/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
popup sider hjælp!!!
Fra : smut
Vist : 998 gange
500 point
Dato : 29-12-04 12:16

jeg har det lille problem at jeg fik en helvedes masse popup sider på min pc i tirsdags da jeg skulle finde et crack på nettet det var faktisk så slemt at jeg måtte pille mit net kabel fra da de poppede op helt uhæmmet selv om jeg ikke engang rørte internet eksplore men jeg har fået det fjernet fra min pc det helt store problem ligger så i at min kæreste tror jeg har siddet hele dagen og kigget på porno da det jo naturligvis kan ses i oversigten hvilke sider der har været åbnet hun siger da hun tror på mig men jeg ville blive MEGET glad hvis der lige var et par stykker der kunne hjælpe mig med at forklare min kæreste hvordan SÅ mange porno sider havner i oversigten

HJÆLP!!!!

Kommentar
Fra : briani

Dato : 29-12-04 12:23

Hejsa

Mens din kæreste kikker på så går du ind på de sider du kan huske du var inde på da du søgte på en crack

Så kan kæresten jo se at det passer det du siger,da alle disse popupvinduer vil komme igen

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-12-04 12:25

ingen popup stopper ???????????????

Kommentar
Fra : briani

Dato : 29-12-04 12:26

Tillæg

Jeg ved godt det er bøvlet men bagefter kan du jo gå om i oversigten,så vil alle disse nye pornosider figurerer her

Så må kæresten jo "indrømme" at du har fortalt sandheden

Brian

Kommentar
Fra : smut

Dato : 29-12-04 12:31

nej jeg har ingen popupstopper nem det tror jeg at jeg skal ha nu.....
>briani< er du da blevet vanvittig det var ikke nemt at fjerne alt det lort men du har ret det ville være nemt.....i første omgang..

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 29-12-04 12:33

Få dig en popup stopper. Har du ikke SP2, så hent den fra Google. Den virker.!!!!
http://toolbar.google.com/
Det skal være den engelske ver.

Kommentar
Fra : tonnie

Dato : 29-12-04 12:34

hvilket styresystem har du? winxp? download service pack2 (sp2) den hjalp mig med at stoppe ALT skidt på skærmen..

mvh
tonnie

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 29-12-04 12:36

At din kæreste er en computer nørd det ikke fatter en bjælde, er jo kærestens problem.!!!

Fortæl hende, at det er så'en det er med nettet, men du for at imødekomme hende nu har installeret en pop up stopper, som forhåbenligt kan tage noget af al det skravl.!!!
Men du kan intet love, for du kan altså ikke kontrollere internettet og hvordan folk derude har opsat deres sider.!!!!!!!

Kommentar
Fra : briani

Dato : 29-12-04 12:38

Hejsa igen

Jamen så prøv at lade kæresten søge efter diverse ting på nettet,og så skulle det da være mærkelig bagefter om der ikke skulle ligge nogle enkelte frække ting i oversigten.

Og når så freden har sænket sig over det lille hjem så får du lige en tip

Stop for muligheden for at surfe til bestemte websteder
Du har måske børn derhjemme og føler derfor et behov for at spærre for adgangen til visse bestemte websteder.
Sådan gør du:
1: Åbn Kontrolpanelet ved at klikke på knappen Start på Proceslinjen.
2: Klik på Internetindstillinger i Kontrolpanelet, og klik derefter på fanen Indhold.
3: Klik på knappen Aktiver for at angive ikke tilladte websteder, og klik derefter på fanen Godkendte websteder.
4: Skriv adressen på den side, du ikke vil have, der skal kunne vises, og klik på Aldrig.
5: 5: Tilføj så mange adresser, som du finder nødvendigt, og klik på OK.
PS: det er som regel sex sider og vold man spærre adgangen for hos sine børn
Men har du selv lyst til at kikke på disse sider når børnene er lagt i seng er der også mulighed for at oprette en adgangskode unden fanen generelt,som kun du kender,når du så vil ind og se på en sex side,så popper der en vindue op.som beder om en adgangskode,den taster du bare ind.så bliver der åbnet for siden

Meningen med dette tip skulle så være at KUN KÆRESTEN KENDTE DEN ADGANGSKODE SOM BLEV OPRETTET

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 29-12-04 12:43

Det handler også om tillid det her. Siger "smut" han ikke surfer på porno-sider hele dagen, må man stole på dét.

Smut, mit råd er: Start med en pop up stopper...

