeg gjorde ??

TIl den som har en saglig begrundelse for dette sætter jeg 500 point på højkant. Hvis begrundelsen er rigtig god vanker der mere

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 16-08-02 12:40

Hej Zonker!

Helt enig - for en gangs skyld!

Ved du eller nogen andre, om man virkelig tjener penge på sådanne sider? - Eller udfører man bare en masse gratis arbejde for andre?

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 16-08-02 12:58

Der sker det at når de andre tilmelder sig får han penge for det..

Som regel er det opbygget som en pyramide... jo flere du får indfanget des flere kroner får du.

Efter hvad jeg kan se her fungerer det ved at man modtager reklamer i sin email :

http://advertise.zwallet.com/

Og der står ellers på deres hjemmeside at, man IKKE må benytte dette når man ikke er fyldt 18:

Other Countries:
If You are under 18 years of age and live outside the United States, You need to obtain parental permission before submitting information to zWallet.com. Read our Privacy Policy at http://www.zwallet.com/privacy.html

Og da Martin Green ikke er det ifølge hans profil :

http://www.kandu.dk/dk/userview.asp?uid=10223

citat "Jeg er en dreng på 16 år, der bor på Bornholm....."

Følger han ingengang deres politik, ja med mindre hans forældre har skrevet under på, at det er ok. Hvilket jeg tror er usandsynligt.

Og ydermere skriver depå deres side om spam, at poster man indlæg om zwallet i email, på BBS eller beskeder som er urelevant i forhold til indlægtet der hvor man poster bliver det betragtet som spam :

http://www.zwallet.com/spam.html

Indlæg fra siden :

"What is Spam?
Spam (unsolicited commercial email, spam email, bulk email, mass email, junk email) is an email message that is sent to someone without their consent. It is the electronic equivalent of junk mail You receive in Your mail box every day.

Usenet, message board and email all are types of spam. Usenet and message board spam are messages sent or posted which are unrelated to the topic of discussion of the particular news group or message board. Email spam is any electronic mail message that is sent to a recipient(s) with whom the sender does not have an existing business or personal relationship and is not sent at the request of, or with the explicit consent of the recipient(s)."

Og samtidig er man klar over at man siger ja til følgende når man tilmelder sig deres hjemmeside :

citat "....You agree to accept this Anti-Spam Policy and User Agreement ....." (den er nævnt ovenfor).

Kommentar
Fra : martingreen

Dato : 16-08-02 13:32

Hej Zonker..

Min profil er ikke opdateret.. Jeg er 17, og ja min forældre har skrevet under på
det og det er sendt til New York.

Jeg vil ikke kalde det spam, men ok du har nok ret.
Jeg synes ikke det er forkert at man skriver et tip hvor man tjene lidt kroner og øre, både
selv og andre.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 16-08-02 13:47

Kære Martin

Det er ikke et spørgsmål om det er spam.

For 1-2 års tid siden var det uvæsen, som du nu desværre forsøger at få til livs i omløb i alle retninger.

Pyramidebaseret indtægt, som via reklamer alle vegne gjorde at folk blev mere og mere sure på de firmaer, som desværre forsøger at lave en forretning ud af det.

Og når jeg læser formålsparagraffen på zwallet igennem, har du allerede overtrådt denne, det er jo ikke just god reklame for det firma og sætter dem i dårligt lys.

For sådan jeg læser det på deres hjemmeside, er de absolut imod den metode som du bruger herinde.

Samtidig tror jeg ikke at flertallet herinde gider reklamer på kandu, det mener jeg er en af årsagerne til at det også er så populært som det er.

Meningen herinde er vel ikke, at den ene mere eller mindre griske forretningsmetode skal udbredes til alle og enhver.

Det ville være synd og skam at ødelægge det med den slags scam/spam, som du desværre er eksponent for. Om du er imod det eller ej, stopper det desværre ikke med mindre vi råber op, hvilket ikke burde være nødvendigt ?? For du giver jo selv udtryk for at du syntes det er helt iorden....

Kommentar
Fra : als

Dato : 16-08-02 15:02

Jeg er helt enig med zonker og det er helt korret som zonker forklarer det. Jeg er stor modstander af den slags og vi skal absolut være fri for den slags herinde, især da der stadig er mange især unge som ikke ved hvad den slags står for.

Kommentar
Fra : kjeldgaard

Dato : 16-08-02 21:06

Bare af nysgerrighed (for jeg kender ikke konceptet) - hvor kommer pyramidestrukturen frem?

kjeldgaard

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 16-08-02 23:33

Det gør den i og med at jo flere du får til at tilmelde dig din link, jo flere referals (henvisninger) får du.

Og det er baseret på at hver gang dem som du har fået tilmeldt kigger på reklamer, tjener du selv kroner....

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 500 point
Dato : 17-08-02 01:43

Hejsa...

her kommer der lige en lille bunke galde og information... ang. spam, "internetpyramidespil" m.m.

