/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ændre "Billede taget d." i fil-info
Fra : Villadsen
Vist : 540 gange
40 point
Dato : 28-12-04 21:09

Datoen i mit digitale kamera var blevet nul-stillet og nu står en del billeder med "Billede taget d." og så en dato i januar 2000. Den vises i stifinder og i f.eks. PhotoShop - men ingen steder får man lov at ændre. Hvordan gøres det ?
Jeg kører med WinXP Pro m/SP2.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 28-12-04 21:14

Hejsa

Højreklik på mappen eller billede og vælg omdøb-her skriver du bare den dato de er taget

Mvh og godt nytår
Brian

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 28-12-04 21:39

Er det ikke kameraet du skal ind og ændre i?!

Kommentar
Fra : Villadsen

Dato : 28-12-04 22:01

Problemet findes ved at højreklikke på et billede i dokumenter\billeder. Vælg egenskaber vælg dokumentinfo - her findes "Billede taget d.".
Jeg har naturligvis rettet datoen på kameraet - men det virker jo ikke med tilbagevirkende kraft ...!

Kommentar
Fra : briani

Dato : 28-12-04 22:08

Nej det virker ikke med tilbagevirkende kraft

Du er nød til at gøre som jeg skriver i min kommentar omdøb hver billede med den dato de er taget.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 28-12-04 22:28

Hvis du anvender IrfanView, kan du bruge 'batch-conversion' til at ændre mange filer - til PC'ens dato.
Du kan hente IrfanView på denne adresse http://www.irfanview.com/

Accepteret svar
Fra : CarstenGP

Modtaget 40 point
Dato : 29-12-04 01:21

Det er EXIF informationen du gerne vil ændre... Altså der hvor der også står hvilket kamera du har brugt osv. ikke sandt?

Til det skal du bruge en EXIF-editor.
Jeg fandt lige denne: http://tdconline.tucows.com/files3/exifersetup.exe
Der er sikkert flere. Men jeg forsøgte med denne og det lykkedes mig inden for kort tid at ændre "billede taget den..." til dags dato

Godkendelse af svar
Fra : Villadsen

Dato : 30-12-04 23:22

Tak for svaret Carsten
   Så lærte jeg også noget i dag! Den kan lige præcis rette de ønskede datoer. Tak.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 30-12-04 23:24

Kanon! - Godt nyt (h)år