/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
svigtende forbindelse til internettet
Fra : Merrald
Vist : 394 gange
20 point
Dato : 28-12-04 16:43

Mig og min familie har et stinkende irriterende problem. I et par dage nu, har der poppet en lille tekstboks op nede i højre hjørne, hvori der står "Et netværkskabel er ikke tilsluttet", selvom alt er sat i korrekt. Hver gang den gør dét, mister vi forbindelsen til internettet. Et øjeblik efter kommer det tilbage, hvorefter den gør det igen. Og sådan fortsætter det....

Hvad er problemet?
Er det routeren?
Eller er det spyware?

Til en oplysning kan jeg tilføje at de 3 spyware programmer jeg bruger, hele tiden finder de samme filer igen og igen. Selvom jeg sletter dem. Én af dem har navnet "Prutect" og en af de andre har vist nok navnet "Bazefind" eller "Blazefind".

Mon det har indflydelse?

Håber i kan hjælpe

Mvh Merrald

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-12-04 16:48

Det kunne selvfølgelig være en dårlig forbindelse i netkablet, men det er mere sandsynligt, at det er en fejli netkortet.
Jeg har oplevet det samme, hvor jeg skiftede netkortet hvilket også hjalp, men kort efter smuttede grafikkortet og da det blev udskiftet virkede mit onboard netkort igen. Ingen logisk sammenhæng og sådan kan der være så meget.

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 28-12-04 17:18

Hvis du har spyware på din pc så hent Hijackthis og send en log herind - det behøver ikke at have noget at gøre med dit problem http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-12-04 17:34

dobbeltklik på de to comp nede ved uret hvi du har dem>egenskaber>konfigurer>
avanceret>har i samme indstillinger på alle comp
er der konflikt i fanen ressourcer

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 28-12-04 18:30

Du har TDC og bor i Brønshøj området,der har været kabelfejl i nogle dage

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-12-04 18:54

Meddelelsen om, at et netværkskabel ikke er tilsluttet vil ikke komme fordi det eksterne net er nede. Det relaterer til fejl i kabler eller stik, og kan også skyldes defekt netkort.

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 28-12-04 19:51

Bjarne,Bjarne,nøjagtig hvad merrald skriver,knoklede jeg hele dagen med igår,Desv

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-12-04 20:03

Olepost hvis du får kabelfejlmelding på det eksterne net må det være fordi du ikke er bag router eller switch da disse kompletterer nettet. Merrald spørger om det kan være routeren så jeg tillader mig at formode, at HAN har en sådan.
Dette udelukker jo ikke flere mærkværdige muligheder, som du måske kan læse af min tidligere kommentar

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-12-04 21:03

Merrald:
1 Prøv lige og fortælle hvor mange maskiner du har på din router.
2 Er det samme problem på alle tilsluttede maskiner?
3 Hvis ikke, har du prøvet at bytte kabler om på to maskiner?

????????????????????????

Kommentar
Fra : Merrald

Dato : 31-12-04 01:14

Jeg har 3 maskiner sat til routeren.

Det er det samme problem på alle computere.

Jeg har byttet om på kablerne, men intet hjalp.

Til en oplysning kan jeg sige at inde i C:\Windows\system32 , ligger der en masse ting som ikke burde være der såsom reklamefiler og lign. Nogle af dem er skrivebeskyttet og kan ikke fjernes. Min computer er også begyndt at genstarte helt uhæmmet. De programmer som jeg bruger (Ad-aware, Spybot og Spy-sweeper) kan ikke slette disse filer, så er lidt på skideren.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 31-12-04 09:28

På'en igen med (Ad-aware, Spybot og Spy-sweeper) og genstart så i fejlsikret tilstand, så skulle du gerne kunne komme af med det skidt!

Kommentar
Fra : olepost