/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
TASTATUR VIRKER IKKE.
Fra : holmegaard
Vist : 1527 gange
100 point
Dato : 29-12-04 12:07

Jeg er ved at installere windows på en pc som kun er forsynet med usb. Når jeg så forsøger at installere windows og den på et tidspunkt foreskriver at jeg skal taste ENTER, så virker tastaturet lige pludselig ikke. Det virker ellers fint i DOS. Hvad kan være problemet ???

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 29-12-04 12:13

du skal vel ikke TASTE Enter, men klikke på Enter?!
jojo

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-12-04 12:14

joan din ordkløver

Kommentar
Fra : briani

Dato : 29-12-04 12:16

Hejsa

(hvis du har et "USB-Tastatur" skal du lige huske at du skal på forhånd ind i BIOS og sætte USB-Keyboard til enable, da du jo ellers ikke har mulighed for at trykke på en tast)

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 29-12-04 12:17

Ok miritdk men det kan jo være Holmegård tror man skal SKRIVE Enter????????????????
Hva'

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 29-12-04 12:35

du skal prøve at sætte en adapter på og placer stikket i keyboard indgangen

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 29-12-04 12:37

nu kan du jo sikkert ikke gå ind i krontrolsystemet/system/enhedhåndteringen/ her vil USB sikkert stå som ? (manglene driver)

Kommentar
Fra : briani

Dato : 29-12-04 12:43

Jamen kære venner læser i ikke hvad jeg skriver

hvis du har et "USB-Tastatur" skal du lige huske at du skal på forhånd ind i BIOS og sætte USB-Keyboard til enable, da du jo ellers ikke har mulighed for at trykke på en tast

Ind i bios og proplemet er løst så enkelt kan det gøres

Mvh og godt nytår
Brian

Kommentar
Fra : holmegaard

Dato : 29-12-04 12:59

Jamen, kære Brian.

Når jeg er i bios er det eneste jeg kan finde under enheder og I/O porte. Og her er det eneste om der en en usb boot enhed registreret eller ej. Der er ikke noget sted hvor kan aktivere tastaturet.

MVH Holmegaard

Kommentar
Fra : briani

Dato : 29-12-04 13:18

Jamen kære holmegaard

Den må være der et eller andet sted nu kender jeg ikke din bios
men hos mig er der en der hedder keyboard features under main menuen

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 29-12-04 13:20

PS

Du har vel ikke et andet tastatur uden usb som du bare kan bruge mens du får windows installeret ?

Så var det da meget nemmere-eller lån en hos naboen

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 29-12-04 13:31

HALLOOO! Gør nu som briani skriver eller skaf dig et tastatur med PS2 stik. Hvi ikke din BIOS er oldnordisk skal der være mulighed for at aktivere USB tastatur.

Kommentar
Fra : holmegaard

Dato : 29-12-04 14:13

Sig mig lige!

Læser i overhovedet hvad det er jeg skriver. Skal jeg måske ta et ps2 stik og hoppe på indtil det bliver fladt og så forsøge at stoppe det ind i et usb stik. Det tror jeg sku ikke dur. Som beskrevet er der ikke ps2 men kun usb. Og kunne jeg bare aktivere tastaturet i bios, tror i så ikke allerede at jeg havde gjort det. Har opdateret bios fra ibm men det er stadig det samme.

Holmegaard

Kommentar
Fra : briani

Dato : 29-12-04 14:17

Jamen jeg læse da hvad du skriver Holmegaard

Og hvis du ikke kan finde det i bios,så melder jeg desværre pass

Har du ikke som jeg skrev mulighed for at låne et tastatur ?

Brian

Kommentar
Fra : holmegaard

Dato : 29-12-04 14:26

Den lille opsang var såmænd ikke til dig, Brian.
Men det er da mystisk at tastaturet virker upåklageligt i DOS. Det burde det vel ikke hvis det ikke var aktiveret i bios.

Holmegaard

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 100 point
Dato : 29-12-04 14:31

Okay så er jeg mere rolig

Nej det er sjov nok den virker i dos

Eller så mener jeg (er ikke 100%) sikker at alle de ting man har sat til usb den finder windows først når man starter eller genstarte,da de ligger i opstartsfilerne alså når den opdaterer diverse driver.

Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 29-12-04 14:57

Hejsa igen

Har du noget inde i din bios som hedder Legacy USB
Så er det nemlig her du skal ind.

PS-Jeg har lige noget som jeg skal have ordnet men vender tilbage senere

Brian

Godkendelse af svar
Fra : holmegaard

Dato : 29-12-04 15:05

Tak for svaret brian.
Jeg har ringet til IBM support og man kan ikke aktivere tastaturet seperalt, men kun alle usb tilgangene.
Så deres løsning på prolemet er at prøve andre usb tastatur, og så håbe på at finde et der virker.

Så jeg må håbe at det hjælper på problemet.

Venlig hilsen Holmegaard

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 29-12-04 17:00

Jeg hadde samme problem, jeg måtte legge ind ny driver, og da fungerte det.
alimak

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 29-12-04 20:02

Blot for at hjælpe på forståelsen "alimak", det hjælper jo ikke med en ny driver når fejlen opstår i starten, da er der jo ingen drivers indlæst endnu. Kun de funktioner der er i BIOS fungerer. UPS!