På denne side... "Tjekliste til brug for vurdering af lovligheden af pyramidisk opbyggede arrangementer "... -->
http://www.fs.dk/jura/loveregl/mfl/div/tjekfo.htm
ka' man bl.a. se hvordan et pyramidespil defineres...

her er der en artikel... "Bliv rig af at surfe på internettet!"... -->
http://www.e.magazine.dk/Artikler/Artikel.asp?ArtikelID=70
der minder en del om dette koncept, man hvor det her er med emails istedet for... den forholder sig også kritisk til dette koncept... den eneste forskel der umiddelbart er, er at du ikke selv ska' betale noget...

dette er også et godt råd fra forbruger sikkerhed... "Undgå digital junkmail"... -->
http://www.forbrugersikkerhed.dk/doc_144_1.asp

angående opbygningen af referals og pyramidespil... er her en side... -->
http://users.cybercity.dk/~dsl2729/vide.htm
som taler for den her slags koncept... men siger også disse fornuftige ord... nede i sektionen omkring "Referentsystemet"...
..." De fleste firmaer tilbyder at sende mails til dine venner og bekendte så de kan blive dine referenter. En fremgangsmåde, der efter min bedste mening, ikke kan anbefales - hvis du altså ikke ligefrem vil terrorisere din venner med "spam". "... Nu ved jeg godt at Kandu.dk er et åbnet forum m.m. men derfor synes jeg ikke det er særlig fedt at der bliver reklameret med sådan noget bras...

desuden får man placeret et spyware på computeren... når man går ind på linket... -->
http://www.zwallet.com/index.html?user=martingreen
det er spyware cookien fra DoubleClick man får lagt ind i sit system...

hvis man vil vide mere om den fætter, ka' man bl.a. her læse noget information om den her... -->
http://www.safersite.com/PestInfo/D/DoubleClick_Spyware_Cookie.asp
samt den side den også refere til... -->
http://www.cnet.com/internet/0-3761-8-3217791-2.html
hvis man går ned til sektion omkring doubleclick... tja... så ser den noget voldsom ud... Jeg ved ikke om de stadigvæk bruger WebBugs, men de har gjort det... men bare det at ska' gå ind på et link der smider sådan en tingest ind på ens computer er *---censureret---* iriterende... i det man inden længe ka' se frem til en ny bunke spam mail, hvis man er uheldig...

der er yderligere information omkring webbugs her... -->
http://home13.inet.tele.dk/kruse/webbug.htm
og på denne her side... -->
http://news.com.com/2102-1017-243077.html

men som sagt ved jeg ikke helt om DoubleClick stadigvæk gør brug af WebBugs... det ka' godt være de siger de ikke gør... men jeg tvivler nu på at de sku' være holdt op med at bruge det...

til sidst og ikke mindst er der her endnu et eksempel på lidt a la dette koncept... "lette_penge.dk"... der ka' det også ses at opbygningen minder meget om et pyramide spil, ligesom foregående danske eksempel.. selvom personen her bag prøver at overbevise om noget andet... -->
http://www.lette_penge.subnet.dk/

disse sider nævner ikke umiddelbart noget om de rare sidegevinster man også selv får... tonsvis af mere spammail... dit navn registreret i jeg ved ikke hvor mange databaser rundt omkring... så du ka' modtage endnu mere spam mail... og der står godt nok man ka' melde fra... men det bliver man ikke slettet af... og dem der sender disse mails er også ret ligeglad om du har meldt fra eller ej...
og det ka' være en møg lang og træls vej at slippe helt fri for disse mails... der ska' sættes IP filtre op, spam filtre, samt en masse andet bøvl bare for at bekæmpe dette problem hvis man er uheldig... I værste tilfælde bliver man nød til at lukke sin mailkonto hvis man vil slippe helt fri for det... hvis man bliver udsat for et vildt bombedament af mails...

så jeg håber at Kandu.dk i fremtiden ka' slippe for denne slags spam... oki det ka' da være fedt at tjene penge på den måde, hvis man overhovedet tjener nogen... men hvorfor *---censureret---* genere andre med det....

håber ikke dette indlæg er alt for rodet...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Traic

Dato : 18-08-02 13:43

Jeg syns nu heller ikke at Kandu skal bruges til at tjene penge på, det er jo ikke en side til fri reklame !!

Zonker --> FEDT du bragte det op ! ))))))))))))))))))))))))))))))))

Kommentar
Fra : kaasgaard

Dato : 21-08-02 02:05

Hep,

Helt enig pyramidespil og lign. er noget snavs og det er et godt tidspunkt at tage emnet op på igen, da jeg synes 'make money now' mail er på vej frem igen.

En god ting at gøre er - hvis det er spam pr. mail - at melde afsenderens mail-server til dorkslayers.com (nu da ORBS er væk). Mange ISP'er har sat deres mail-servere op til at afvise mails, der kommer fra de mail-servere, der er listet i dorkslayers arkiver.

Der er mere info om spam og hvad man kan gøre på
http://spam.abuse.net
http://www.mindworkshop.com/alchemy/nospam.html

og den - efter min mening - bedste side
http://www.howtofightspam.com/

Jeg hader, hader, HADER spam og det bedste man efter min mening kan gøre er - som minimum - at sende spam videre (det være sig lige fra: vind en telefon - forward til 20 venner, få et bedre liv - forward til 30 venner, etc.).

Det sjoveste er at lave en regel i sit mail program, der sender spam mails tilbage i hovedet på afsenderen, evt alle der kommer fra det domæne, alt efter omstændighederne.
Hvis alle gjorde det ville det være sjovt :)

// Martin

PS: jeg har ofte tænkt på at kombinere 'repeat', '100000000' og 'mail' i en c-shell.... men flooding er vist heller ikke vel set :)

Kommentar
Fra : kaasgaard

Dato : 21-08-02 02:11

Btw,

Spam er forbudt i EU :)

http://www.internetnews.com/IAR/article.php/1154391

// Martin

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 25-08-02 11:31

Hvad nytter en lovgivning om at det er forbudt, når dem som laver det måske bor i et 3. land udenfor EU ??

En ting er lovgivning, noget andet er dagligdags brug

Godkendelse af svar
Fra : zonker

Dato : 28-08-02 14:38

Tak for svaret strarup.