/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Kan ikke slette spil
Fra : stig54
Vist : 1595 gange
100 point
Dato : 29-12-04 14:59

Jeg har et problem med min datters computer ang Sims spillene.
De skal installeres i en bestemt rækkefølge.
Hun har prøvet at installere et og stoppet midt i installationen.
Jeg kan ikke fjerne dem i tilføj fjern programmer den beder om en cd som den så siger er den forkerte.
Jeg har, inden jeg går over til formatering, slettet alt hvad jeg kan finde i søg men stadig ligger der jo nok noget i registrering.
Jeg har kørt regedit, den fjernede en hel del, men stadig husker sims selv installationskoden. Jeg har Paretitioneret og forsøgt at installere sims på det nye drev, men stadig ligger der et eller andet på c:
Skal jeg virkelig formatere??

Kommentar
Fra : Dor

Dato : 29-12-04 15:10

Sims efterlader, udover diverse i registrerings databasen, en mappe med brugerdata, prøv at se efter om den ikke atadig ligger på computeren - den ligger under programmer/maxis/sims der vil du sandsynligvis finde mapper med downloads og gamedata/brugerdata. - ellers prøv om du kan installere spillet igen og så derefter køre en uninstall igennem simsprogrammet. (når man først har slettet dele af sims, kan den desværre være næsten umulig at fjerne)

Godt nytår
Dor

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 29-12-04 15:25

Jeg har slettet maxismappen inde i programmer, og det er når jeg prøver at installere eller afinstallere at den siger at cd 2 som den beder om lader til at være den forkerte, og det må jo være fordi hun har installeret den hun afbrød med en venindes og den cd kan ikke findes. (rodehovede) smil

Accepteret svar
Fra : Dor

Modtaget 110 point
Dato : 29-12-04 15:47

Prøv følgende:

gå ind i regedit igen(Denne gang skal du ikke søge):
Gå ind i mappen HKey_current_user/Software - se efter om der ligger noget her fra eagames eller maxis (det er ikke sikkert der ligger noget her - jeg mener at det kun er sims2 der ligger noget her, men se lige efter for en sikkerheds skyld) - slet hvis der ligger noget

Gå derefter ind i mappen HKey_Local_machine/software: her ligger der sandsynligvis en mappe fra electronicarts (slet det der hører til sims) samt en mappe fra maxis. Når man søger igennem registreringsdatabasen er det ikke altid den finder det hele. Du bør måske, efter at have slettet de to mapper, eventuelt lige søge igennem databasen efter eletronicarts, maxis og ea games (men vær sikker på at det hører til sims, ellers skaber det jo bare flere problemer )

Dor

Godkendelse af svar
Fra : stig54

Dato : 29-12-04 20:19

Tak for svaret Dor.
Fandt nogen der blev fjernet.
Nu kommer det "sjove" jeg kan godt forstå at den ikke ville acceptere cd2 i afinstallationen. Der er to identiske cdér i det nye spil hun har fået i julegave, begge 1ere så spillet skal byttes imorgen.