/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Ang. Kørekort Bus.
Fra : greenfield69
Vist : 678 gange
100 point
Dato : 29-12-04 22:16

Hej. Jeg håber at nogen kan bringe mig ud af tvivlen om uddannelsen af buschauffører på landets AMU-centre. Jeg har netop gennemgået kurset, og har der fået at vide, at hvis man bestod, fik et kørekort til D erhverv. Jeg modtog også, efter min beståede køreprøve, et midlertidigt førerbevis, med påtegnelsen "b + d + d erhverv". Jeg har nu modtaget mit originale kørekort, og kan ikke umiddelbart se den påtegnelse, som tilkendegiver, at man også har gennemgået erhvervsdelen. Jeg kunne godt tænke mig, at måske andre har undret sig over det samme. Så, er du en af dem, så giv venligst lyd.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 29-12-04 22:44

Nedenunder rubrikkerne på kørekortet skal der stå en talkode.
Det er den der bestemmer om du har erhvervsdelen.
jeg finder lige koden frem til dig og vender tilbage.
mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-12-04 22:46

Der skal stå 425, det betyder at D er udvidet med bestået erhvervskort.
mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-12-04 23:28

Nederst på denne side http://www.handi-mobil.dk/Lovgivning/kkk.htm kan du se de forskellige koder.

Hilsen ans og godt nytår

Kommentar
Fra : greenfield69

Dato : 30-12-04 00:19

Ok Dova. Tak for svaret. Jeg kan ikke lige se her hvordan jeg skal give dig point, hvorend jeg gerne ville. Men de skal nok komme. Tak for hjælpen,

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-12-04 00:26

Selv tak

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : greenfield69

Dato : 03-01-05 10:15

Tak for svaret dova. Det var lige hvad jeg havde brug for. Jeg troede lige at de havde snydt mig for et spempel, og det går jo virkelig ikke.