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 29-12-04 12:48
Kommentar
Fra : smut

Dato : 29-12-04 12:49

er der ikke lige en der kan forklare såèn nogenlunde på dansk hvorfor og hvordan de popup sider virker...

smut

Kommentar
Fra : GlemSom

Dato : 29-12-04 12:50

Jeg vil anbefale du kigger på browseren firefox.
Denne browser har indbygget popup killer - samt er ikke så modtagelig overfor spyware osv.
Selv har jeg brugt denne browser under både Linux og Windows og er ganske tilfreds.
Link: http://www.mozilla.org/products/firefox/

Kommentar
Fra : briani

Dato : 29-12-04 12:59

Hejsa igen

Hvad er et popup vindue?

Popup vinduer er små webbrowser vinduer, der typisk bliver brugt i forbindelse med reklamer på internettet. Mange gange åbner de op så snart du navigerer ind på et website, om du har bedt om at se dem eller ej. Det kan være at de først åbner når du klikker på et link eller en knap på websitet, og de kan åbne både over eller under det vindue du sidder og bruger.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 29-12-04 13:02

Et pop up vindue er en kode der ligger på en given hjemmeside man besøger. Den "aktiveres" så og den kan så linke til andre pop up vinduer osv osv....
Det hele fungere uden din indvirkning andet end at du besøger en side, som nødvendigvis ikke er porno relateret, men siden linker til noget porno relateret via pop-up vinduet.

Men som vi alle efterhånden har sagt: FÅ EN POPUP STOPPER......

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-12-04 13:42

Hvis du har hentet dit cracks på "www,cracks,am" så kan jeg godt forstå det.
Jeg har med vilje sat kommaer i link angivelsen, da denne link er fyldt med sådan snavs, og de bliver ved med at muldre frem.
Linket har tidligere været bragt her på KANDU, så derfor vil jeg ikke logge andre i samme fælde, som jeg selv og måske andre hoppede i med samlet ben.
Så hvis det er ovenstående links, så smid det væk, for din egen skyld!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-12-04 13:45

du kan hente en super popup-stopper her:

http://www.panicware.com/process_download.html?prdid=PSFREE

med den kan du vælge både at blokere og tillade imens du surfer alt efter hvad du vil se - jeg har ingen problemer med den - tvært i mod

desuden hvis du kører XP - så burde der jo være både firewall og popup-stopper derfra - men det er jo en smagssag

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-12-04 13:59

Sådanne POP-UP's kan også startes fra din opstartsmenu, og ligge gemt i registreringsdatabasen, samt styret af cookies.
Så du bliver nok nød til at rense op i alle hjørner. Prøv også at hente på www.crc.de hvor der et cleanerprogram til de døde filer i registreringsdatabasen. Hvis du aldrig har ryddet der, så vil du blive forbavset over hvor meget der ligger der til ingen nytte.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-12-04 14:05

http://www.abexo.com/crcdemo.exe denne her er bedre og downloader direkte, den anden er lidt mere tricky, så klik på linken og gem den, den er god, selv om den ikke er registreret, men du kan så kun slette en ad gangen.
Jeg giver dette lille nyttige program @@@@@ for brugerfunktionalitet.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-12-04 14:13

..som suplement/alternativ til severino's forslag : http://tucows.tdconline.dk/regist95_default.html

Normalt er det ikke nødvendigt at stoppe pop-up's

Jeg får; så godt som aldrig, nogen ! Jeg har blot installeret Spywareblaster : http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html

..der forhindre at jeg for pop-up snavs, når jeg surfer. Til gengæld vises alm. og lovlige javascript op-up's i forbindelse med f.eks. menuer, uden jeg skal tage stilling til, om jeg tillader pop-up på denne side og bla bla bla...

Inen du installerer Spywareblaster, så rens lige din PC med : http://www.download.com/3000-2144-10045910.html?part=69274&subj=dlpage&tag=button

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-12-04 14:16

og så lige - pc = personlig computer

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-12-04 15:34

Ikke helt rigtigt miritdk, pc er et udenbysk sprog og skal siges med engelskbys "Personal Computer"

Kommentar
Fra : smut

Dato : 29-12-04 21:16

>severino<

det er lige nøjagtigt www,cracks,am jeg har søgt efter crack på og det gør jeg ALDRIG mere

>molo<

hejsa længe siden jeg skal nok kigge på dine links lidt senere

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 500 point
Dato : 29-12-04 21:48

smut -> Dette Reg. cleaner program er 'rimelig' ufarligt, så længe du ikke ændre default opsætningen : http://tucows.tdconline.dk/preview/355220.html

Det fjerner ikke pop-up's, men renser din registrerings database for 'døde' nøgler, hvilket kan speede din maskine gevaldigt op, hvis du har haft for meget rod liggende. Brug det EFTER en tur med Adaware

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : smut

Dato : 02-01-05 22:38

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 03-01-05 08:11

Hejsa smut

Dit spørgsmål lyder

"jeg ville blive MEGET glad hvis der lige var et par stykker der kunne hjælpe mig med at forklare min kæreste hvordan SÅ mange porno sider havner i oversigten"

Du acepter en kommentar fra molokyle som ikke forklarer hvorfor,men kun hvordan du ryder op.

