/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
ATI Radeon X800 eller 9800XT?
Fra : DeltaFZwo
Vist : 456 gange
100 point
Dato : 29-12-04 21:14

Jeg vil ha' et nyt grafikkort men er i tvivl om hvilket. Jeg har fundet 2 som jeg godt kunne tænke mig. ATI Radeon X800 og ATI Radeon 9800XT. Hvilket et vil i anbefale mig at vælge? Og er der nogle ting med hensyn til strøm man skal tage højde for?

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 110 point
Dato : 29-12-04 22:52

Helt klart X800 Det er nyeste generation! Hvis du har en god strømforsyning ( 400 W mindst) og et strømstik ledigt skulle det sagtens kunne gå med strøm!

Kommentar
Fra : Wiede

Dato : 30-12-04 09:02

Hej Delta

Som tedd skriver er der generationsskifte mellem de kort du beskriver der. Jeg har selv Ati Radeon 9800X-treme speciel edition. På denne speciel edition var det CS Zero der var "med" i pakken, på X800 er det DooM3 eller HL2 der er med i de special edition. Ikke at det giver viden om hvilket der er bedst, men generationen er altså skiftet.
Begge kort kører med seperat strømforsyning og du skal lige tjekke denne inden du køber, men de fleste nyere puts har en ok strøm forsyning.

Når jeg snakker om 9800 er det første der kommer i tankerne varme? Det er vildt så meget køling der er brug for når man har en puter der måske nok er en smule fyldt med HD og ekstra supply, meeen det bliver varmt.

Men dette til trods er det kun TV out der driller mig, og det er nok bare et ? om at finde de rigtige info omkring kortet.

Held og lykke med det
-og godt nytår

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 30-12-04 09:44

helt klart x800 som tedd

Godkendelse af svar
Fra : DeltaFZwo

Dato : 31-12-04 01:24

Tak for svaret tedd.