/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
hvordan åbner jeg filen?
Fra : yearhouse
Vist : 429 gange
100 point
Dato : 29-12-04 16:22

Nu har jeg fundet et af min datter spil, og fundet noget kanongodt musik.
Jeg plejer gerne at nappe sådanne wave- eller midifiler over i andre mapper.
MEN i dette spil hedder samtlige soundfiler RDS.
Kan disse filer bruges eller afspilles på en eller anden måde?

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 29-12-04 17:06
Kommentar
Fra : olepost

Dato : 29-12-04 17:08

Det var noget vrøvl jeg fik linket til

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 29-12-04 17:14

Tak skal du ha´ Olepost

Men det "sprog" fatter jeg ikke en dyt af.....
Det kan måske ikke "siges" på en lidt mere "ikke-nørd-venlig" måde???

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 29-12-04 17:46

prøv at højreklik på filen og åben med mediaplayer

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 29-12-04 17:50

Sæføli' jlbendtsen

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 29-12-04 18:09

joanjoergensen>

Sæføli' jlbendtsen???
bare et foreslag

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 29-12-04 18:29

Der findes (mig bekendt) ikke et standardiseret medieformat, der hedder *.RDS... så enten er det en helt lokal løsning i spillet, eller også er det ikke musikken.

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 29-12-04 18:36
Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 29-12-04 18:38

Dén med medieplayer går ikke........Den understøtter ikke formatet.
Jeg har været samtlige punkter igennem i spillet og ingen kan jeg bruge til afspilning. De omtalte filer ligger i dén mappe der hedder SOUND.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 29-12-04 19:12

Hvad hedder spillet?

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 100 point
Dato : 29-12-04 19:48

Jeg tror justuniverse har ret, der findes ikke et standardiseret lydformat der hedder *.RDS. Hvis dit lydkort i PC'n understøtter samtidig afspilning og optagelse, så prøv følgende download og installer Soundgrabberprogrammet Audiograbber. Indstil audiograbber til indspil via lydkort, og indstil outputformatet .wav eller .mpg. Start spillet du vil grabbe lyden fra, brug ALT+TAB til at skifte mellem spillet og Audiograbber, og så optager du simpelthen musikken med audiograbber. Audiograbber kan downloades her:http://www.audiograbber.de/

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 29-12-04 20:22

Jeg kan oplyse at spillet hedder HULK.

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 29-12-04 21:07

Undskyld jlbendtsen, jeg prøvede ikke at være fræk, jeg syntes bare
det var en god idé (forslag)

Godt Nytår!

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 30-12-04 11:13

Helt iorden joanjoergensen..Det hænder bare tit at der er en dårlig stemning herinde så de er aldrig til at vide

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 30-12-04 11:32

HALLOOOO yearhouse er du kommet videre eller hva'?

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 30-12-04 12:41

Tak for svaret Brassovitski....Og godt nytår

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 30-12-04 13:18

Til dem der gider læse dette vil jeg bare lige sige, at når jeg af og kommer med en lille indskudt bemærkning på div. tråde, så er det da aldrig for at være uforskammet eller smart. Det sidste har jeg slet ikke nogen grund til at være, da jeg er meget lidt smart på en computer, ligesom jeg har fået meget mere hjælp I KANDU end jeg ovehovedet har været i stand til at yde.
Men når jeg ser et råd, som jeg mindes, at dét har jeg da med held prøvet, så får jeg bare lyst til at komme med en lille bemærkning.
den dårlæig stemning i dette forum lader jeg andre om at skabe. Jeg er så glad for at have lært KANDU at kende, derfor vil jeg være den sidste til at spolere noget i dette herlige program. Rigtig Godt Nytår til alle og på genmail i det nye år.
Venlig hilsen Joan

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 30-12-04 16:12

Jeg vil lige komme med kloge århus-ord: Også godt nytår til alle.
Dét, med dårlig stemning sorterer jeg altid fra.......og KAN gøre det. Det skal være meget alvorligt før jeg puster mig op. Cyberland er sq et sjov sted at snakke. Vi mangler bare en lille detalje: Kropssprog....Derfor skal der ikke meget til at misforstå..........eller blive misforstået. Se dénne sætning for dig: "Han lyver meget".....tre ord, og her er tre betydninger:

HAN lyver meget
han LYVER meget
han lyver MEGET

Forstår i hvad jeg mener????

Rigtig godt (vådt) nytår
TOM

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 01-01-05 22:59

Hej alle i 2005.

Ja, Yearhouse, det er helt rigtigt og meget forståeligt, men vi må jo altså klare os uden det kropsprog og så, som du siger, ikke være alt for tyndhudede.
Kandu skal jo være til gavn og glæde og intet andet.

Godt Nytår (med en desværre meget sørgelig baggrund for mange mannesker)
Venlig hilsen
Joan