HVORFOR ??

Brian

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-01-05 11:37

DU kunne jo forklare smut det briani

..men jeg skal da gerne prøve :

Et alm. trick i pornobranchen er at lokke folk ind på sider vha. af en teknik der kaldes Fishing. Man opretter en side med en masse IKKE porno relateret indhold. I virkelighed kun en masse tekst, der kan være skjult eller ej. Man kan skjule tekst ved f.eks. at skrive den i samme farve som baggrundsfarven på siden. Disse ord kunne være : games, cracks, rip, free, download, new, 3d, ..osv. alle er ord der kan forventes at folk søger på, når de f.eks. leder efter cracks til spil. Alle disse ord nævnes så i sidens <meta..> markør, som læses af søgemaskinerne og indexseres (rankes) og siden kan ydermere simpelthen tilmeldes div. søgemaskiner. Nu vil siden dukke op f.eks. på Google, når der søges på : free 3d game* crack* download.

Når man nu går ind på siden træder næste 'angreb' i kraft. På siden findes et javascript, vbscript, ASP, PHP, Perl eller lign. der spawner (cascader) nye sider med porno indhold fra div. sites rundt omkring. Der kan også være scripts som forsøger at indsætte en ny startside (Hijack'ing) eller et link i fortrukne. For ikke at blive 'afsløret' kan en sådan side kodes til at lukke sig selv, samt alle dens børn, så man ikke ser andet end et kort glimt af en side der åbnes og straks lukkes.

Imidlertid vil alle de spawnede sider nu ligge i historikken, oversigten, fortrukne og som startside. De vil selvfølgelig af samme grund også kunne findes i Temporary Internet Files i Windows biblioteket. Når først disse filer og link ligger på din computer, er der nu en meget større chance for, du 'frivilligt' besøger en/flere af disse sider, hvilket var hele formålet med Fishing'en

Hvis du vil vide hvorledes man rent praktisk koder en sådan side, må du stille et spørgsmål i f.eks. DHTML, Javascript eller lign., men den slags unoder skal du nok ikke regne med jeg giver hjælp til selvom jeg kunne

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : briani

Dato : 03-01-05 14:35

Molo

Når man spørger i øst får man svar i vest.

Smut Spørger

""jeg ville blive MEGET glad hvis der lige var et par stykker der kunne hjælpe mig med at forklare min kæreste hvordan SÅ mange porno sider havner i oversigten"

Du får acepteret denne kommentar

"smut -> Dette Reg. cleaner program er 'rimelig' ufarligt, så længe du ikke ændre default opsætningen : http://tucows.tdconline.dk/preview/355220.html

Det fjerner ikke pop-up's, men renser din registrerings database for 'døde' nøgler, hvilket kan speede din maskine gevaldigt op, hvis du har haft for meget rod liggende. Brug det EFTER en tur med Adaware"

Dette program ryder op i ens regi men kan overhovede ikke fortælle hvorfor pornoside havner i oversigten.

At du så nu kommer med en længere forklaring forstår jeg ikke

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-01-05 16:00

briani -> Du skal nok se det, som summen af alle kommentarer her i tråden, hvor mit accepterede indlæg var dét der var rosinen i pølseenden ..og som tilsyneladende kunne bruges til at rydde op på maskinen. taliskoko's forklaring og severino's råd finder jeg var en stor del af forklaringen og løsningen, men det var åbenbart mit indlæg der fik klaret ærterne for smut.

Bortset fra det, er det vist ikke min opgave at forklare smut's accept af kommentaren og jeg kom med forklaringen for den så kunne læses i dette lukkede spørgsmål, forhåbentligvis til glæde for de, der kunne tænkes at 'købe' det

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : briani

Dato : 03-01-05 17:16

Nu skriver smut jo i sit spørgsmål at han har ryddet op men mangler kun hjælp til at overbevise kæresten.

Så lidt mærkelig at man acepter en kommentar som omtaler et oprydningsprogram.

Men mon ikke der kommer en forklaring fra smut af

Brian